Oprettet May 25, 2015 Tænkte om vi skulle lave en tråd, som Ki foreslår, om hvem vi er så vi kan lære lidt mere om hinanden.Personligt synes jeg det kunne være hyggeligt når vi nu skal følges ad de næste mange måneder :loveshowerJeg har skrevet de ting ind som Ki har foreslået men hvis i synes der mangler nogle ting, eller hvis der er ting i ikke har lyst til at dele så sig endelig til. Jeg har tilføjet BOR, ALDER & HVORDAN BLEV DU GRAVID.Glæder mig til at lære jer at kende :)MIT RIGTIGE NAVN:ALDER:BOR:TERMIN:HVORDAN BLEV DU GRAVID:FØDESTED:SCANNINGER:JM KONSULTATIONER:VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER:MULIGE NAVNE:STØRRE SØSKENDE:TAGET PÅ I VÆGT:GENER:SÅDAN VIL JEG FØDE:HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN:ANDET: Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 25, 2015 Jeg kan jo starte MIT RIGTIGE NAVN: SLETTET BOR: Herlev lidt uden for Kbh TERMIN: 18. januar 2016 (indtil videre ) HVORDAN BLEV DU GRAVID: Ved 2. IUI. Har været igang siden september 2014 FØDESTED: Herlev (som sidst - håber det bliver en bedre oplevelse denne gang) SCANNINGER: 1. scanning 29/5 (6+3) / 2. scanning 12/6 (8+3) / NF 15/7 JM KONSULTATIONER: 1. jm konsultation 1/9 VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER: PIGE MULIGE NAVNE: uh der er mange i øjeblikket. Pige = Annika, Ella Marie, Freja, Ida Marie, Johanne, Mille Marie Drenge = Alfred, Ask, Conrad, Georg (mandens ønske), Laurids, Oscar STØRRE SØSKENDE: Carl Emil fra 2. aug 2012 TAGET PÅ I VÆGT: Intet endnu - og håber gevaldigt at jeg kan holde det nede denne gang. Tog 23 kg på sidst og har stadig 8 kg siddende fra sidst GENER: Træt med træt på, kvalme fra uge 6 ca. og stadig uge 15 SÅDAN VIL JEG FØDE: Ønsker blot en fødsel hvor jeg er mere tilstede end sidst. Måske gerne i vand HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: Min mand, Martin ANDET: Har været igennem en NF med dårligt resultat og efterfølgende moderkagebiopsi som heldigvis viste alt var godt og vi venter en lille PIGE Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 25, 2015 MIT RIGTIGE NAVN: Tine ALDER: 31 BOR: Aars (Nordjylland) TERMIN: 17.01.2016. (Indtil videre) HVORDAN BLEV DU GRAVID: ICSI, 4 forsøg. FØDESTED: Viborg - ligesom sidst - håber det går bedre denne gang. SCANNINGER: Tidlig scanning d.2.6. JM KONSULTATIONER: VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER: MULIGE NAVNE: Elias, Nathalie, Elliot, Nicoline, Villads, Jessie, cilas, Alba... STØRRE SØSKENDE: Malthe på 4 1/2 år. TAGET PÅ I VÆGT: 1 kg GENER: Træt, konstant træt... SÅDAN VIL JEG FØDE: normalt denne gang. HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: Min mad, Henrik og min mor. ANDET: Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 26, 2015 MIT RIGTIGE NAVN: BetinaALDER: 35 årBOR: TaastrupTERMIN: 26 januar 2016HVORDAN BLEV DU GRAVID: NaturligtFØDESTED: HerlevSCANNINGER:JM KONSULTATIONER:VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER:MULIGE NAVNE:STØRRE SØSKENDE: 2 stk piger. Zia 6 år og Clara 2 år (3 år i Juni)TAGET PÅ I VÆGT: Ikke endnuGENER: Træt, murren/rumlen, små kvalmeSÅDAN VIL JEG FØDE: NormaltHVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: MandenANDET: Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 26, 2015 MIT RIGTIGE NAVN: Line ALDER: 30 BOR: Skørping (Nordjylland) TERMIN: 10. Januar HVORDAN BLEV DU GRAVID: naturligt FØDESTED: Aalborg SCANNINGER: NF: 25/6✔️ MD 24/8 JM KONSULTATIONER:29/7 VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER: tvillinger - en dreng og en pige... MULIGE NAVNE: Alex, Naja, Nicoline, Freja, Mille STØRRE SØSKENDE: Ingen menneskebørn men har min hund Gaia på 1,5 år. Hun er en samojede/dansk spids blandning TAGET PÅ I VÆGT: 0 kg GENER: Mangel på energi... Men der er jo så også to krudtugler der tager først af energi så er der ikke meget tilbage til moren... :-) SÅDAN VIL JEG FØDE: naturligt HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: min mor og min veninde ANDET: Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 26, 2015 MIT RIGTIGE NAVN: JosephineALDER: 24BOR: VirumTERMIN: 23. januar 2016HVORDAN BLEV DU GRAVID: 3. IUIFØDESTED: HillerødSCANNINGER: 1. + 2. tryghedsscanning ved gynækolog. Nf og kønsscanning.JM KONSULTATIONER:VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER: En pige :wub MULIGE NAVNE: Cirkel, Ellienoir, Vita, Claire, Philippa, Merle, Nora, Mynthe, Nynne, Neel, Ibi, Svala Sophus, Pelle, Matthias, Vito, Florian, Alban, Egon STØRRE SØSKENDE: IngenTAGET PÅ I VÆGT: Nej, men har tabt 4,5 kg.GENER: Spiseproblemer - Det meste er ulækkertSÅDAN VIL JEG FØDE: Gerne i badekarHVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: Min mand og min morANDET: Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 26, 2015 Mit rigtige navn: Annette Alder: 28 Bor: Løgumkloster, Sønderjylland Termin: 10 januar2016 indtil videre:) Hvordan blev du gravid: I 2 cyklus på normalvis. Ville havde startet i januar, men pga kyssesyge måtte det udsættes til marts. Fødested: Det nye supersygehus i Aabenraa Scanninger: NF mandag d. 29/6 kl 14.10 MD scanning d. 19/8 kl: 13.40 med efterfølgende samtale med fødselslæge, grundet forrige fødsel. Jm konsultationer: Onsdag d. 29/7 kl: 08.30 Onsdag d. 02/9 kl: 13.20 Onsdag d. 28/10 kl: 13.20 Fredag d. 30/10 glykosebelastning Fredag d. 20/11 kl. 08.30 fødselsplanlægning. Onsdag d. 09/12 kl. 13.00 Onsdag d. 30/12 kl 13.20 Onsdag d. 13/1 kl 12.30 (40+3) Venter Pige, Dreng, Tvillinger: Dreng Mulige navne: Stinus, Sune ? Større søskende: Silas fra august 2012 Taget på i vægt: 20 kg Gener: mange efterhånden... Men normalene højgravid gener... Sådan vil jeg føde: helst bare vaginalt, hvordan ja bare det bliver en langt bedre oplevelse end sidst.. Puha... Hvem skal med til fødslen: Min mand som den eneste... Andet: uddannet og arbejder som tand klinik assistent, indtil videre... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 27, 2015 MIT RIGTIGE NAVN: Louise ALDER: 24BOR: Søndersø, NordfynTERMIN: 23/1-16HVORDAN BLEV DU GRAVID: NaturligtFØDESTED: OUH ( tror jeg det bliver)SCANNINGER: ingen endnu.JM KONSULTATIONER: ingen endnuVENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER: vides ikkeMULIGE NAVNE: STØRRE SØSKENDE:TAGET PÅ I VÆGT:GENER: træt og ømme brysterSÅDAN VIL JEG FØDE: naturligtHVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: kærestenANDET: Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 28, 2015 MIT RIGTIGE NAVN: C ALDER: 25 BOR: Højslev ved Skive TERMIN: 2. januar HVORDAN BLEV DU GRAVID: Naturligt FØDESTED: Skejby SCANNINGER: 28/5 viste fin lille spire. NF 24/6. Overlæge skanning 22/7. JM KONSULTATIONER: VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER: Pige :wub MULIGE NAVNE: STØRRE SØSKENDE: Theodor fra feb. 2013 TAGET PÅ I VÆGT: Intet endnu. Har tabt mig 0,6 kg. GENER: Voldsom kvalme og opkast, madlede, ømme bryster (aftaget). SÅDAN VIL JEG FØDE: Vagianalt. Drømmer om vand, men det må jeg ikke pga. mit helbred. HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: Min mand. ANDET: Jeg har lupus og sjøgrens syndrom, som giver lidt ekstra udfordringer i min graviditet. Bl.a. en medfølgende risiko for hjertefejl ved bsrnet og komplikationer for mig. Derfor skal jeg igennem en del ekstra skanninger og kontroller. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 28, 2015 MIT RIGTIGE NAVN: Kathrine ALDER: 22 BOR: Ballerup TERMIN: 27.01.16 HVORDAN BLEV DU GRAVID: Naturligt, 1 forsøg FØDESTED: Herlev SCANNINGER: Ingen endnu. JM KONSULTATIONER: Ingen endnu VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER: Ved ikke endnu. MULIGE NAVNE: Alexander, Malthe, Mathias, Silas, Selina, Olivia, Nikoline, Line.. STØRRE SØSKENDE: Malou - født 08.05.13 TAGET PÅ I VÆGT: 0 kg GENER: Minimal kvalme. SÅDAN VIL JEG FØDE: Kejsersnit HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: Min kæreste ANDET: Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 31, 2015 MIT RIGTIGE NAVN: LouiseALDER: 31BOR: VejleTERMIN: 21.01.15HVORDAN BLEV DU GRAVID: NaturligtFØDESTED: Kolding?? SCANNINGER:JM KONSULTATIONER:VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER:MULIGE NAVNE:STØRRE SØSKENDE: IngenTAGET PÅ I VÆGT:GENER: Mega trætSÅDAN VIL JEG FØDE: VaginaltHVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: Kæresten og med størst sandsyndlighed min morANDET: Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 31, 2015 Hej jeg er ny i gruppen men vil da også lige fortælle lidt :) Mit rigtige navn: Amanda Alder: 21 (22 ved termin) Bor: Faxe Termin: 4/1 Hvordan blev du gravid: helt naturligt Fødested: Næstved Scanninger: Nf i uge 12- det gik super godt vi så vores meget livlige lille baby ligge der og spralle :) 3d/4d scanning i uge 15- gik også super fint, dog var vores baby ikke så livlig denne gang, vi fangede den vidst midt i middagsluren :) vi fik iøvrigt afvide at vi får os en lille prinsesse :) JM: en gang i uge 16, alt var stadig som det skulle være og vi blev meldt til en masse "kurser" :) Venter dreng/pige/tvillinger: Pige :) Mulige navne: Pige- Coco, Mercedes, Alma Dreng- Liam, William Større søskende: halvstorebror Marko på 6 år (på fars side) Taget på i vægt: ca 1,4 kg Gener: morgen kvalme og mega træt Hvem skal med til fødslen: det vides ikke endnu.. barnets far skal med hvis han har lyst.. Andet: Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 11, 2015 MIT RIGTIGE NAVN: CamillaALDER: 22 (bliver 23 den 30 december)BOR: BrønshøjTERMIN: 4.1.16HVORDAN BLEV DU GRAVID: Efter 2 års forsøg med spontan abort, så virkelig ønsket!! og heldigvis helt naturligt :)FØDESTED: RigshospitaletSCANNINGER: Tidlig scanning 12/5 - hjertebank og 5mm, terminscanning 9/6 - lille baby hoppede glad rundt i livmoderen <3JM KONSULTATIONER: Har den første JM konsultation den 9/7 :DVENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER: Ved ikke endnuMULIGE NAVNE: Har fået pigenavnet Khadira på hjernen siden jeg blev gravid, men hvem ved :DSTØRRE SØSKENDE: Ingen menneskebørn, kun vores dejlige kat Cena på 6 :)TAGET PÅ I VÆGT: Kun nogle gram.. GENER: Kvalme hver anden time, skal hele tiden spise. Små trækninger i underlivet. SÅDAN VIL JEG FØDE: Naturligt, helst uden blokade. HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: Min mand <3ANDET: :gravid Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 12, 2015 Jeg melder mig også på banen :) MIT RIGTIGE NAVN: RikkeALDER: 25BOR: VejleTERMIN: 24.01.16HVORDAN BLEV DU GRAVID: Naturligt, 4. forsøg FØDESTED: KoldingSCANNINGER: Ingen endnu.JM KONSULTATIONER: Ingen endnu VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER: Ved ikke endnu.MULIGE NAVNE: Listen er lang ;)STØRRE SØSKENDE: Elliot - født 08.08.13TAGET PÅ I VÆGT: Ingen endnuGENER: Kvalme og kaster rigtig meget op (5-10 gange dagligt :( )SÅDAN VIL JEG FØDE: VaginaltHVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: Min mandANDET: Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 12, 2015 MIT RIGTIGE NAVN: MaleneBOR: KbhTERMIN: 13. januar 2016 HVORDAN BLEV DU GRAVID: Lige pludselig og meget uventet (det skete pludselig naturligt imens vi ventede på at privatklinikken lavede ny udredning og vi kunne komme i gang der). Det har taget os 3½ år at blive gravide, hvoraf de 2½ år har været med utallige forsøg hos offentlig klinik.FØDESTED: HvidovreSCANNINGER: 1. scanning 28/5 (7+1) / 2. scanning 11/6 (9+1) / NF 7/7 JM KONSULTATIONER:VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER:MULIGE NAVNE:Vi har igennem hele forløbet omtalt kommende baby Aksel.STØRRE SØSKENDE: 2 årig Cocker spaniel :DTAGET PÅ I VÆGT: 2 kg tror jegGENER: Træt og ømme dutterSÅDAN VIL JEG FØDE: NormaltHVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: Min kæresteANDET: Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 16, 2015 MIT RIGTIGE NAVN: Marie (Går dog også tit under navnet Mor)ALDER: 29BOR: VanløseTERMIN: 16/1 2015HVORDAN BLEV DU GRAVID: Naturligt og i første forsøgFØDESTED: HerlevSCANNINGER: Fik en tryghedsscanning 6+2JM KONSULTATIONER:VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER: Pige :bigloveMULIGE NAVNE:STØRRE SØSKENDE: Inger :bigloveTAGET PÅ I VÆGT: 1 kg GENER: Jeg er lige sluppet nogenlunde fri af træthed og kvalme-perioden, som har varet den sidste måneds tid. I sidste graviditet havde jeg meget nedsat appetit - det kan man ikke sige nu. Jeg har kun kunne holde kvalmen nogenlunde i skak ved at spise konstant. hvilket forklarer den tidlige vægtøgning. Herudover har jeg haft øøømme babser!SÅDAN VIL JEG FØDE:HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN:ANDET: Del dette indlæg Link to post Share on other sites