Guest

Hvordan vasker jeg det her baby svøb?

8 indlæg i dette emne

GCptSvG.jpg

Det er en form for uld!

Jeg har uld vaskepulver men ved ikke om jeg tør komme den i maskinen på 39 grader. Og så hvordan jeg tører det uden det mister form?

Det er svigermors hjemmestrik så jeg kan ikke få svar på hvilken type uld og hvad det tåler.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

39=30 selvfølgelig :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville max vaske det med koldt vand (altså funktionen under 30 C) på uldprogram, hvor det stort set ikke bliver centrifugeret. Og så skal det nok tørre på en plan overflade, så det ikke mister formen. Måske det ovenikøbet kan stryges efterfølgende?! Og så er det vigtigt ikke at bruge skyllemiddel, har jeg hørt. Men puha, er faktisk ikke sikker på, at jeg turde :unsure

 

SKAL det vaskes? Ellers ville jeg komme det i fryseren i et døgns tid for at dræbe alle bakterier mv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Fryser lyder smart! Og så hænge det til luftning udenfor bagefter måske, for at blæse fnuller og snavs af?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vask i hånden eller på uldprogram, tør liggende - hvis du tørrer på tørresnor tror jeg det bliver stukket og deformt.

Læg det vådt på et håndklæde og rul håndklædet sammen, og pres vandet ud (jeg gør det på gulvet og presser med min kropsvægt. Derefter lader jeg det tørre på et tørt håndklæde på spisebordet. Så kan man også holde øje med, om det holder formen, mens det tørre, og evt strække det en smule, hvis det ikke gør.

Men da der er uld i, er det rimeligt selvrensende, så der er kun behov for at vaske ved uheld eller synlige pletter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vask i hånden eller på uldprogram, tør liggende - hvis du tørrer på tørresnor tror jeg det bliver stukket og deformt.

Læg det vådt på et håndklæde og rul håndklædet sammen, og pres vandet ud (jeg gør det på gulvet og presser med min kropsvægt. Derefter lader jeg det tørre på et tørt håndklæde på spisebordet. Så kan man også holde øje med, om det holder formen, mens det tørre, og evt strække det en smule, hvis det ikke gør.

Men da der er uld i, er det rimeligt selvrensende, så der er kun behov for at vaske ved uheld eller synlige pletter.

:ditto

Er det helt nystrikket? For så plejer jeg kun at håndvaske uld :)

Og så tørring som Pumpkins skriver!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto

Er det helt nystrikket? For så plejer jeg kun at håndvaske uld :)

Og så tørring som Pumpkins skriver!

Den er fra Mie. Det er svigermors strik (eller hæklet? Jeg er ikke så god til at se forskel) så der kan ikke lige komme "en ny" og er total øm overfor den.

Pt ligger den i fryseren og så vil jeg hænge den ud og lufte på tørresnoren i et par timer med 100 klemmer i. Så må det være godt nok.

Der er ikke pletter på, kun lidt fnuller. Vi har passet rigtig godt på det! Og det ER ren uld så det er vidt ret bakterie frit!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER