Lovelyblond

Hvem skal med til fødslen?

11 indlæg i dette emne

Jeg tænkte på om der måske sidder nogle alene mødre der ude bag skærmene der måske kan give lidt indspark til mine tankerækker... Ja alle jer der ikke er alenemødre må også meget gerne komme med input...  :D

Jeg er single og forventer alt andet end at end med at blive kærester eller andet i den dur med mit kommende barns far. Vi er gode venner og har været det 10+ år. Dog ikke så gode venner at det bliver aktuelt at han skal med til fødslen. Men er det store spørgsmål så bare hvem skal jeg så tage med hvis nogen??  :unsure

Jeg er meget tidligt ude men jeg har en hvis del kontrolfreak i mig så jeg vil bare gerne have styr på det jeg nu en gang kan i det her.  :)

Jeg har både argumenter for og imod at have nogen med i det hele taget men i den sidste ende er det nok bedste at have en/nogen med til at have som støtte. 

Del dette indlæg

Din mor? En god veninde? Søster?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det afhænger jo af ens relationer - men jeg ville selv til enhver tid vælge min storesøster :)

Edit: Hånden på hjertet, så ville jeg nok i virkeligheden hellere have haft min søster med end min mand, men det ville gemalen nok have taget lidt ilde op...

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg havde (foruden min mand) min mor med, og hun var guld værd. Kunne ikke have klaret det uden hende. Ville nu heller ikke have undværet manden.

Nu var min fødsel ikke ligefrem en drømmefødsel, så om jeg havde kunnet klare en nem fødsel uden at have nogen med, skal jeg ikke kunne sige. Men jeg har meget svært ved at forestille mig at skulle klare det helt selv.

Selvfølgelig har man jo en jordemoder, men hende kender man ikke ret godt, og hun er der heller ikke hele tiden.

Jeg ville som de andre også foreslå at du tager din mor, søster eller en god veninde med. :) men det kommer jo meget an på dit forhold til dem :) en fødsel er jo noget meget intimt, og man skal være forberedt på, at man er meget blottet.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad skal barnets far have af relation til barnet? Jeg ville i hvert fald overveje at hvis de skal have et tæt forhold, at give ham muligheden for at opleve barnets fødsel! Men det er bare min tanke ud fra min verden hvor min mand og datter har det mest fantastiske forhold og det har jeg svært ved at forestille mig at han ikke havde muligheden for at opleve det mirakel og ekstreme situation som en fødsel er.

MEN det er bare mit indspark ;)

Ellers ville jeg vælge en der har været igennem en fødsel før, min lillesøster fx, eller en veninde med barn/børn.

Mor klubben er bare helt igennem det vigtigste at have omkring sig når man er første gangs mor.

Men den ene udelukker ikke den anden. Jeg ville selv kunne overskue 2, havde overvejet at tage min søster med første gang, men min mand ville helst selv, og så havde hun lige selv født så det var udelukket :p denne gang vil jeg helst nøjes med min mand fordi jeg synes at min datter har første ret til at se babyen før andet familie :blush

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu har jeg ikke selv født endnu. Mit indtryk er dog, at det er en rigtig god idé at have en fødselspartner med. Han/hun kan stå for det praktiske (huske taske, VJ, CPR-nr og hvor I skal hen) samt støtte både fysisk (med massage, holde ben etc) og psykisk (opmuntrende, beroligende etc) under fødslen. Deruder kan man som fødende godt være lidt omtumlet noget af tiden, og så er det rigtigt rart at have haft en med, som kan hjælpe med huske, hvad der rent faktisk skete :) Du bestemmer selvfølgelig selv, ville bare videregive de anbefalinger, jeg har hørt :)

Hvis ikke Faren skal være med, så tænker jeg, at du skal vælge en person, du har ubetinget tillid til. En person du føler dig tryg ved, når du græder og du er grim. En person som du 'tør' give helt slip sammen med. Andre foreslår din mor, en søster eller en rigtig tæt veninde. Dette lyder som gode forslag, synes jeg :)

Rigtig meget held og lykke med graviditeten :goodluck :bd

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg havde min mand og mor med...og det var fantastisk...jeg er glad for jeg havde to med da jeg havde problem med at holde mine ben uden de gik i krampe og der hjalp de begge to med at holde ben og massere fødder osv...jordemoderen kunne jo kun hjælpe et sted ad gangen ;-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg havde min mand og mor med...og det var fantastisk...jeg er glad for jeg havde to med da jeg havde problem med at holde mine ben uden de gik i krampe og der hjalp de begge to med at holde ben og massere fødder osv...jordemoderen kunne jo kun hjælpe et sted ad gangen ;-)

Var der kun en jordemoder, da du fødte? :unsure Jeg havde da også en sosu assistent. Hun holdt et ben og rendte efter kolde klude til min pande. Det var faktisk også en læge, der holdt det andet, men det er så en anden sag.

Jeg synes bare det lyder lidt vildt med kun en jordemoder på stuen..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min mor har været med til mine 3 første fødsler. 

Du skal vælge en person som du har lyst til at dele den oplevelse med, du skal være rent egoist der efter min mening. Hvis du ikke føler dig tryg og afslappet med den person er det en dårlig ide. 

Derud over skal du tænke praktisk, det skal være en som kan komme døgnet rundt med kort varsel. Selv om man er førstegangs fødende kan det godt gå hurtigt, det mest normale er vel at det tager 12+ timer, men for nogle går det altså meget hurtigere end det. For mit vedkommende har det begrænset hvem der skulle med, for jeg fødte første gang på lidt over 3 timer fra første ve, så min moster nåede ikke frem før barnet var født.

Held og lykke 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Var der kun en jordemoder, da du fødte? :unsure Jeg havde da også en sosu assistent. Hun holdt et ben og rendte efter kolde klude til min pande. Det var faktisk også en læge, der holdt det andet, men det er så en anden sag.

Jeg synes bare det lyder lidt vildt med kun en jordemoder på stuen..

Jeg havde kun en jordemoder på stuen under hele fødslen :) det var dejligt roligt!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for jeres svar alle sammen! ;-)

Dem jeg har i tankerne som kunne være gode at have med er også min mor, en veninde eller min moster... Eller måske to af dem...

Med hensyn til barnets far ved han på nuværende tidspunkt ikke om han overhovedet vil ha noget med barnet at gøre... Men med til fødselen kommer han ikke... Både fordi jeg ikke vil ha ham der og fordi han bor land væk... Han har aldrig haft et ønske om at blive far så det er meget voldsomt for ham at jeg ikke (i hans øjne bare) vælger at få en abort...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER