Guest

Eurovision smalltalk

268 indlæg i dette emne

Jeg følger med med passion og med min teenagedatter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu har jeg ikke set semifinalerne, men så lge listen over lande der skal synge på lørdag?

Er der nogle der kan forklare hvordan Australien er havnet i EUROvision? :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg ikke set semifinalerne, men så lge listen over lande der skal synge på lørdag?

Er der nogle der kan forklare hvordan Australien er havnet i EUROvision? :D

Jo!

Australien er ELLEVILDE med ESC. Så de følger lige så troligt med som alle deltager lande, hvis ikke mere :D derfor har ESC besluttet at de i anledningen af 50 års jubilæet kommer med på et Wild card.

Hvis de vinder skal det dog stadig holdes i Europa næste år så de skal derfor ud og finde en samarbejdspartner i de europæiske tv selskaber! Fx storbritanien eller Tyskland!

Om Australien er med permanent er der ikke taget stilling til, det bliver vurderet efter finalen.

Personligt synes jeg det er fantastisk at de får muligheden!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo!

Australien er ELLEVILDE med ESC. Så de følger lige så troligt med som alle deltager lande, hvis ikke mere :D derfor har ESC besluttet at de i anledningen af 50 års jubilæet kommer med på et Wild card.

Hvis de vinder skal det dog stadig holdes i Europa næste år så de skal derfor ud og finde en samarbejdspartner i de europæiske tv selskaber! Fx storbritanien eller Tyskland!

Om Australien er med permanent er der ikke taget stilling til, det bliver vurderet efter finalen.

Personligt synes jeg det er fantastisk at de får muligheden!

Hvor er det imponerende at de troligt sidder og følger med omme på den anden side af jorden :D God ide i forbindelse med jubilæet :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo!

Australien er ELLEVILDE med ESC. Så de følger lige så troligt med som alle deltager lande, hvis ikke mere :D derfor har ESC besluttet at de i anledningen af 50 års jubilæet kommer med på et Wild card.

Hvis de vinder skal det dog stadig holdes i Europa næste år så de skal derfor ud og finde en samarbejdspartner i de europæiske tv selskaber! Fx storbritanien eller Tyskland!

Om Australien er med permanent er der ikke taget stilling til, det bliver vurderet efter finalen.

Personligt synes jeg det er fantastisk at de får muligheden!

Lille rettelse: det er 60 år og ikk 50 ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lille rettelse: det er 60 år og ikk 50 ;)

Ha ha - jeg bebrejder ammehjernen :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er jeg egentlig den eneste der synes, at det er unfair, at Storbritannien, Frankrig, England, Spanien, Italien og Tyskland automatisk er kvalificeret til finalen hvert år?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er jeg egentlig den eneste der synes, at det er unfair, at Storbritannien, Frankrig, England, Spanien, Italien og Tyskland automatisk er kvalificeret til finalen hvert år?

Er det ikke fordi de betaler en god del af det? :chin: Eller hvordan er det nu?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er jeg egentlig den eneste der synes, at det er unfair, at Storbritannien, Frankrig, England, Spanien, Italien og Tyskland automatisk er kvalificeret til finalen hvert år?

  

Er det ikke fordi de betaler en god del af det? :chin: Eller hvordan er det nu?

De er helt rigtig at de automatisk er kvalificeret, da det er dem der stort set betaler hele EBUs budget og dermed ESC.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De er helt rigtig at de automatisk er kvalificeret, da det er dem der stort set betaler hele EBUs budget og dermed ESC.

Så synes jeg egentlig, det er fair nok :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er jeg egentlig den eneste der synes, at det er unfair, at Storbritannien, Frankrig, England, Spanien, Italien og Tyskland automatisk er kvalificeret til finalen hvert år?

De betaler gildet så det er ok for mig. Det er dog synd vi aldrig hører sangene inden finalen :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De betaler gildet så det er ok for mig. Det er dog synd vi aldrig hører sangene inden finalen :(

Ja, det synes jeg også er ærgerligt. De kunne måske godt have deltaget i semifinalerne, bare uden at man kunne stemme på dem. :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay ja så er det jo fair nok. Men ja det er da lidt ærgerligt, at man ikke hører deres sange før finalen og jeg tænker egentlig også at det må være en ulempe for dem, da jeg selv ofte først falder rigtigt for en sang når jeg lige har hørt den et par gange.

 

Var lige inde og høre Storbritaniens MGP sang på youtube i går og den er jeg faktisk ret vild med. Men kan også rigtig godt lide Australiens, så det bliver nok et af de to lande, der får min stemme i aften :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det med sangene fra de lande der automatisk er videre er lidt forskelligt fra år til år. Nogle gange har de valgt at lave en video til deres numre som så bliver spillet i semifinalerne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvem hepper I på i aften? Jeg kan stadig ikke helt slippe Ruslands. Det er den eneste jeg rigtigt kan huske. Sveriges synes jeg ikke imponerede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvem hepper I på i aften? Jeg kan stadig ikke helt slippe Ruslands. Det er den eneste jeg rigtigt kan huske. Sveriges synes jeg ikke imponerede.

Ingen anelse faktisk. Er faldet i søvn til begge semifinaler

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har slet ikke set semifinalerne, så jeg er spændt!

Og er klar med hyggen: brownie og is, begge hjemmelavet (og i sundere versioner) :glad Så skal W bare gide at sove, så skal det nok blive hyggeligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hepper på Israel :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har slet ikke set semifinalerne, så jeg er spændt!

Og er klar med hyggen: brownie og is, begge hjemmelavet (og i sundere versioner) :glad Så skal W bare gide at sove, så skal det nok blive hyggeligt!

Der er forhåbninger når det først er kl21 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er forhåbninger når det først er kl21 :)

Jo næsten! Den har været 22 hele ugen :rolleyes !

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvem hepper I på i aften? Jeg kan stadig ikke helt slippe Ruslands. Det er den eneste jeg rigtigt kan huske. Sveriges synes jeg ikke imponerede.

Jeg er SÅ enig!!

Jeg stemmer nok på ca 5-6 stykker som jeg plejer jeg har ikke HELT lagt mig fast men Sverige er ikke en af dem. Jeg ved jeg stemmer på Rusland og så er det Serbien som går LIGE i hjertet på mig! Åh hun er vidunderlig, og budskabet :biglove og så er Australiens også god :)

Men resten er åben, det kommer an på præstationerne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Iøvrigt fedt scene show!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke hørt dem allesammen endnu (så ikke den første semifinale), men jeg kan godt lide Sveriges, Norges og Sloveniens.

Umiddelbart kan jeg også godt lide Englands, Italiens og Australiens.

Glæder mig til at høre de ti jeg ikke hørt endnu - har hørt meget snak om Ruslands og Belgiens, så er spændt på om jeg er enig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Iøvrigt fedt scene show!!

Super fedt!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Slovenien får IKKE min stemme :p kan ikke lide stemmen!!!

Hvad skal de høre telefoner da gøre godt for??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER