Oprettet May 20, 2015 Jeg synes ikke rigtigt google kan give mig svar. Over i Idas dagpleje, er der en der har fået skoldkopper, så mon ikke også Ida snart får det.. Nu er "problemet" så at jeg aldrig har haft skoldkopper fortalte min mor mig igår. Og ifølge min mor er jeg jo så næsten i livsfare nu og det samme er lillebror, da jeg aldrig har haft dem. Men er det virkelig så alvorligt ? Og som tidligere skrevet, så synes jeg ikke rigtigt at google kan give mig et ordenligt svar Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 20, 2015 Lillebror er beskyttet i din mave, men du ska nok lige vende den med lægen. Er din mor 100 % sikker på at du ikk har haft dem? Du kan evt få taget en blodprøve. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 20, 2015 Jeg fandt det her.. KLIK Mange tak. Min mor fik det jo blæst meget mere op, som om at jeg virkelig skulle regne med at dø hvis jeg fik det. Lillebror er beskyttet i din mave, men du ska nok lige vende den med lægen. Er din mor 100 % sikker på at du ikk har haft dem? Du kan evt få taget en blodprøve. Min mor er 99% sikker på at jeg ikke har haft det. I hvert fald ikke med udbrud af selve knopperne, men hun ved ikke om jeg har været udsat for smittet.. Må se om jeg kan få fat i lægen idag. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 20, 2015 Jeg synes i hvert fald du skal tage en snak med lægen. Det ser jo ud til at gravide skal have noget behandling af en art, hvis de har været udsat for smitte. Men en blodprøve der viser om du har haft sygdommen var nok også en god ide! :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 20, 2015 Jeg synes i hvert fald du skal tage en snak med lægen. Det ser jo ud til at gravide skal have noget behandling af en art, hvis de har været udsat for smitte. Men en blodprøve der viser om du har haft sygdommen var nok også en god ide! :kram Ja det er nok bedst at få det vendt med lægen.. Det må blive imorgen da jeg ikke kan komme igennem idag, og den sure sekretær gider jeg i hvert fald ikke snakke med om det.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 20, 2015 Jeg havde det heller ikke- dvs min mor sagde jeg ikke havde det men en blodprøve hos lægen viste så at det havde jeg- min søster havde det da jeg var ung teenager så jeg har ikle været syg af det, men måske haft en skoldkoppe på fod og ryg eller sådan som jeg ikle har set?! Så jeg er heldigvis beskyttet. Det tog en uge med den blodprøve.. Hvis du ikle har haft det og Ida får det skal du vist have immunoglobin- men det største issue for mig var at hvis man ikke har haft det, så får baby ikke antistoffer med sig og hvis Cecilia så havde fået det 2 uger efter den lille var blevet født er det altså ikke godt-... Altså ift smitte hos sådan en helt lille baby. Så havde de vist sig at jeg ikke havde haft det havde jeg fået C vaccineret. Det er en total rutine vaccine i feks Tyskland og USA hvor det er del af det alm. Vaccineprogram. Men men - tror de allerfleste har haft det, selvom man ikle tror det!! Pøj pøj Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 21, 2015 Tak for svar. Jeg har fået ringet til lægen idag, som ikke mente det var nødvendigt med en blodprøve, da han allerede kunne se i min journal at jeg havde haft det. Jeg havde i hvert fald antistofferne imod dem i blodet sagde han.. Jeg blev tjekket da jeg sidste år, i følge ham.. Men det var nok i den periode hvor jeg var så træt hele tiden og rendte og fik taget blodprøver hele tiden, så de kunne finde ud hvad der var galt med mig, fordi jeg mindes ikke selv at jeg har bedt om at få det tjekket Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 21, 2015 Tak for svar. Jeg har fået ringet til lægen idag, som ikke mente det var nødvendigt med en blodprøve, da han allerede kunne se i min journal at jeg havde haft det. Jeg havde i hvert fald antistofferne imod dem i blodet sagde han.. Jeg blev tjekket da jeg sidste år, i følge ham.. Men det var nok i den periode hvor jeg var så træt hele tiden og rendte og fik taget blodprøver hele tiden, så de kunne finde ud hvad der var galt med mig, fordi jeg mindes ikke selv at jeg har bedt om at få det tjekket Ej det var da mega heldigt!!! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 21, 2015 Ej det var da mega heldigt!!! Ja meget heldigt.. :) Så er det ude af verden, så venter på om Ida nu skulle få dem. Del dette indlæg Link to post Share on other sites