Guest

Male og graviditet?

11 indlæg i dette emne

Jeg har nogen møbler som jeg overvejet at sætte i stand. Jeg har hørt at man ikke må male når man er gravid, men gælder det alt maling? Eller hjælper det f.eks. hvis man tager en maske på?

Del dette indlæg

Jeg malede da jeg bar Nadja.. men i store åbne rum med masser af udluftning... vil også tro med maske du var godt dækket ind

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg malede også da jeg ventede Lærke, men først efter 1. trimester. Og jeg bar også maske + havde vinduet åbent ofte, for at lufte ud. (Og så havde jeg selvfølgelig sikret mig, at det var en god maling uden en masse farligt tilsat!)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for svarene :) Jeg tænkte på at gøre det udenfor når det bliver bedre vejr og der er jo massere af luft :ba så må jeg lige se om jeg kan finde en maske og snakke med en maler om hvad vi skal bruge af maling.

Del dette indlæg

Annonce ♥

udendørs og med maske på - sådan så jeg ud da jeg skulle slibe og male en gammel kommode, der kostede blod sved og tårer.

post-118-061444400 1298579400_thumb.jpg

Del dette indlæg

Annonce ♥

udendørs og med maske på - sådan så jeg ud da jeg skulle slibe og male en gammel kommode, der kostede blod sved og tårer.

åhhh Mie du er bare så hot i det outfit :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det anbefales jo at man ikke maler når man er gravid, men hvis det ikke kan undgåes, så husk at malingen skal være på vand. Hvis du skal bruge grunder til de møbler, så tjek om der er fungicid i. Fungicid er en svampegift, som kan være i grundemaling. Det må man IKKE bruge når man er gravid.

Åben vinduer og tage handsker på, men du må ikke tage maske på, da det kan give vand i lungerne.

/Dorthe udd. maler

Del dette indlæg

Annonce ♥

åhhh Mie du er bare så hot i det outfit :D

jeg var SÅ laber haha

Del dette indlæg

Annonce ♥

ville have svaret det samme som dorthe - men det er jo unødvendigt nu.. :P

jeg malede selv med vandbaseret maling udenfor mens jeg var gravid.. men det var også kun fordi jeg VILLE have regnbuefarvet tremmeseng til knægten.. ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lækkert outfit :bask

Det anbefales jo at man ikke maler når man er gravid, men hvis det ikke kan undgåes, så husk at malingen skal være på vand. Hvis du skal bruge grunder til de møbler, så tjek om der er fungicid i. Fungicid er en svampegift, som kan være i grundemaling. Det må man IKKE bruge når man er gravid.

Åben vinduer og tage handsker på, men du må ikke tage maske på, da det kan give vand i lungerne.

/Dorthe udd. maler

Hmm det kan være manden bare får lov til at gøre det så. Jeg kan jo slibe og gøre klar og så kan han male :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmm det kan være manden bare får lov til at gøre det så. Jeg kan jo slibe og gøre klar og så kan han male :)

Det synes jeg lyder som en god plan :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER