Besvaret May 20, 2015 I dag er lidt limbo land! Jeg har selvf. Murren i maven - hurra flere bekymringer og overanalyse :prik hvis ikke jeg finder ro inden kl 14 så spørger jeg min mor om jeg må låne bilen og så ringer jeg til jordemoderen og spørger om jeg må komme ind og høre hjerte lyd! Jeg har svært ved HELT at forstå at jeg fejler noget! Det er lidt surealistisk, på en ikke særlig rar måde. Jeg har lige sorteret vasketøj og sat en vask over og jeg blev total forpustet :rolleyes Jeg glæder mig til at snakke med lægen imorgen bare for at få en form for svar. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 20, 2015 Tak for svar. Lægen sagde at grænsen er 140/90 og så virker 142/95 bare ret skræmmende. Jeg har læst mig frem til at hvilepuls godt kan ligge på 90 som gravid men jeg har INGEN ide om 103 så er "lidt" meget eller "voldsom" meget :unsure og ekg har jeg INGEN forstand på, men på lægen lød det nærmest som det mest skræmmende - hvad end det så var den lå på :unsure Så længe lægen ikke har talt om indlæggelse eller lign så synes jeg du skal prøve at slappe så meget af som muligt og så evt regulere lidt på kosten, min er faldet efter jeg stoppede med at spise lakrids og satte saltforbruget ned Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 20, 2015 Så længe lægen ikke har talt om indlæggelse eller lign så synes jeg du skal prøve at slappe så meget af som muligt og så evt regulere lidt på kosten, min er faldet efter jeg stoppede med at spise lakrids og satte saltforbruget ned Jeg har det lidt bedre lige nu. men hopper snart i seng, gider ikke friste skæbnen ;) Jeg har ikke et særlig højt salt forbrug da mine cravings er søde :p og lakrids får jeg nu heller ikke meget, men tør ikke røre det nu ;) Det vidste jeg i hvert fald var skidt, ved ikke om det kun er salmiak, for det har jeg ikke rørt, men tør slet ikke spise noget! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 21, 2015 Svar fra lægen: Vi blev ikke en dyt klogere <_< Intet farligt i blodprøverne, men han er ikke villig til bare at slippe mig (heldigvis) så han henviser mig til obstetrisk og jeg skal derfor bare vente på en indkaldelse!! Jubii eller... Øv hvor havde jeg håbet at han sagde "du har xxx! jeg sender en recept til apoteket på noget xxx og så skal du tage x piller x gange om dagen, og så får du en tid i næste uge hvor vi tjekker om det hjælper" Nå skal lige mentalt indstille mig på at jeg indtil videre må "leve med" at have det af :numse til :boo Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 21, 2015 :kram2 :kram2 Øv at du ikke fik en afklaring idag, som du havde håbet på. Det er som du selv skriver bare lidt nemmere at forholde sig til at "du har xxx, som behandles sådan her" istedet for stadigvæk ikke at vide hvorfor du skal være så skidtmas :kram2 :kram2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 21, 2015 Øv øv det er kunne give et svar :kram Håber hurtig du hører fra obstetriks Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 21, 2015 Hvor træls - uvished er det værste :kiss Hvordan går det med din murren? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 21, 2015 Øv, der ikke lige var en klar årsag og en recept løsning :kram2 Jeg håber de ikke har lang ventetid :kiss og super han ikke bare slipper dig, din læge :super Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 21, 2015 Det ér bare også mega hårdt at leve i det uvissen, næsten hårdere end at leve med tilstanden!!! :( Æv altså Maja! Men rigtig godt at der bliver taget hånd om dig og situationen :kram2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 21, 2015 Håber indkaldelsen snart kommer. :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 21, 2015 Hvor træls - uvished er det værste :kiss Hvordan går det med din murren? Det forsvandt efter en lang lur! Og micromoysen sparker så man kan mærke det udenpå. Så ingen uro for hende mere :kuller Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 21, 2015 Det forsvandt efter en lang lur! Og micromoysen sparker så man kan mærke det udenpå. Så ingen uro for hende mere :kuller Nå, det var godt :) Hun er sød, at hun lige losser dig lidt - det må trods alt hjælpe en lille smule :kiss Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 21, 2015 Jeg læste at forhøjet blodtryk øger risikoen i går på en eller anden net side. Der stod også at det var et symptom men forhøjet blodtryk er jo ikke i sig selv svangerskabs forgiftning, men kan så åbenbart udvikle sig til det!?! Men jeg er ikke ekspert :D jeg har læst på 2 hjemmesider og det gør mig nok næppe til "kender" Åh majs.. Jeg havde svær svangerskabsforgiftning med HELLP syndrom.. Så spørg mig endelig hvis der er noget du vil vide :kiss Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 21, 2015 Det ér bare også mega hårdt at leve i uvissen, næsten hårdere end at leve med tilstanden!!! :( Æv altså Maja! Men rigtig godt at der bliver taget hånd om dig og situationen :kram2 Ja præcis! En forklaring ville være rar :unsure og en forsikring om at micromoysen ikke er påvirket. Selvom jeg mærker liv så kunne det være godt for mig at vide at hun ikke bliver påvirket!! Lige nu er jeg mest urolig for at få at vide at der ikke er noget at gøre og jeg må leve med det de næste mange mdr :( eller at det udvikler sig til noget alvorligt fx svangerskabs forgiftning. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 21, 2015 Åh majs.. Jeg havde svær svangerskabsforgiftning med HELLP syndrom.. Så spørg mig endelig hvis der er noget du vil vide :kiss Tak :kiss Jeg er umiddelbart frikendt for svangerskabs forgiftning - men jeg er jo også kun 17+0 og det kommer normalt først efter 20+0 læste jeg mig til. Uden at vide noget om det er jeg derfor bange for at det udvikler sig og at det "bare" er fordi jeg ikke er så langt at det ikke er det endnu. Det er bare en tanke i mit hoved og sikkert slet ikke rationel og bestemt ikke underbygget af noget lægeligt jeg har fået at vide. Men bekymringerne kører :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 21, 2015 Tak :kiss Jeg er umiddelbart frikendt for svangerskabs forgiftning - men jeg er jo også kun 17+0 og det kommer normalt først efter 20+0 læste jeg mig til. Uden at vide noget om det er jeg derfor bange for at det udvikler sig og at det "bare" er fordi jeg ikke er så langt at det ikke er det endnu. Det er bare en tanke i mit hoved og sikkert slet ikke rationel og bestemt ikke underbygget af noget lægeligt jeg har fået at vide. Men bekymringerne kører :( Det er bare super godt at din læge holder dig i kort snor.. Min læge Mente at jeg bare havde for meget mavesyre, og fik derfor piller i mod det.. Jeg gik fra fredag til tirsdag med svangerskabsforgiftning. Og derfor udviklede det sig så kritisk. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 21, 2015 Øv hvor træls at du ikk fik nogen afklaring i dag :( :kram2 Jeg håber du hører fra obstetrisk hurtigt, og at de kan give dig nogen gode svar, så du kan komme på toppen igen :kram2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 21, 2015 Det er bare super godt at din læge holder dig i kort snor.. Min læge Mente at jeg bare havde for meget mavesyre, og fik derfor piller i mod det.. Jeg gik fra fredag til tirsdag med svangerskabsforgiftning. Og derfor udviklede det sig så kritisk. Det giver mig i hvert fald en tryghed. Er der det mindste skal jeg ringe. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 21, 2015 Øv hvor træls at du ikk fik nogen afklaring i dag :( :kram2 Jeg håber du hører fra obstetrisk hurtigt, og at de kan give dig nogen gode svar, så du kan komme på toppen igen :kram2 Tak :kiss Det ville virkelig være rart at blive frisk igen! Hurtigt!!! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 22, 2015 Ifht svangerskabsforgiftning så har jeg flere gange fået at vide år risikoen for at få det som andengangs fødende er meget lille. Især hvis man ikke havde det første gang og man er gravid med samme mand. Håber du snart får det bedre, søde Maja :kram2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 22, 2015 Ifht svangerskabsforgiftning så har jeg flere gange fået at vide år risikoen for at få det som andengangs fødende er meget lille. Især hvis man ikke havde det første gang og man er gravid med samme mand. Håber du snart får det bedre, søde Maja :kram2 Tak :kiss Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 22, 2015 Jeg håber du snart får det bedre :kiss Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 22, 2015 Jeg havde næsten en hel dag igår uden hovedpine og min energi var ok! Var ikke ved at besvime over at ordne vasketøj og fik faktisk en lille smule fra hånden (tømme og fylde opvasker, 4 portioner vasketøj, rydde op på Mies værelse, redde senge og babytøj sortering i 3 størrelser. Alt sammen over middag. Det meste efter kl 16 Har stadig ikke mærket svimmelheden i dag og føler mig ikke helt så sløj! Føler mig lige så ok som i sidste uge! Gad vide om det kommer i bølger/anfald?eller jeg faktisk er "rask" nu? Men hvad så med obstetrisk besøget? Jeg tænker flere ting: 1) måske er jeg bare heldig i dag, det kommer måske igen imorgen - så skal jeg af sted! 2) er det spild af obstetrisk tid hvis jeg har det ok? Jeg VED jo bare ikke at det holder og så er det da med at få det undersøgt lige meget hvad ik? 3) hvis det kommer i bølger/anfald er det vel også et symptom? 4) lige meget hvad er det rart at få vished 5) tænk hvis jeg får at vide at jeg er pylret? 6) det kan være det slet slet ikke er blodtrykket der giver symptomer og slet ikke graviditets relateret :unsure måske er det ganske almindelig sygdom :unsure 7) lægen sender jo ikke på obstetrisk for sjovt! Men han fangede mig også på en halv dårlig dag! 8) måske har jeg det bedre fordi jeg lytter til min krop? 9) jeg konkluderer alt det her fordi jeg er ok nu, for 3-6 dage siden var jeg VIRKELIG skidt, jeg var urolig for mig selv og der skal altså meget til! Nå men hvad tænker i? Er det spild af obstetrisk tid? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 22, 2015 Synes bestemt ikke det er spild af obstetrisk tid at du er blevet sendt derind. Husk at tænke på nåde dig selvbog lillesøster. Der er alligevel lang tid til termin. Og husk du har ikke selv bedt om det, men en lægefaglig person der synes der skal luft mere styr på dine symptomer, på hvad det så end er. Afklaring er så meget bedre end uvished. Også selvom det ikke betyder noget. :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 22, 2015 Du skal overhovedet ikke overveje om det er spild af sygehusets tid. Det er lægens vurdering at henvise dig og så skal du ikke bekymrer dig om andet. Better safe than sorry. Nyd at det går bedre og at man bekymrer sig om dit og lillesøster ve og vel. :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites