Guest

Hvad mangler baby?

13 indlæg i dette emne

jeg har lige sorteret meget kritisk. Nu har jeg:

Str 50

3 langærmede bodyer

1 strikket kjole uden ærmer (bedstemor strik)

1 heldragt

3 par hvide strømpebukser

Jeg ved jeg mangler bukser og strømper og en køre dragt/varm cardigan (og så uld tæppe).

Hvad ellers?

-------------------------

Str 56 har jeg:

6 par bukser

3 sæt nattøj

1 heldragt

1 par sparkedeagts bukser

1 par strømpebukser

2 kjoler uden ærmer

1 kortærmet body

1 bamse dragt

1 flies jakke

1 badedragt

Jeg ved jeg mangler:

Langærmede bodyer (hvor mange som minimum?)

Undertrøjer

Heldragt

Cardigan

Hvad ellers???

--------------------

Alternativt kunne i skrive must have tøj listen for jeres baby.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil sige det kommer an på hvilken 'slags' baby I får. For Silke Elia gylpede HELT vildt, så vi skiftede tøj flere gange om dagen - og natten. Vi havde mange natdragte og heldragter. Men hvor mange, ja, det kan jeg ikke huske. Nok til vi ikke skulle vaske hver dag ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil sige det kommer an på hvilken 'slags' baby I får. For Silke Elia gylpede HELT vildt, så vi skiftede tøj flere gange om dagen - og natten. Vi havde mange natdragte og heldragter. Men hvor mange, ja, det kan jeg ikke huske. Nok til vi ikke skulle vaske hver dag ;)

Jeg tænker at str 50 og 56 kan overdække hinanden lidt, Mie brugte str 50 i ca 14 dage men sammen med str 56. Mie var så absolut ikke en gylper - hun gylpede 1 gang i mdr i 8 mdr. Det var det! Så den næste bliver nok stor slem :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker at str 50 og 56 kan overdække hinanden lidt, Mie brugte str 50 i ca 14 dage men sammen med str 56. Mie var så absolut ikke en gylper - hun gylpede 1 gang i mdr i 8 mdr. Det var det! Så den næste bliver nok stor slem :rolleyes

Nej, det kan man ikke sige. Silke Elia gylpede mindst 1 gang hver gang hun spiste og gerne også mellem måltider! Hun brugte str. 50 i 5 uger, det samme med 56.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Leah gylper også meget.

Vi havde 15 natdragter i 50/56 .. Vi har ikke vaskemaskine selv, og vi løb tør efter under en uge!!!

Men hvis i selv har vaskinemaskine så behøver man slet ikke så meget tænker jeg.. Med Camille kunne vi også bruge bodyer og bukser flere dage i streg.. Med Leah skal vi være heldige hvis vi kan bruge den samme body en hel dag!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger de slå om bodyer og bukser med fødder fra h&m og Klaudia er 8 uger på mandag og vi bruger stadig str 50. Klaudia er født i 39+3 men vejede kun 2400 g. Ved fødslen. I går vejede hun 3900 g. Men bruger stadig str 50, hun er så småt på vej ud af str 50 men str 56 er alt for stor endnu... Jeg lyttede jo meget til folk og havde ikk ret meget i 50 og det fortryder jeg meget fordi da vi kom hjem fra hospitalet der brugte hun stadig str 44. Så mit råd er at lytte til din mavefornemmelse med hvor meget du skal have...

Klaudia blev faktisk vurderet til at skulle veje 2900-3000 g. Ved fødselen hvilket hun jo ikke gjorde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du må kigge tøj fra mig hvis du lyster? jeg har MEGET I 50, 56, 62 og 68 (hun er pt. På vej i str 68)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du må kigge tøj fra mig hvis du lyster? jeg har MEGET I 50, 56, 62 og 68 (hun er pt. På vej i str 68)

Meget gerne!!! Har du en salgstråd? Eller?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger de slå om bodyer og bukser med fødder fra h&m og Klaudia er 8 uger på mandag og vi bruger stadig str 50. Klaudia er født i 39+3 men vejede kun 2400 g. Ved fødslen. I går vejede hun 3900 g. Men bruger stadig str 50, hun er så småt på vej ud af str 50 men str 56 er alt for stor endnu... Jeg lyttede jo meget til folk og havde ikk ret meget i 50 og det fortryder jeg meget fordi da vi kom hjem fra hospitalet der brugte hun stadig str 44. Så mit råd er at lytte til din mavefornemmelse med hvor meget du skal have...

Klaudia blev faktisk vurderet til at skulle veje 2900-3000 g. Ved fødselen hvilket hun jo ikke gjorde.

 

Det er akkurat det samme her! Noah brugte ogsaa str 50 i megalang tid, maaske 2-3 mdr. Han kunne godt have vaeret i prematurtoej, men det taenkte vi slet ikke i, mere i at Bentton havde str 50, som var smalt og det var der andre maerker, der ikke var :) 

 

Alt bredt toej var bare helt aandsvagt stort til ham... Noah blev vurderet til 2300 dagen foer, saa jeg havde jo alt for stort toej, i og med at man ikke skal regne med mere end en uge i str 50. Naeste gang har jeg i hvert fald lidt mere i str 50 klart :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi går en stor bue uden om 50, jeg har den sødeste dragt fra JOHA i str 50 liggende ganske ubrugt endnu. W kunne simpelthen ikke presses deri. Han havde 2 kortærmede str 50 bodyer han passede 1 uge.

Store unge!

Jeg mindes at jeg havde en "10 sæt tøj" regl i de mange første størrelser og at det passede fint, med vores normale vaskerytme.

Desuden 3-4 natdragte, og også 3-4 sengetøj og lagner.

Et utalligt antal gylpeklude, som vi pusler på. Det er måske et drengeproblem, men han tissede på dem HVER pusling!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Meget gerne!!! Har du en salgstråd? Eller?

Nej ikke endnu! ;)

men vil du ikke hellere se det IRL?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej ikke endnu! ;)

men vil du ikke hellere se det IRL?

Jo det er noget lettere!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo det er noget lettere!

Super! ;)

vi må lige aftale nærmere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER