Gjesing3400

Deltidsjob

3 indlæg i dette emne

Hej alle sammen.

Min kæreste og jeg prøver at få et barn. Men det er ikke så meget det, som jeg vil stille et spørgsmål til.

Men mere at om der er nogen derved, når jeg bliver gravid:

Jeg har et deltidsjob på 16 timer om ugen, kan de godt fyre mig hvis jeg bliver gravid? Det er bare mere sådan jeg ved hvad der kommer til at ske. For man har jo ret til barsel hvis man har fuldtidsjob. Men kender ingen der har været gravid på deltidsjob.

Så hvis nogen ved eller har selv prøvet det inde for butiksverdenen og kender reglerne for det. Så må i meget gerne kontakte mig. Det ville glæde mig.

Del dette indlæg

Man må ikke fyre pga. en graviditet og det er jeg sikker på også gælder et deltidsjob.. Men de må godt fyre dig pga. nedskæringer eller lign.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvordan er du ansat? Er du fastansat eller tilkaldevikar/timelønnet - eller hvordan. Jeg mener umiddelbart ikke, at du er dårligere beskyttet, fordi du ikke arbejder fuld tid. Men man kan sige, at hvis de ringer til dig og siger, nu er der de og de vagter, som du så bliver lønnet for på timebasis, så kan de jo vælge at lade være med at ringe til dig. Sådan rent principielt.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER