Vinnus

Årsdage

17 indlæg i dette emne

Jeg kom til at snakke med en omkring det med årsdage/bryllupsdage, og hvornår man betegner dem som vigtige.

Er der år, der betyder "mere" på en eller anden måde?

Runde tal var vi sådan set enige i, at de var milepæle, men fx 5 år var vi ikke helt enige i.

Hvad er jeres syn? :)

Del dette indlæg

normalt er det ikke noget vi går op i herhjemme..

Men sidste år hvor vi havde 10årsdag var alligevel noget særligt for os.. 

5 var også et vigtigt år for os, men vi var selvfølgelig også meget unge, da vi startede med at være sammen.. Så den gang gik meget op i hver eneste årsdag, men det gør vi overhovedet slet ikke mere.. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi går ikke mere op i nogle bryllupsdage end andre (vi er dog ikke nået til kobber bryllup endnu :D ). De bliver alle fejret nogenlunde ens.

Det skal siges at vi er gift på vores 9 årsdag, så vi har kun en dato at holde styr på :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi fejre egentlig ikke årsdag eller bryllupsdag med gaver eller andet - forstået at der ingen sure miner er hvis der ikke er gaver - men vi er begge glade for at få og gode til at give små gaver og overraskelser generelt. Har vi tid så kan vi dog godt finde på at tage ud og spise eller få lidt ekstra god mad. Ofte er det Hey tillykke med og tak for x antal år.

Vi har årsdag på fredag faktisk

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi går slet ikke op i mærkedage. Siger højest tillykke med dagen ;)

10-års bryllupsdag måske? Men der er jo 5 år til endnu...

Til december har vi været sammen 10 år. Jeg tror ikke det bliver fejret på nogen speciel måde. Måske jeg kan lokke en buket blomster ud af ham;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi er gift på vores årsdag - så vi har også kun en dato at huske..

Vi plejer at markere det. Ikke nødvendigvis lige på dagen men i perioden. Vi tager ud og spiser eller noget andet i den dur. Og så tager vi en søndagsbrunch på det sted, hvor vi blev gift sammen med de store tøser. Det blev en tradition som mere eller mindre blev aftalt om morgenen dagen efter vi blev gift, fordi tøserne var så begejstrede for morgenmaden.

Vi laver ikke forskel på årene... Men jeg regner STÆRKT med, at vi holder et stort kobberbryllup, når vi når så langt :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi går ud og spiser på/omkring vores bryllupsdag. Da vi ikke har pasning lige rundt om hjørnet afhænger det lidt af vores mulighed for at få børnene passet, hvornår vi går ud og spiser. I år har vi 8 års bryllupsdag, og mine svigerforældre er på besøg og de har besluttet at tage hjem dagen efter vores  bryllupsdag, I stedet på selve dagen, for at give os mulighed for at spise på selve dagen. :)

Jeg tror vi markerer det på en eller anden måde når vi når til kobberbryllup, men hvordan ved jeg ikke.

Årsdag/kærestedag, markerer vi ikke rigtigt.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi plejer gerne at spise noget god mad på vores årsdag. Enten hjemme eller ude :)

Bryllupsdag har vi ikke prøvet at fejre endnu, men forestiller mig at det bliver det samme :)

runde og halvrunde er lidt specielle, men ikke så meget at vi fejrer det mere end normalt :)

Regner med stor fest ved eks. kobberbryllup osv :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har været sammen i 10 år i år :) Vi gav ikke hinanden gaver, men fejrede det med en middag og koncert :) Vi er enige om, at vi fejre kobberbryllup, for vi ved ikke om vi nogensinde når sølvbryllup. Vi har været gift i 5 år til oktober. Vi fejre det nogle år og andre ikke :) Så vi går vist ikke så meget op i det :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har været sammen i 10 år i år :) Vi gav ikke hinanden gaver, men fejrede det med en middag og koncert :) Vi er enige om, at vi fejre kobberbryllup, for vi ved ikke om vi nogensinde når sølvbryllup. Vi har været gift i 5 år til oktober. Vi fejre det nogle år og andre ikke :) Så vi går vist ikke så meget op i det :D

Hvorfor skulle I ikke nå sølvbrylluppet? :unsure

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvorfor skulle I ikke nå sølvbrylluppet? :unsure

Det håber vi naturligvis vi gør, men i vores familier er det de færreste der er blevet over 60. De fleste er døde mellem 54-62 år, så sådan helt sort set, så kan det være med ned og næppe vi når det. Selvom jeg regner med at gå min oldemor i bedene og blive 98 og dø gammel og mæt af dage ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi "fejrer" altid vores bryllupsdag i en eller anden grad. Det er forskelligt hvor meget vi gør ud af det, men vi forsøger at holde en fridag der og planlægge noget hyggeligt.

Og så tager vi altid et billede den dag - en tradition vi er super glade for. Det er sjovt at kigge tilbage på de forskellige år og mindes hvad der er sket

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi fejrer ikke bryllupsdag, tror vi flere gange har glemt at sige tillykke flere år. Men i år hvor det er 5 år gad vi godt have fejret det, men det passer så ikke ind i vores planer. Måske 10 år bliver fejret ;)

Edit: for at svare på trådstarters spørgsmål, så ja. De mest specielle i min optik er 1, 5, 10, 12,5, 15, 20, 25, 30 osv.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi fejrer ikke bryllupsdag, tror vi flere gange har glemt at sige tillykke flere år. Men i år hvor det er 5 år gad vi godt have fejret det, men det passer så ikke ind i vores planer. Måske 10 år bliver fejret ;)

Edit: for at svare på trådstarters spørgsmål, så ja. De mest specielle i min optik er 1, 5, 10, 12,5, 15, 20, 25, 30 osv.

Det var netop det sidste Vi diskuterede :)

Om 5 fx var mere specielt end 4 eller 6.

Om hvor meget man gør ud af det, er jo op til en selv.

Mine forældre fejrer både årsdag og bryllupsdag, hvor min mor får blomster og de tager ud at spise.

Min far siger altid at det er værd at fejre at hun har holdt ham ud endnu et år :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det var netop det sidste Vi diskuterede :)

Om 5 fx var mere specielt end 4 eller 6.

Om hvor meget man gør ud af det, er jo op til en selv.

Mine forældre fejrer både årsdag og bryllupsdag, hvor min mor får blomster og de tager ud at spise.

Min far siger altid at det er værd at fejre at hun har holdt ham ud endnu et år :D

Nååh ja.... Er enig med TiaK ift. Til årene :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kender en mand som gør noget helt særligt ud af dagen for sin kone, hver gang de har været sammen i 1000 dage. Jen synes det er det mest romantiske ever!! Men min mand er sket ikke sådan anlagt.

Vi fejrer når det passer, tror jeg. Vores bryllupsdag ligger kort efter Ts fødselsdag og blir kort inden den lille nys, så det har været nogle lidt hektiske perioder. Og derfor kan det godt være at vi fejrer årsdag 4 men ikke 5...vi får se. Vi har dog været kærester i 10 år til september (hvor jeg er højgravid) og jeg synes det er en helt speciel dag, men det lader ikke til ar M går ret meget op i det

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes egentlig er ikke de runde år er mere vigtige end de andre. En lille smule. Men vi gør noget ud af dem alle.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER