Oprettet May 11, 2015 Hej Som overskriften siger er vi endelig gået alvorligt i gang med PB, da jeg er overvægtig ved jeg at det kan blive en lang process inden der er bid. Men jeg er i gang med vægttab og mere motion, så der er jeg ved at gøre noget, Men kunne godt bruge lidt gode råd? Skal jeg spise særlige vitaminer eller hvad kan jeg gøre? Er der noget jeg skal være særlig opmærksom på? Jeg er lidt ny hele processen. Selv om det længe har været et ønske så alle gode råd modtages med kyshånd:) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 11, 2015 Velkommen til :) Først og fremmest, i forhold til vitaminer, så er det vigtigste at du tager folsyre. Helst fra 3 mdr før man går igang, men ellers så hurtigt som overhovedet muligt. Den letteste metode hvis du ikke i forvejen tager en daglig vitamin, er via en vitaminpille til gravide, ex. Gravitamin, Apotekets Gravid, Livol Gravid eller hvad de hedder. Ellers er den absolut bedste metode til at blive gravid regelmæssig sex. Hvis man har brug for det, kan man følge sin cyklus for at finde ægløsning via temperaturmetoden, undersøge sit udflåd, ÆL-teste og sådan. Jeg har brugt ÆL-teste, og det har sådan set også virket fint, bortset fra at jeg har PCO, så min krop TROR den laver ÆL, men ægget er umodent og bliver derfor ikke løsnet når jeg ikke får hormoner. Så babyen i min mave er lavet med hormoner. Ift vægt er det selvfølgelig det bedste at tabe sig. Som overvægtig kan det være sværere at blive gravid, og der er forhøjet risiko for abort. Ikke for at lave en løftet pegefinger - jeg er selv overvægtig - men det er fakta. Dermed ikke sagt at bare fordi du er overvægtig kan du ikke blive hurtigt gravid... Der er overvægtige som bliver gravide med det samme, også selvom de er i en høj vægtklasse!!! Så opgiv ikke håbet, bare fordi du er overvægtig. Men regelmæssig sex omkring ægløsning er den suverænt hurtigste måde til at blive gravid. Held og lykke med projektet :balloon Mange tak for dit svar:) Jeg må på apoteket efter nogle vitaminer :) Jeg kender godt alle de risici der ville være ved at være overvægtig og gravid, hvilket er grunden til vi først begynder nu så jeg er kommet ind i en rytme hvor jeg taber mig ca 2 kg om ugen :) Det ved jeg sørme ikke hvornår jeg har, min mens kommer sådan lidt når den vil:) så tænker hvis vi har sex ca hver anden dag så er vi er ved at være der:) Del dette indlæg Link to post Share on other sites