Mama Lou

Samsung vs. Apple

29 indlæg i dette emne

Hej piger :)

Jeg har de sidste.. Hmmm.. 4-5 år haft iPhone, men er begyndt at skæve lidt mod Samsung- men ved ikke om jeg tør tage springet :D Så derfor kunne jeg godt tænke mig at høre fra jer, forhåbentlig er der nogen der har kendskab til Samsung herinde :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er rigtig glad for Samsung, men for mig er det blevet en princip sag ikke at ville have iPhone, så ved ikke hvordan de er :) Ved jo mange sværger til iPhone, men ved ikke om Samsung er værre eller bedre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er begejstret for min Samsung. Jeg synes den er pæn - sådan helt banalt. Kritikpunkt? Kameraet er måske ikke sådan helt optimalt. Især når man prøver at tage billeder af en sprællemand af en søn, så er det lidt lang tid om at reagere :)

 

I øvrigt er jeg helt i samme båd som Henriette - nægter at eje en Iphone! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft iphone længe, og fik så en idé at jeg skulle prøve en Samsung, den var vældig fin, men meget stor i min lille hånd, ( den jeg købte, de fåes jo i mange varianter) den var meget omstændig med en mere åbne og flex opsætning, og det var et irritation moment for mig. Jeg fik en iphone igen, og den er klart min favorit.

Samsung blev aldrig mig, men det skulle prøves. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været med på anti-iPhone, men så fik jeg sådan en djævel også har jeg sværget til dem siden! :P Men som sagt så er jeg blevet nysgerrig efter Samsung :) Jeg har hjulpet et familiemedlem med at sætte hans Samsung op og det har fået mig til at overveje, om det skal være min næste telefon.

Må jeg spørge hvilken Samsung I har? :)

Kan må lave "rigtige musikringetoner" så man ikke skal bruge de skrækkelige nogle som telefonerne oftest har som standard :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil anbefale HTC i stedet for Samsung, der er bedre kamera i :) Ja du kan sagtens lave rigtig musik til ringetone ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Galaxy S4

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Galaxy s5

Jeg er super glad og den kan holde til nogle slag :p

Jeg har forskellige musikringetoner til forskellige numre, så det Kan man sagtens :) Jeg har af princip heller aldrig ejet en iPhone.

Apps er der masser af, Det hjælper, at de er mange, der bruger den samme platform.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er med på anti IPhone bølgen, jeg har dog aldrig ejet en. Min mor har en og det er noget være skrammel. Jeg har altid haft Samsung, vi har faktisk Samsung af næsten alt hvad vi kan få, nyeste indkøb er en Samsung vaskemaskine :) og alle tingene fungerer 7-9-13 upåklageligt :)

 

Jeg har en Samsung galaxy Xcover 2, også kaldet håndværkertelefon. Den er optimal for en klumpedumpe som mig som kan smadre telefon I løbet af no time. Denne telefon kan håndtere et hårdt liv, og har blandt andet overlevet en tur I toilettet :oops  :lol Det er optimalt til mig, men er du ikke en ligeså stor klumpedumpe så findes der helt sikkert mere æstetiske telefoner

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skiftede til en samsung galaxy s5mini i februar efter at have haft iphones i mange år. Og jeg har ikke fortrudt. Det eneste jeg savner er, at kunne bede Siri om at sætte en timer, men det er virkelig så lidt vigtigt, at jeg ikke engang har sat mig ind i, om android også har den funktion. Jeg har kun oplevet en app, jeg ikke kunne få, men den kom efter en måned. Til gengæld er udbudet af apps mindre kontrolleret, så der er noget skrammel ind i mellem, som man lige skal styre uden om. 

Kameraet er meget bedre end iphones, og så er holder den batteri meget bedre - især fordi man kan styre strømforbruget meget mere, blandt andet med en widget, der slukker alle programmer med et klik, så de ikke bruger strøm i baggrunden. 

Jeg er især vild med at kunne have widgets, så jeg ikke skal ind i min kalender for at se, om jeg skal noget i dag, eller åbne mailprogrammet for at se, hvad der er kommet - det er virkelig et first world problem, men jeg overser ikke noget, fordi jeg glemmer at se i kalenderen etc. 

 

Og så virker den mere holdbar. Min første iphone døde efter at have ligget i min lomme under et regnskyl, og min anden iphone flækkede skærmen 2 gange - den ene gang helt spontant fra den ene dag til den anden. Samsung galaxy s5 mini er helt vandtæt, og jeg har endnu ikke flækket skærmen på den :D 

Dog kan man ikke købe covers og tilbehør så nemt - men så er der jo internettet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har skiftet fra iPhone til samsung for et par måneder siden og har ikke fortrudt. Jeg har en samsung galaxy alpha :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har skiftet fra iPhone til samsung for et par måneder siden og har ikke fortrudt. Jeg har en samsung galaxy alpha :)

Det er præcis Alphaen jeg har kigget på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke haft Samsung men en Huawei.... Og saa fik jeg byttet den til M's iPhone 4S, for den kunne jeg ikke med. Jeg vil ikke have en anden en end iPhone igen. Jeg toer ikke tro paa, at en Samsung kan goere det for mig. 

 

Det, der ikke dur for mig er at jeg skal saette mig ind i, hvordan den funker og det ER anderledes, synes jeg. Det skal jeg ikke med iPhone, for det er ret nemt - saadan virkeligt nemt.

 

APPS - jeg synes jo der er rigeligt med apps, der er noget hoe til iPhone, saa jeg kunne ikke med alle de daarlige og mange, maange, maaaaaaaaaaaaaaange apps til den Hauwei (og samsung). Apple har jo lidt styr paa, hvad man kan tillade at give til sine brugere... 

 

Maaske det bare er mig, men det er ogsaa ok med mig :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en samsung galaxy s4 og er glad for den. Har aldrig ejet en iphone og nægter også af princip at prøve :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er så glad for I alle giver jeres besyv med :) Jeg har haft HTC før jeg fik iPhone og den var jeg også glad for, måske jeg skulle kigge lidt på dem :chin:

Ej.. Jeg synes det er svært! De koster trods alt pænt mange penge, så vil gerne undgå et fejlkøb

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ER svært! Jeg har haft HTC og Sony smartphones og skulle heller ikke have iPhone ;) Nu har jeg så en og er glad for den :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har heller ikke ejet en IPhone, så den kan jeg ikke udtale mig om. Min nørde-mand er vældig anti-Apple og klart til Google/Android, så det kører vi med.

Jeg har haft galaxyS4, S5 og nu S5 mini. Synes faktisk mini har en bedre størrelse, og jeg lever fint med den er lidt langsommere. Kameraerne er lidt langsomme, men virkelig gode!

Jeg er glad for Android og har aldrig overvejet at skifte.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skiftede til en samsung galaxy s5mini i februar efter at have haft iphones i mange år. Og jeg har ikke fortrudt. Det eneste jeg savner er, at kunne bede Siri om at sætte en timer, men det er virkelig så lidt vigtigt, at jeg ikke engang har sat mig ind i, om android også har den funktion. Jeg har kun oplevet en app, jeg ikke kunne få, men den kom efter en måned. Til gengæld er udbudet af apps mindre kontrolleret, så der er noget skrammel ind i mellem, som man lige skal styre uden om.

Kameraet er meget bedre end iphones, og så er holder den batteri meget bedre - især fordi man kan styre strømforbruget meget mere, blandt andet med en widget, der slukker alle programmer med et klik, så de ikke bruger strøm i baggrunden.

Jeg er især vild med at kunne have widgets, så jeg ikke skal ind i min kalender for at se, om jeg skal noget i dag, eller åbne mailprogrammet for at se, hvad der er kommet - det er virkelig et first world problem, men jeg overser ikke noget, fordi jeg glemmer at se i kalenderen etc.

Og så virker den mere holdbar. Min første iphone døde efter at have ligget i min lomme under et regnskyl, og min anden iphone flækkede skærmen 2 gange - den ene gang helt spontant fra den ene dag til den anden. Samsung galaxy s5 mini er helt vandtæt, og jeg har endnu ikke flækket skærmen på den :D

Dog kan man ikke købe covers og tilbehør så nemt - men så er der jo internettet ;)

Alarm clock Extreme free, er din ven ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bliv endelig ved med at komme med input :) Heldigvis står jeg ikke og skal tage beslutningen her og nu, har god tid, meget heldigt :P 

Jeg synes dog at det virker til, at Samsung er rimelig nem at finde ud af, men ved også godt, at jeg måske står overfor en udfordring sådan når den skal læres at kende helt til bunds ;) Jer der er gået fra Iphone til Samsung - har I haft svært ved at få hevet kontakter osv. over? 

Måske skulle jeg lige nævne, at det er Samsung Galaxy Alpha og Samsung Galaxy s5 mini jeg har i tankerne - nok mest den første pga. kameraet er bedre end på minien :) 

Min mand sværger til apple, vi har begge iphone, vi har ipad og manden har også en Macbook og har apple-tv der blot skal installeres. Så jeg ved han vil benytte lejligheden til at håne mig, hvis jeg skulle tage den forkerte beslutning :rolleyes 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan jo nok kun få en helt reel holdning fra dem, der har prøvet at lave det skift du selv planlægger. Når man kun har prøvet den ene er det svært at sammenligne ;) (og personligt ville jeg ikke lægge meget værdi fra de indlæg, hvor folk har fravalgt iPhone af principelle årsager, da det jo er en helt anden årsag til ikke at vælge iPhone (igen) end det du overvejer. Jeg synes ikke det kan sammenlignes)

 

Jeg har selv kun prøvet iPhone og Nokia - og der vil jeg altid vælge iPhone. Men jeg har en god ven, som gik fra iPhone til Samsung (og var lidt for kæphøj om at han endelig var ude af det apple-bras). Nu har han iPhone igen... ;)

 

Jeg tror ikke der er andet for end at prøve.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alarm clock Extreme free, er din ven ;)

Haha, fantastisk :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er lige skiftet fra iPhone 4's til Galaxy Alpha...

Der er visse ting jeg synes er nemmere på iPhone, men jeg skal nok blive rigtig glad for alphaen...,

Jeg sammenlignede priser og indhold, og der synes jeg ikke at det kunne betale sig at betale mere for en iPhone 5 - det virker simpelthen ikke til at man får noget for de 1000 kr ekstra den koster...

I gen problemer at hente kontakter via Google eller Facebook...

Held og lykke med valget ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

iPhone 5 ville jeg ikke koebe... 4S eller 6, men jeg kan ikke sige derfor og derfor. Bare at jeg har en veninde, som har sagt, at saadan skal det vaere  :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker så det brager piger :D Hvor svært kan det valg lige være :P :rolleyes

Udover jeg er blevet nysgerrig efter Samsung, så er det netop også prisforskellen, også hvad du reelt får for pengene, som får mig til at kigge mod Samsung.

Jeg havde slet ikke tænkt i apps, før Camillat bragte det på banen, jeg har virkelig mange apps Me. Bruger til at være på telefonen, så måske jeg skal tjekke markedet på den front :chin: Selvom det faktisk er ret begrænset hvilke apps hun reelt bruger ;)

Jeg ved, at jeg gerne vil have et rimelig godt kamera, have muligheden for musikringetoner og ikke standard toner, jeg er lidt speciel på den front :rolleyes

Jeg har tilladt mig selv at surfe og bruge lidt at mine alenetid om aftenen på at kigge på de forskellige Samsung telefoner og sammenligne med iPhone, men der er mest ift. Til pris og de kolde facts ift. Specifikationer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

iPhone 5 ville jeg ikke koebe... 4S eller 6, men jeg kan ikke sige derfor og derfor. Bare at jeg har en veninde, som har sagt, at saadan skal det vaere :P

:D Det er nu også rart når nogen kan fortælle een det, så skal man ikke spekulere i det :Lol

Min mand har en 6'er- jeg stejler helt på prisen :)

Min nuværende er faktisk en iPhone 5- den fungerer fint, og egentlig har jeg, strengt taget, ikke vildt brug for en ny telefon, men det er en belønning ift. Til vægttab også forkælelse af mig selv! :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER