Guest Smilla

Om jeg begriber vores retssystem!! :(

15 indlæg i dette emne

Jeg er lige ved at tude...jeg forstår virkelig ikke at et par, hvor den ene - eller dem begge, ikke vil indrømme hvem der har gjort det horrible ved deres lille datter, at de for det første slipper for straf, for derefter at gå fri og dælmer også beholde barnet i deres hjem!!!!

Jeg taler om den uhyggelige sag hvor en lille 2 årig pige blev overhældt med ætsende afløbsrens i sin barnevogn....

http://jp.dk/indland/krimi/article2348899.ece

HVEM skal nu våge over den stakkels pige?

Hvem passer på det ikke sker igen?

Hvorfor blev de to ikke bare buret inde begge to? Tænker at det nok skulle få munden på gled?!

Ai jeg er bare så rystet over der lige nu sidder en pige som må leve med sine voldsomme forbrændinger og ikke har nogen til at beskytte sig....Hvor lang line skal de forældre have?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hvor er det forfærdeligt :gal

de burde da ikke have lov til at beholde den stakkels pige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg synes også det er skrækkeligt, men vores retsystem siger jo, at man er uskyldig til det modsatte er bevist.

Jeg synes dog, at det er skrækkeligt, at barnet stadig skal bo hos forældreparret, når de ikke kan passe bedre på det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår heller ikke, hvordan de stadig kan have lov til at have pigen hjemme, hvis man er 100% sikre på, at det har været en af dem der har gjort det.:(

Jeg håber de sociale myndigheder holder et vågent øje med familien og fjerner pigen, hvis der er tegn på det mindste.. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal skrive, men der er jo ingen tvivl om, at det er ganske forfærdeligt :( Det der skærer aller mest i hjertet er jo at pigen stadig er hos sine forældre.. Det gør ondt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber der bliver holdt øje med de forældre og håber inderligt at det ikke sker igen. Men jeg synes ikke vi kan dømme dem, for det første fordi vi ikke ved hvem der gjorde det. Det kan jo have været overboen? Og i afmagt og desperation smider de dynen ud. Alle handler jo forskelligt i sådan en situation. Jeg prøver ikke at retfærdiggøre det der er sket. for det er mildest talt forfærdeligt. Men tænk nu hvis det ikke er dem der har gjort det?

Var jeg i deres situation ville jeg nok forlade min mand og tage barnet med mig, fordi jeg formodede han havde gjort det. Det er mærkeligt at de bliver sammen synes jeg....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber der bliver holdt øje med de forældre og håber inderligt at det ikke sker igen. Men jeg synes ikke vi kan dømme dem, for det første fordi vi ikke ved hvem der gjorde det. Det kan jo have været overboen? Og i afmagt og desperation smider de dynen ud. Alle handler jo forskelligt i sådan en situation. Jeg prøver ikke at retfærdiggøre det der er sket. for det er mildest talt forfærdeligt. Men tænk nu hvis det ikke er dem der har gjort det?

Var jeg i deres situation ville jeg nok forlade min mand og tage barnet med mig, fordi jeg formodede han havde gjort det. Det er mærkeligt at de bliver sammen synes jeg....

Jeg tror jeg hægter mig på den her. Og især den med at blive sammen virker egentlig lidt underligt. Jeg tænker også at de måske kunne være sammen om det, men ja det kan jo også have været ovenboen. Jeg synes bare det er strækkeligt for den lille pige der nu må lide resten af hendes liv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stakkels lille pige :boo

Forstår heller ikke at de bliver sammen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1; Hvad nu hvis det er moren, og ikke kæresten? Måske han bliver af frygt for pigens liv( han kan "holde" øje med det).

2; Det kan ha været overboen, men det kræver at de har/havde en overbo(ved ikke hvor de bor?)

3; Det kan ha være begge i samarbejde..

Jeg er dybt rystet over at barnet ikke er blevet fjernet hjemmfra..Selvom man ikke har kunnet pege på en skyldig, så må der stadig være noget der hedder barnets tarv..man kan kun håbe de bliver overvåget "just in case". Men det handler vel igen om at retssystemet er således indrettet at man er uskyldig indtil andet er bevist..Og det har de jo ikke kunnet. Vi kan så sidde her som "tilskuere" med vores frustrationer og følelsen af afmagt, og gisne om hvem der har gjort hvad, og hvad der nu vil ske med barnet..

Fårk hvor er det synd for pigen... :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg ikke lige fulgt med i den sag.... Men er der nogen grund til at alle tror det er med vilje?? Kan det ikke have været et frygteligt uheld, og så er de gået totalt i panik...

Og derfor har smidt dyne osv ud... og dækker over hinanden... Og måske det er derfor at de stadig er sammen?

Det er ikke for at forsvare som sådan, for det er da skrækkeligt for den stakkels pige... Men det undrer mig bare at man sådan uden videre går ud fra at de har gjort det med vilje...

Så vidt jeg kan læse på linket, så ventede de gæster til morens fødselsdag... Så det var da også et vildt sært tidspunkt at gøre sådan noget på, med vilje, hvis det var...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber der bliver holdt øje med de forældre og håber inderligt at det ikke sker igen. Men jeg synes ikke vi kan dømme dem, for det første fordi vi ikke ved hvem der gjorde det. Det kan jo have været overboen? Og i afmagt og desperation smider de dynen ud. Alle handler jo forskelligt i sådan en situation. Jeg prøver ikke at retfærdiggøre det der er sket. for det er mildest talt forfærdeligt. Men tænk nu hvis det ikke er dem der har gjort det?

Var jeg i deres situation ville jeg nok forlade min mand og tage barnet med mig, fordi jeg formodede han havde gjort det. Det er mærkeligt at de bliver sammen synes jeg....

Jeg er helt enig her.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg ikke lige fulgt med i den sag.... Men er der nogen grund til at alle tror det er med vilje?? Kan det ikke have været et frygteligt uheld, og så er de gået totalt i panik...Og derfor har smidt dyne osv ud... og dækker over hinanden... Og måske det er derfor at de stadig er sammen?

Det er ikke for at forsvare som sådan, for det er da skrækkeligt for den stakkels pige... Men det undrer mig bare at man sådan uden videre går ud fra at de har gjort det med vilje...

Så vidt jeg kan læse på linket, så ventede de gæster til morens fødselsdag... Så det var da også et vildt sært tidspunkt at gøre sådan noget på, med vilje, hvis det var...

Det er sket mens barnet lå i sin barnevogn ude på altanen. Har svært ved at se det skulle være et uheld da de færreste (hvis nogen) ville gå ud til en barnevogn med et barn i med en åben flaske afløbsrens i hånden og ved et "uheld" hælde det ud over barnet.

Stakkels stakkels pige. Hvor må det have været smertefuldt :boo

Kan på ingen måde hverken forstå eller acceptere at de bare får pigen med hjem igen :o :(

Tror også de har været sammen om at gøre det. For ellers ville de ikke stadig være sammen.

Ethvert normalt tænkende menneske ville forlade sin partner på stedet alene på mistanken om at vedkommende havde gjort noget så grusomt mod ens barn...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er simplethen SÅ forfærdeligt for den lille pige uanset hvem,, hvad og hvorfor det er blevet gjort :boohoo Håber også inderligt, at der er nogen der holder øje med hende. Sikke en smerte- det gør helt ondt i hjertet :( :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige set et indslag i TV2 Lorry om sagen.

Der blev sagt, at socialministeren har bedt om, at der bliver kigget nærmere på sagen.

Det er da i hvert fald rart at vide.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har læst sagen fra retten igennem nu. Det er uhyggeligt. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER