Lotte1987

Når den bette kommer og får sit navn

9 indlæg i dette emne

Når den bette kommer og får sit navn.

Vil i så fortælle det til familien eller holde det hemmeligt indtil barnedåb :)

Jeg går selv med tanken om, at holde det hemmeligt indtil dåben (har ikke snakket med M om det endnu)

Synes tit, at alle har en mening om hvad bette manden skal hedde.

Det er selvfølgelig rart med forslag, men når et navn vi så overvejer bliver sagt så får man "ej det kan jeg ikke lide" og det kan godt gøre mig lettere irriteret, men er selvfølgelig ligeglad for det er ikke deres barn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi regner med at fortælle folk navnet når han er født. Også selvom vi evt. beslutter os inden da. I min tankegang er det meget nemmere at forholde sig negativt til et navn, når der ikke er en person 'hæftet ved', hvis man kan sige det sådan :)

 

Så ud fra den optik tænker jeg, at folk er godt irriterende, hvis de sidder med vores lille dreng i armene og siger 'Ej, det kan man da ikke hedde'.

 

Men jeg kan på den anden side sagtens forstå din tankegang. Når først barnet er blevet døbt, vil det da være virkelig provokerende, hvis nogen siger, at det er et grimt/underligt/osv. navn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg syntes folk skal vide det med det samme.

Mest for at vi alle kan knytte bånd til lillemanden.

Det er bare mere personligt at kalde bebs ved navn.

Og som du selv siger: jeg er kold i måsen over deres meninger, for så vidt jeg husker, så var det manden og jeg der lavede vidunderbarn ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville slet ikke kunne lade være med at kalde mit barn ved navn, når først det var besluttet.. Så med mindre barnet blev døbt inden for de første par måneder ville det være umuligt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vil bruge navn fra start (hvis vi vel og mærke bliver enig)... Sune synes vi skal skyde barnedåben til foråret og jeg synes det er synd hvis barnet skal hedde bebse i næsten et halvt år

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi holdt navnet hemmeligt til han blev født og så blev han præsenteret for familien ved navn. Så undgår man nemlig den der 'man kan da ikke kalde et lille uskyldigt barn for...' hans mellemnavn var til gengæld top hemmeligt indtil vi stod ved døbefonten, for det er nemlig min fars fornavn, så det var lidt sjovt at se min fars ansigtsudtryk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har bestemt navnet og har også fortalt det rundt omkring.. Sådan har vi også gjort de andre gange :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fortæller nok navnet når det er helt fastlagt, men mellemnavnet bliver ikke fortalt før navngivnings festen :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er selv kommet frem til at han først får et navn når han bliver født og så bliver han præsenteret med det :)

Navne snakken går alligevel langsomt herhjemme ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER