babynr3

Kønnet hvornår

10 indlæg i dette emne

Jeg er en af dem der gerne vil vide kønnet, men hvornår kan vi få det advide?

Jeg har hørt så meget fra forskellige, nogle har fået svar ved nf og andre ved misdannelsesscanning..

Da vi var til nf sagde hun, at det kunne man ikke se endnu, men at vi måske kunne se det ved næste scanning..

Hvornår har i fået det advide?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har aldrig hørt om nogle der fik det afvide til nf... Men hvis baby ligger rigtigt og vil vise sig kan du godt få det afvide til MD scanning...

Alternativ er privatklinikker hvor de kan se det tidligere end MD...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke på man kan se det ved NF - det har jeg i hvert fald aldrig hørt om.

Jeg mener det er fra uge 17-18 stykker kønnet kan ses, og derfor mange får det at vide til den gratis MD-scanning i uge 20. Dog er MD-scanningen jo en "faglig" scanning, så fokus er langt fra at se hvilket køn barnet har. Ligger bebs dog rigtigt fortæller jordemoderen (ofte) gerne hvilket køn det er - men liger bebs ikke ordentligt, så er der sjældent tid til at vente på/provokere barnet til at vende sig.

Derfor kan man så vælge at gå til en privat klinik og betale sig fra det. Uden at jeg kan huske det, så vil jeg skyde på at dette kan lade sig gøre fra uge 17 til og med uge 27 - bliver det senere bliver barnet for stort, og det er svært rigtig at se noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan se du er 13+3.... så er der faktisk ikke mange dage til du kan betale dig fra en kønsscanning... Der er nemlig steder hvor man allerede kan få svar fra 14+0 :)

Men ellers, som Sandie siger, til MD scanning omkring uge 20, hvis den lille ellers vil vise sig frem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har faktisk læst om nogen, der kunne få kønnet at vide til NF, men jeg tror, at det er meget sjældent, at det kan lade sig gøre.

Hvis du ikke vil vente til misdannelsscanningen, så findes der forskellige privatklinikker, hvor du kan betale for en kønsscanning:

Fra uge 14+0: www.scanningsjordemoderen.dk 500 kr.

Fra uge 17+0: www.scanningsklinikken.dk 500 kr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var en tur hos scanningsjordemoderen da jeg var 14+2 og der fik vi et pænt billede af en lille pige :loveshower og det holdte, for det er stadig en pige... Hende der scannede mig var slet ikke i tvivl..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik det at vide i uge 17+1 på scanningsklinikken ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar :)

Jeg har godt læst om privat scanning, men der stod at fra uge 14 var det nok en scanning gennem skeden og det er så absolut ikke min favorit <_< Tror jeg venter til næste scanning og krydser fingre for de kan se det der :rolleyes skal nemlig til London dagen efter og så kunne det jo være jeg fandt noget spændende :D

Men har en mor i den vuggestue jeg arbejder i og hun fik besked til nf om at hun ventede 2 drenge, så det er ikke umuligt ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har i dag været til en ekstra akut-scanning, som var en tidlig gennemscanning. Jeg er 14+5 og fik at vide, at vi med 90% sikkerhed venter to drenge. Han var sikker på, at den ene er en dreng - den anden var han næsten sikker på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har i dag været til en ekstra akut-scanning, som var en tidlig gennemscanning. Jeg er 14+5 og fik at vide, at vi med 90% sikkerhed venter to drenge. Han var sikker på, at den ene er en dreng - den anden var han næsten sikker på.

Blev du scannnet på maven?

Og tillykke med de små drenge :loveshower vidste du at i ventede 2?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER