03wami

afholdelse af udskudt barsel ??

6 indlæg i dette emne

har aftalt med min arbejdsgiver at jeg starter på arbejde igen ca en mdr før min barsel reelt er slut... den sidste del skal så bruges på at afholde en ugentlig barseldag så jeg reelt set kun får en 4 dags arbejdsuge... er bare lidt forvirret om det praktiske i det... den rare dame ved udbetaling dk har noteret ned at jeg starter arbejde den aftalte dato, men siger så at arbejdsgiver så derefter skal oprette en ny barselssag på mig så jeg får papir tilsendt og igen skal søge om barsel... syntes bare det lyder lidt anderledes en hvad min chef sagde... så er der nogle af jer andre der har prøvet og ved hvordan det fungere ??

Del dette indlæg

Det hedder ikke udskudt barsel men forlænget orlov som følge af delvis genoptagelse af arbejdet :)

Din arbejdsgiver må have en formular du skal udfylde særligt til det.

Er det fordi det allerede er meldt til udbetaling Danmark, at din barsel slutter der? Stadig med flere barselsdagpenge tilbage?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg gjorde sådan første gang og skal også denne gang. Første gang blev det faktisk besluttet imens jeg var på barsel og efter de første 8 uger var gået, men kan faktisk ikke huske hvad jeg praktisk gjorde :chin: Jeg tror altså min arbejdsgiver sørgede for det praktiske, da jeg havde udfyldt en formular.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg gør noget lignende og det blev skrevet ind i min barselsaftale. Så vidt jeg ved er der ikke yderligere papirer, jeg skal udfylde...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg brugte også de sidste uger på en ugentlig fridag.

Jeg skrev det ind i de papirer jeg skulle aflevere til arbejdsgiver kort efter fødslen. Jeg skulle ikke selv gøre yderligere.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Okay - syntes bare det er så forvirrende... Min nu har vores HR dame tages affære og så sætter vi os ned første dag tilbage på job og udfylder det der skal udfyldes sammen :) så håber det går - og så må vi jo se om det kommer noget retur fra udbetaling DK :) vi laver nemlig ikke en aftale derude efter fødslen men tager det bare som det kommer og efter hvilke behov vi har når afslutningen på vores barsel nærmer sig - så vi kan få det mere eller mindre lige som vi vil uden vi som sådan behøver at overholde de varslings regler der er :) hvilket er super fedt - men også lidt stressende når man så begynder pludselig at skulle bøvle i det :)

Susanne - har egentlig barsel indtil sidst i juni - men vi har vurderet herhjemme at jeg får mere ud af at starte til den første og så med resten Af min barsel + lidt afspadsering jeg har tilgode, holde en ugentlig fridag frem til jul :) så der er meldt ind at jeg starter den 1, var mere bare hvordan man så praktisk meldte ind igen at jeg skal have dagpenge for en enkelt dag i ugen :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER