Ema

symfysesmerter???

5 indlæg i dette emne

Altså jeg har jo haft bækkenløsning i både denne og sidste graviditet, dog har smerterne primært siddet i SI leddene, altså de to bagerste led.

I slutningen af sidste graviditet kunne jeg dog mærke en vis løshed i symfysen.

Nu har jeg så haft meget ondt de sidste par dage og er i tvivl om det er symfysen der driller eller noget helt andet. Smerten sidder nemlig ikke midt i mellem mine ben, men nærmere helt ude i den ene side af skridtet, hvis I forstår hvad jeg mener.

Smerten ville vel sidde mere centralt, hvis det var symfysen, ville den ikke?

Desværre synes jeg heller ikke rigtig at nogle af de ting jeg plejer at gøre mod bækkenløsning virker lige pt, men hvis det ikke er bækkenløsning, hvad pokker er det så der pludselig gør ondt?

Del dette indlæg

Har du prøvet kuldebehandling ? Det kan lindre bækkengener fortil..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Rent anatomisk, så sidder symfysen lige i midten, og uden at have prøvet det eller læst ret meget om det, så ville jeg tro at den ville give smerter midt for, der så evt kunne stråle udad.

Til gengæld ved jeg at nogen af livmoderens ligamenter hæfter i de store skamlæber, efter de er gået ned igennem lyskekanalen, og det tænker jeg måske passer meget godt på den beskrivelse du kommer med. Så jeg tænker, at det kan være en lidt atypisk ligamentsmerte, hvis det ikke er bækkenet, der driller :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min symfyse er afsindig øm og det gør ondt bare de måler symfysemål. Men mine smerter sidder hovedsageligt i venstre lyske/skridt.... Den gode Søren siger bare af mit bækken når han måler symfysemål...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmm Anita mine smerter sidder samme sted, dog har jeg ikke prøvet at få taget mål mens jeg har haft ondt der.

Måske det alligevel er symfysen så

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER