Besvaret May 7, 2015 Vi er stadig lidt i tvivl om vi vil vide kønnet, men jeg tror vores dejlige oplevelse i går skubbede os lidt i retning af at tage en kønsskanning... Vi er i hvert fald meget nysgerrige :P Uhhh det er bare så spændende :yay Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 7, 2015 Vi er stadig lidt i tvivl om vi vil vide kønnet, men jeg tror vores dejlige oplevelse i går skubbede os lidt i retning af at tage en kønsskanning... Vi er i hvert fald meget nysgerrige :P Uhhh det er bare så spændende :yay Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 7, 2015 Bliver dårligere og dårligere I disse dage...i aftes kom svigermor til overnatning for at passe Tobias idag imens far var på arbejde... Manden ringede igen igen til læge for hjælp og nu venter jeg på henvisning til akupunktur....foregår det over e-boks nu? Sidste år ved min gamle læge da ringede han bare og fik en tid til mig... min nye læge derimod vil næsten ikke en gang hjælpe altså....:-( Åh det lyder ikke rart :kiss Godt at farmor kunne komme :-) Jeg er lykkelig for S er så stor fordi jeg har det dælme også skidt for tiden.. Håber snart det aftager igen.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 7, 2015 Jeg synes godt nok at trætheden er ved at tage livet af mig. Jeg kan slet ikke sætte mig i sofaen, så sidder jeg ret op og falder i søvn :rolleyes Og jeg drømmer bare SÅ meget, så det er til at blive vanvittig af. Jeg savner lidt 1. graviditets endeløse lure ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 7, 2015 Ihhh var til jordemoder idag!!! Der har været problemer med at fastsætte min termin og derfor har jeg både fået en ts og et jordemoderbesøg for at få en nogenlunde dato:) Nu er det endeligt er 9+2 Og har nu både set hjertebanken of hørt hjertelyd! Jeg lå helt mundlam på briksen med åben mund og polymer! Nej hvor var det fantastisk :) Hold da op! Godt i har fået styr på det :) åååh jeg glæder mig så meget til det bliver min tur, synes der er en evighed til jeg bare skal have lavet VJ d. 20. Men De har ikke tid ved lægen før. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 7, 2015 Jeg sad lige og dagdrømte lidt om den tid der venter forude... Jeg fik et sug i maven ved tanken om, at jeg igen skal mærke en baby bakse rundt i maven! Det er så ubeskriveligt stort. Også tanken om den helt specielle stemning, jeg synes, der er op til selve fødslen, gør mig glad. Jeg glæder mig så meget! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 7, 2015 Øv føler mig en en kæmpe lort her til aften... er faldet i søvn i eftermiddags (igen) og da jeg så skal til at putte knægten ligger der en fin tegning på han skrivebord han har lavet i skolen. Spørger så til og får svaret at den var til mig men jeg sov jo bare så nu måtte jeg ikke få den... Årh jeg blev ked af det, det skal jo ikke gå udover ham at jeg er så træt hele tiden :boo :boo Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 8, 2015 Øv føler mig en en kæmpe lort her til aften... er faldet i søvn i eftermiddags (igen) og da jeg så skal til at putte knægten ligger der en fin tegning på han skrivebord han har lavet i skolen. Spørger så til og får svaret at den var til mig men jeg sov jo bare så nu måtte jeg ikke få den... Årh jeg blev ked af det, det skal jo ikke gå udover ham at jeg er så træt hele tiden :boo :boo :kram :kram Har desværre også haft nogle dage hvor jeg både har været fraværende (sovet :zzz ) eller urimelig (sur / tvær :shooter ).... Håber og tror at det vender om nogle uger, når kvalme og træthed aftager en smule og graviditeten også bliver officiel! Synes næsten det hårdeste lige nu er, at jeg ikke kan snakke om det åbent... for det fylder jo bare så meget. Er helt sikker på at mine drenge vil have bedre forståelse for mine "ture" hvis de bare vidste hvorfor. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 8, 2015 :kram :kram Har desværre også haft nogle dage hvor jeg både har været fraværende (sovet :zzz ) eller urimelig (sur / tvær :shooter ).... Håber og tror at det vender om nogle uger, når kvalme og træthed aftager en smule og graviditeten også bliver officiel! Synes næsten det hårdeste lige nu er, at jeg ikke kan snakke om det åbent... for det fylder jo bare så meget. Er helt sikker på at mine drenge vil have bedre forståelse for mine "ture" hvis de bare vidste hvorfor. Også mig, har simpelthen været nødt til at sige det til min studiegruppe i al fortrolighed. Jeg er så dårlig og har intet overskud og er ellers den der har styr på kalender, afleveringer, kage ordningen og alt det der så de var bekymrede og havde haft fat i min bedste veninde for at høre om jeg var ok. Jeg glæder mig til at jeg kan sige det til S. det kan være det er lettere for ham at forstå. I dag hentede jeg han tidligt og vi har været på cykeltur. fantastisk skønt. men nu kæmper jeg med at holde mig vågen. vi har aftalt af Disney i dag foregår i mors seng :kuller Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 8, 2015 Og i dag sagde hormonerne BANG i en sådan grad at jeg måtte stoppe med at parkere min bil og tude færdig. :blink Jeg havde aftalt med S' far at jeg skulle ringe når jeg havde sat S af i skolen. Jeg ringede 3 gange og han tog den ikke hverken på arbejds mobilen eller den almindelige mobil... Blev noget bekymret fordi han skulle køre på job i dag, normalt tager han toget. 10 min efter ringede han tilbage fordi han havde talt med en kollega da jeg ringede. jeg brød STORTUDENDE sammen fordi jeg havde overbevist mig selv om at der var sket noget siden han ikke tog den med det samme. :rolleyes Det skal lige siges at han er en af de 2 mennesker jeg kan køre med hvor jeg kan sove. så tvivler ikke på hans køreevner... Da jeg havde tudet af kunne jeg høre ham små grine i den anden ende og jeg kunne jo også selv høre hvor skørt det lød men lige i situationen var jeg helt ude af mig selv :lolhit Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 8, 2015 Og i dag sagde hormonerne BANG i en sådan grad at jeg måtte stoppe med at parkere min bil og tude færdig. :blink Jeg havde aftalt med S' far at jeg skulle ringe når jeg havde sat S af i skolen. Jeg ringede 3 gange og han tog den ikke hverken på arbejds mobilen eller den almindelige mobil... Blev noget bekymret fordi han skulle køre på job i dag, normalt tager han toget. 10 min efter ringede han tilbage fordi han havde talt med en kollega da jeg ringede. jeg brød STORTUDENDE sammen fordi jeg havde overbevist mig selv om at der var sket noget siden han ikke tog den med det samme. :rolleyes Det skal lige siges at han er en af de 2 mennesker jeg kan køre med hvor jeg kan sove. så tvivler ikke på hans køreevner... Da jeg havde tudet af kunne jeg høre ham små grine i den anden ende og jeg kunne jo også selv høre hvor skørt det lød men lige i situationen var jeg helt ude af mig selv :lolhit Åh altså de kære hormoner.. det er altså en rutchetur uden lige. I min sidste graviditet tudede jeg til en "merci fordi du til" reklame... suk. Pinligt. Min mand syntes det var ret morsomt. Dejligt I fik hygget med cykeltur i dag :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 8, 2015 Åh altså de kære hormoner.. det er altså en rutchetur uden lige. I min sidste graviditet tudede jeg til en "merci fordi du til" reklame... suk. Pinligt. Min mand syntes det var ret morsomt. Dejligt I fik hygget med cykeltur i dag :) Beklager, men hold op det er sjovt :haha Utroligt hvor man kan tude over, når kroppen er total væk på hormonella :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 8, 2015 Åh altså de kære hormoner.. det er altså en rutchetur uden lige. I min sidste graviditet tudede jeg til en "merci fordi du til" reklame... suk. Pinligt. Min mand syntes det var ret morsomt. Dejligt I fik hygget med cykeltur i dag :) Beklager, men hold op det er sjovt :haha Utroligt hvor man kan tude over, når kroppen er total væk på hormonella :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 10, 2015 Ork.... Ømme brystvorter som klør er en dårlig kombi... Av hører man mig sige jævnligt :lol :lol Åååh ved hvad du mener, og hvis det ikke er det så niver og jager det igennem dem... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 10, 2015 Åååh ved hvad du mener, og hvis det ikke er det så niver og jager det igennem dem...Det sjovt så forskelligt kroppe reagerer på graviditet. Jeg har aldrig mærket noget til mine brystet i mine tre graviditeter. Heller ikke selvom de voksede meget i den første.Kram til jer begge! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 10, 2015 Det sjovt så forskelligt kroppe reagerer på graviditet. Jeg har aldrig mærket noget til mine brystet i mine tre graviditeter. Heller ikke selvom de voksede meget i den første. Kram til jer begge! Tak :) det er også en meget mærkelig følelse. Men et eller andet sted er det det der gør at jeg ikke er i tvivl om jeg er gravid for har ikke mange andre gener, andet end en smule i humøret og lidt kvalme hver anden/tredje dag. Så jeg klager bestemt ikke :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 11, 2015 Efter en forfærdelig dag igår med masser af kvalme og opkast er jeg nu igang med 3. Uges dårligdom...puha...har dog endnu ikke kastet op idag selvom jeg langt fra er på toppen...ser frem til akupunktur på onsdag som jeg synes der er en evighed til...suk Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 11, 2015 jeg har den vildeste lyst til vaniljeis med lun chokoladesovs, og jeg spiser normalt ikke engang is :huh Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 11, 2015 jeg har den vildeste lyst til vaniljeis med lun chokoladesovs, og jeg spiser normalt ikke engang is :huh Har det på præcis samme måde! Holder mig dog til sun lollyerne for nu ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 11, 2015 Jeg kan slet ikke is, lysten er der, men jeg fryser HELE TIDEN <_< Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 11, 2015 Så er VJ i hus :yay :yay :yay Yay tillykke :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 11, 2015 Har lige fået tid til NF d. 4. Juni. Er jo ikke 28 mere, så er lidt ekstra nervøs for risikoberegningen. Vi har overvejet en DNA test hvis vi får høj risiko. Den koster dog 5000! Til gengæld er den ret sikker og kan foretages ved en simpel blodprøve i stedet for en mere invasiv metode med abort risiko. Ja - håber selvfølgeligt ikke det når så vidt, men er nervøs. Min alder er jo imod mig :( Andre der har overvejet DNA test (Harmony / Nifty test hedder de) ? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 11, 2015 Har lige fået tid til NF d. 4. Juni. Er jo ikke 28 mere, så er lidt ekstra nervøs for risikoberegningen. Vi har overvejet en DNA test hvis vi får høj risiko. Den koster dog 5000! Til gengæld er den ret sikker og kan foretages ved en simpel blodprøve i stedet for en mere invasiv metode med abort risiko. Ja - håber selvfølgeligt ikke det når så vidt, men er nervøs. Min alder er jo imod mig :( Andre der har overvejet DNA test (Harmony / Nifty test hedder de) ? Hold da op, det var dyrt. Hvad skal man bruge den til? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 11, 2015 Gad egentlig vide hvordan sygehuset forholder sig til, at min læge på VJ har skrevet at termins-beregningen er usikker, men at jeg er kortere henne på baggrund af UL... Går de så efter scannings-terminen eller den beregnede termin??? Eller kunne de finde på at indkalde til en terminsscanning? :chin: Jeg tror bare du får (for) tidlig NF, altså i forhold til hvis du er længst henne. Jeg var til NF 2 gange med W, fordi det netop var FOR tidligt første gang. Denne gang skal jeg afsted 12+0, så der skal jo egentligt heller ikke meget til for at den lå for tidligt. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 11, 2015 Har lige fået tid til NF d. 4. Juni. Er jo ikke 28 mere, så er lidt ekstra nervøs for risikoberegningen. Vi har overvejet en DNA test hvis vi får høj risiko. Den koster dog 5000! Til gengæld er den ret sikker og kan foretages ved en simpel blodprøve i stedet for en mere invasiv metode med abort risiko. Ja - håber selvfølgeligt ikke det når så vidt, men er nervøs. Min alder er jo imod mig :( Andre der har overvejet DNA test (Harmony / Nifty test hedder de) ? Vi har snakket om det herhjemme, og er blevet enige om, at hvis vi får dårlige odds til nf, så vil vi have blodprøven, inden vi får moderkagebiopsi. Jeg mener at have læst, at den er tilgængelig i det offentlige på nogen sygehuse (såvidt jeg husker bla. Roskilde). Del dette indlæg Link to post Share on other sites