Oprettet April 21, 2015 hvad skal/kan jeg gøre for at minimere generne og tage det i opløbet? Orker dem altså ikke!! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 21, 2015 Jeg har fået denne liste af min jm: :) (Ganske vist er den til, når skaden ER sket, men som hun sagde, så var det jo samme ting, der kunne forebygge :)) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 21, 2015 Tag ud til fys Kjeld i Videbæk...... Han er fabelagtig.... Han har virkelig hjulpet både mig og Troldemor :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 21, 2015 Nu har jeg jo allerede tidlig bækkenløsning, men det er ikke så slemt igen og jeg holder det lidt i skak med fys og svømning Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 21, 2015 Jeg har fået denne liste af min jm: :) (Ganske vist er den til, når skaden ER sket, men som hun sagde, så var det jo samme ting, der kunne forebygge :)) Det ser omstændigt ud hvis man skal det hele :p så slemt er det heldigvis ikke endnu, men der er da nogle tip jeg sagtens kan bruge! Samlede ben, forsøge at undgå vrid, holde mig til flade sko. Men så er der også dem jeg har svært ved at se fungere. Jeg sidder fx i vores dybe bløde lave sofa! Ved bare ikke lige hvordan jeg ellers skal sidde og slappe af! Gider jo ikke sidde på en stol ved siden af sofaen :unsure Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 21, 2015 Tag ud til fys Kjeld i Videbæk...... Han er fabelagtig.... Han har virkelig hjulpet både mig og Troldemor :) Skal man selv betale ham? Vi har fys 6 min gang fra vores hoveddør det vil nok være lettere ;) men fys kunne måske være en ide! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 21, 2015 Nu har jeg jo allerede tidlig bækkenløsning, men det er ikke så slemt igen og jeg holder det lidt i skak med fys og svømning Åh ja svømning!!! Det skal jeg SÅ meget i gang med!!! Tak :kiss Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 21, 2015 Det ser omstændigt ud hvis man skal det hele :p så slemt er det heldigvis ikke endnu, men der er da nogle tip jeg sagtens kan bruge! Samlede ben, forsøge at undgå vrid, holde mig til flade sko. Men så er der også dem jeg har svært ved at se fungere. Jeg sidder fx i vores dybe bløde lave sofa! Ved bare ikke lige hvordan jeg ellers skal sidde og slappe af! Gider jo ikke sidde på en stol ved siden af sofaen :unsure Jeg går heller ikke hen til en stol og kravler ned, hvis jeg taber noget :D ;) Men det er da måder at forebygge, og så kan man jo snuppe det, der kan bruges :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 21, 2015 Jeg går heller ikke hen til en stol og kravler ned, hvis jeg taber noget :D ;) Men det er da måder at forebygge, og så kan man jo snuppe det, der kan bruges :) Det er det bestemt!!! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 21, 2015 Åh ja svømning!!! Det skal jeg SÅ meget i gang med!!! Tak :kiss Jeg svømmer ca 1 km og så nupper jeg lige en tur i boblebad bagefter, balsam for sjælen..... Træner normalt rigtigt meget men har fået forbud mod at styrketræne og dans kan jeg desværre heller ikke holde til så det bliver til svømning og nogen gåture alt efter hvad jeg kan holde til... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 21, 2015 Jeg svømmer ca 1 km og så nupper jeg lige en tur i boblebad bagefter, balsam for sjælen..... Træner normalt rigtigt meget men har fået forbud mod at styrketræne og dans kan jeg desværre heller ikke holde til så det bliver til svømning og nogen gåture alt efter hvad jeg kan holde til... Ha ha 1 km kommer jeg aldrig op på :p jeg svømmede en hang 2-5 gange i ugen om morgenen med motionisterne i herning. Der hed det en halv time og så sauna ;) men efter min episode i bruseren tør jeg ikke engang røre boblebadet! Men her i Vildbjerg har de et varmtvands Bassin som er super at træne med det der gravid trænings program. Du ved de der plader med beskrevne øvelser som hænger i svømmehaller. Ved ikke hvad de hedder, men der er i hvert fald en serie til gravide! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 21, 2015 Så har jeg undersøgt svømmehallen, der er motions svøm man, ons, fre. Kl 10-11 i det samme tidsrum er der baby svømning i varmtvands bassinet uden instruktør. Men med livredder vejledning. Jeg tænker at jeg kan spørge pænt om jeg må komme ind og lave de der øvelser i varmtvands bassinet mens der er baby svømning hvis der ikke er så mange, jeg optager jo kun et lille hjørne, så mon ikke det er ok? Jeg kan i hvert fald højest få nej ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 22, 2015 Jeg ville så gerne kunne komme med en masse gode råd, når jeg nu sidder her i anden graviditet og har bækkenløsning igen. Men alt hvad jeg gør hjælper ikke, desværre.Det eneste jeg vil sige vedr. svømning, husk at du ikke må svømme frø svøm. - da de spark ikke er gode for bækkenet. Det lagde jordmødrene også meget vægt på i går. :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 22, 2015 Jeg ville så gerne kunne komme med en masse gode råd, når jeg nu sidder her i anden graviditet og har bækkenløsning igen. Men alt hvad jeg gør hjælper ikke, desværre. Det eneste jeg vil sige vedr. svømning, husk at du ikke må svømme frø svøm. - da de spark ikke er gode for bækkenet. Det lagde jordmødrene også meget vægt på i går. :) Ok godt du siger det, for jeg svømmer normalt bryst svømning. Men vil i svømmehal på fredag, så må jeg se om det er et hit, så bil jeg købe 10 turs kort! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 23, 2015 Jeg dyrker pilates derhjemme med videoer fra youtube. Denne her har reddet mig fra at have rigtig ondt til nu bare at være lidt øm: Den er opdelt i sektioner på 10 minutter, så man kan nøjes med at tage en kort omgang, hvis det er det eneste man har tid til. :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 23, 2015 Jeg dyrker pilates derhjemme med videoer fra youtube. Denne her har reddet mig fra at have rigtig ondt til nu bare at være lidt øm: Den er opdelt i sektioner på 10 minutter, så man kan nøjes med at tage en kort omgang, hvis det er det eneste man har tid til. :) Tak du er en skat :kiss Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 23, 2015 Skal man selv betale ham? Vi har fys 6 min gang fra vores hoveddør det vil nok være lettere ;) men fys kunne måske være en ide! Du skal bare bede din læge om en henvisning :) jeg gav 167 kr pr besøg - det er selvfølgelig penge - men hjælpen taget i betragtning er det håndøre..... Bækkensmerter er bare desværre ofte noget der tager til i en graviditet (om ikke andet pga vægtøgningen) så i min næste graviditet vil jeg helt klart forbygge med fys så jeg forhåbentlig ikke skal igennem det som jeg har været igennem denne gang... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 23, 2015 Hvis du sender din mail til mig, så har jeg nogle elektroniske foldere med øvelser osv., jeg kan sende til dig? Jeg fik dem ude fra Skejby fysioterapeuter, da jeg startede med at bøvle med bækkenet. Derudover var mit allerværst, når jeg var presset/stresset. Den dag det var aller allerværst overhovedet, var dagen før min sidste eksamen! Og den efterfølgende dag, var mit stort set væk resten af graviditeten Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 24, 2015 Hvis du sender din mail til mig, så har jeg nogle elektroniske foldere med øvelser osv., jeg kan sende til dig? Jeg fik dem ude fra Skejby fysioterapeuter, da jeg startede med at bøvle med bækkenet. Derudover var mit allerværst, når jeg var presset/stresset. Den dag det var aller allerværst overhovedet, var dagen før min sidste eksamen! Og den efterfølgende dag, var mit stort set væk resten af graviditeten Del dette indlæg Link to post Share on other sites