TiaK

Bedsteveninden flytter bh - beholde kontakten?

12 indlæg i dette emne

Ericas bedste veninde i børnehaven, den eneste hun har været på besøg ved og haft besøg af, skal flytte til en anden børnehave i byen her 1. maj. :(

 

Jeg kan ikke beslutte mig for om det er realistisk, at de beholder venskabet?

 

Det, der taler for at arbejde på de beholder venskabet:

- de er vitterlig bedste veninder, de har besøgt hinanden flere gange og søger altid hinanden som det første i bh

- forældrene virker rigtig søde og vi kunne godt se dem som et muligt kommende vennepar. Vi kender ikke andre i byen, så det vil være rart at have nogle, som man kan ses med i hverdagene. Vi ved dog ikke om de har det på samme måde ;)

 

Det, der taler for ikke at arbejde på de beholder venskabet:

- Erica er måske ikke ældre end at hun hurtig finder nye venner og dermed glemmer hende. Det er derfor ikke arbejdet værd, da hun lever i nuet?

- Hvis hun bibeholder kontakten, kommer hun måske til at være mere bevidst om savnet. Hvis de ikke har kontakt, så er smerten måske mindre?

 

 

Min tanke er lige nu, at hvis hun gentagne gange spørger efter hende, når hun er stoppet, så skal de selvfølgelig have lov til at ses. Min udfordring går på om vi skal opfordre dem til kontakt, eller om vi skal lade være med at starte samtale om hende? :unsure

 

Hvad ville i gøre? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uh den er svær. Nu du skriver at I godt kunne se forældrene som et evt nyt vennepar så tror jeg at jeg ville se om kontakten kunne holdes ved lige :)

Edit:det vil jo helt klart være jer forældre det vil kræve en del af i starten for at holde kontakten ved lige men jeg tror jeg ville prøve. Det er jo også godt at lære at selvom en veninde stopper i bh eller flytter så kan man stadig være venner selvom det kræver lidt mere fordi man ikke automatisk ses hver dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh den er svær. Nu du skriver at I godt kunne se forældrene som et evt nyt vennepar så tror jeg at jeg ville se om kontakten kunne holdes ved lige :)

Edit:det vil jo helt klart være jer forældre det vil kræve en del af i starten for at holde kontakten ved lige men jeg tror jeg ville prøve. Det er jo også godt at lære at selvom en veninde stopper i bh eller flytter så kaopzn man stadig være venner selvom det kræver lidt mere fordi man ikke automatisk ses hver dag :)

Jeg er glad for at høre det ikke kun er mig, der synes det er svært.

Jeg tror jeg afventer og ser, hvordan hun reagerer. Hvis hun savner hende, så tager vi den derfra. Hvis hun ikke savner hende, så tror jeg vi lader den sive.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det var Lærke, der flyttede børnehave, ville jeg helt sikkert gøre en indsats for, at pigerne kunne lege i weekenden.

 

Det bliver et issue om et par år, når de desværre skal starte på hver sin skole :( Jeg håber virkelig, at vi kan sørge for de holder kontakten. De går til håndbold sammen og det håber jeg de bliver ved med. Og så må vi sørge for de kan lege efter skole og i weekenden. 

 

Jeg forstår godt, at du synes det er svært, når de ikke er ældre <_< Hvorfor skal veninden flytte BH?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det var Lærke, der flyttede børnehave, ville jeg helt sikkert gøre en indsats for, at pigerne kunne lege i weekenden.

Det bliver et issue om et par år, når de desværre skal starte på hver sin skole :( Jeg håber virkelig, at vi kan sørge for de holder kontakten. De går til håndbold sammen og det håber jeg de bliver ved med. Og så må vi sørge for de kan lege efter skole og i weekenden.

Jeg forstår godt, at du synes det er svært, når de ikke er ældre <_< Hvorfor skal veninden flytte BH?

Tak for dit svar. De har købt hus i en anden bydel, så derfor skal hun flytte. Dog er det ret tæt på stadig. Hun skiftede også i vs, og da hun er 4,5 år forstår jeg ikke deres prioritering.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville støtte op om, at de kan lave legeaftaler, og så mærke efter, om interessen begynder at dale, for det skal selvfølgelig ikke være påtvunget, men lige nu betyder de jo meget for hinanden :) Hvis de holder ved, så er det jo kun godt, at forældrene virker som nogle, I kunne blive venner med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som en god plan med at se tiden an. Det er en svær alder, tænker jeg, fordi de ikke selv kan holde kontakten. Men hvis Erica fortsætter med at tale om hende, så kan du jo gøre en indsats, evt med en kop kaffe til venindens mor/far mens der bliver leget. Så får du også set om der kunne udvikle sig venskab blandt jer.

Mht om I skal tale om veninden så tror jeg at jeg ville se om Erica selv siger noget. Hun kommer jo til at lære om savn, så måske det er naturligt at prøve at sætte ord på i denne forbindelse? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er lige flyttet for et halvt år siden og vi holder kontakt til nogle stykker hvor vi kom fra. Synes ikke det udelukker nye venner hvor vi bor

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvom der kun er gået 14 dage - hvordan går det så? Taler Erica om veninden?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvom der kun er gået 14 dage - hvordan går det så? Taler Erica om veninden?

 

 

Erica har taget det helt utroligt afslappet! Vi har snakket lidt om bedsteveninden, men ikke meget. 

 

De har været lidt en tre-kløver i børnehaven, hvor bedsteveninden og Erica klart var bedste venner, men de legede også rigtig meget med den tredje pige. Erica og den tredje pige er nu blevet rigtig gode venner, så de skal nok snart blive bedstevenner og besøge hinanden. :)

 

 

Derimod har bedstevenindens mor skrevet at selvom flytning af børnehave var gået godt, så savner hun Erica og om de kunne lave en legeaftale? Det har vi selvfølgelig sagt ja til, så det skal de snart have :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er lige flyttet for et halvt år siden og vi holder kontakt til nogle stykker hvor vi kom fra. Synes ikke det udelukker nye venner hvor vi bor

 

Jeg tænker heller ikke det ene udelukker det andet - jeg var bare nervøs for at sorgen/smerten/savnet ville blive større, hvis vi bibeholte kontakten. Men det lader det heldigvis ikke til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det var Lærke, der flyttede børnehave, ville jeg helt sikkert gøre en indsats for, at pigerne kunne lege i weekenden.

Det bliver et issue om et par år, når de desværre skal starte på hver sin skole :( Jeg håber virkelig, at vi kan sørge for de holder kontakten. De går til håndbold sammen og det håber jeg de bliver ved med. Og så må vi sørge for de kan lege efter skole og i weekenden.

Jeg forstår godt, at du synes det er svært, når de ikke er ældre <_< Hvorfor skal veninden flytte BH?

Hvordan ved du allerede at de ikke skal gå på samme skole? Er der en af dem, der skal på privatskole? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER