Oprettet April 13, 2015 Hej bk Hvordan tabte i jer efter fødslen? Jeg har haft en nem graviditet og tog kun 8 kg men er overvægtig i forvejen så vægten gik fra 88 kg til 96 kg i løbet af graviditeten. Er super stolt af at jeg blev under 10 kg vægtøgning og at jeg ikke kom over 100 kg. Nu vil jeg gerne tabe mig, og en gang for alle komme ned og få et normalt BMI men jeg har rygrad som regnorm og alle tidligere vægt tabs forsøg har slået fejl. Så nu vil jeg gerne høre hvad i har gjort for at tabe jer? Gik i bare lange ture med barnevognen? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 14, 2015 Drik vand og sørg altid for at have en flaske vand med ud. Jeg snacker mere hvis jeg er småtørstig. Sørg for at fylde hjemmet med sunde snacks, for når man går hjemme er det alt for nemt lige at åbne køleskab og skuffer.... Værd dog opmærksom på at din krop stadig har brug for ekstra fedt til mælkeproduktion, så pas på med at starte for drastisk ud. Mht motion går jeg ture med barnevognen, til fitness hold med babyer og laver lidt ekstra maveøvelser hjemme Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 14, 2015 Når du lige har født og hvis du har mulighed for det, så er amning, et super godt vægttabs middel. I min første graviditet tog jeg 11 kilo på, men tabte over 20 kilo det første halve år. Udfordringen er så at få omlagt kosten og motion, så vægttabet kan forblive når man stopper med at amme. (Desværre lykkedes det ikke mig <_< ) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 14, 2015 Jeg ammer ikke men malker ud, så min datter stadig får min mælk, men tæller det stadig som at amme? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 14, 2015 Jeg ammer ikke men malker ud, så min datter stadig får min mælk, men tæller det stadig som at amme?I mine øjne, nej for en brystpumpe kan aldrig bli ligeså god som en baby.Ellers vil sige gåture med barnevognen og sund snacks. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 14, 2015 Mit bedste råd er dette: For at tabe dig, skal du forbrænde flere kalorier end du indtager. Spørgsmålet er så hvordan, du kommer derhen. Jeg synes, du skal bruge noget tid på at overveje, hvilken metode, der vil fungere for dig. Hvad kan du godt lide at spise, hvad vil det koste dig mindst at undvære osv. Måske er svaret 5:2, den er der mange, der er glade for, lchf, eller noget helt andet. Dernæst må du gøre dig klart hvorfor, du gør det. Altså, virkelig sådan helt ind i hjertet. Og så find nogle redskaber, der kan hjælpe dig. Opret en slanketråd herinde, vær med i Taberdysten eller gå på kur sammen med en veninde - eller hvad det nu kan være. Min slankemetode: Jeg tæller kalorier. Jeg bruger madlog.dk og skriver alt ned, hvad jeg spiser. Der er ikke noget, jeg ikke må få, men det skal skrives ned, og jeg skal holde mig inden for et bestemt kalorietal som pt. hedder knap 1300. (Jeg er heller ikke gravid eller ammer). I weekenden (altså fredag/lørdag ELLER lørdag/søndag) holder jeg fri. Der skriver jeg ikke ned, og jeg må få slik og pizza eller hvad jeg nu har lyst til! Og jeg GLÆDER mig til hver weekend! :D Jeg gør det her fordi, jeg er træt af at være utilfreds. Jeg har været for tyk hele mit liv, og jeg har været utilfreds hele mit liv. Nu er det så sket det forfærdelige, at min kære og nære veninde er blevet alvorligt og uhelbredeligt syg af kræft. Det minder mig om, at vi ikke er her i al evighed. Og nu vil jeg dæleme ikke gå og være ked af den skide vægt mere. Nu vil jeg være slank. Punktum. Mine bedste redskaber er madlog, som fungerer vildt godt for mig. Så har jeg en rigtig god læge, som jeg går til kontrolvejning hos en gang om ugen. Det er super godt for mig. Hun er sød og støttende og fuldstændig ufordømmende, så det er faktisk lidt hyggeligt at komme der, selvom jeg skal på vægten. Så er jeg begyndt at gå til zumba et par gange om ugen med en veninde, og selvom jeg sagtens kan tage af sted selv (det var jeg f.eks. i går), så er det godt for mig, at jeg i et eller andet omfang står til ansvar overfor min veninde, og det faktisk er lidt tarveligt at blive væk, hvis der ikke er en virkelig god grund til det. Disse ting til sammen gør, at jeg siden 15/1 har tabt 8 ud af ca. 20 kg. Jeg er stadig ret motiveret, selvom det er HÅRDT rigtig meget af tiden. Men jeg føler mig overbevist om, at jeg har fundet vejen til at komme i mål. . Nå ja, så sagde min læge 2 ting til mig, sådan nærmest i en bisætning, men som jeg alligevel har taget til mig. 1 - du skal sige nej tak en hel masse, og 2 - du skal acceptere at være sulten noget af tiden. Og for mig, som virkelig skal arbejde med portionsstørrelser - ja, jeg er simpelthen sulten en del af tiden. Men det er blevet bedre, og jeg bliver hurtigere mæt. Men det har været/er min største udfordring. Det smarte er bare, at man ikke dør af at være sulten - det er kun irriterende. Brug det jeg har sagt, hvis det giver mening for dig. Den tid du bruger på at finde lige præcis din vej, er den bedste investering. :goodluck Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 14, 2015 Værd opmærksom på at 5-2 frarådes så længe du skal producere mælk! Fastedagene stresser kroppen og det risikere at skade produktionen. Når det så er sagt er/var jeg selv meget begejstret for 5-2 da det gav mig bedre føling med mæthedsfornemmelse osv. Del dette indlæg Link to post Share on other sites