Camilla_krøier

Hvor mange gæster???

21 indlæg i dette emne

Nu er der jo stadig laaaaang tid til at vi kan holde dåb for bebsen, men mit planlægger-gen kan godt li at starte i god tid....

Hvor mange gæster havde I/skal I have med? Vi har siddet og kigget på gæstelisten til vores bryllup og vi kan ikke rigtig sætte fingeren på nogen som vi umiddelbart ikke ville invitere til dåben, tværtimod har et par af singelvennerne fået kærester siden så vi er oppe på lige over 50 gæster... Umiddelbart har jeg ikke tænkt mere over det før en veninde sagde at det var alt for mange og at der jo var forskel på hvem der skal med til bryllup og barnedåb....

Men vi skar bare i forvejen ind til benet til brylluppet pga begrænset plads i festlokalet så gæstelisten er kun vores nærmeste familie (alene fra min side er vi 21) og vores aller nærmeste venneflok som jo kommer til at have mindst lige så stor indflydelse i bebsens liv som vores familie....

Vi skal holde det ude da vi gerne vil have dåben i den kirke vi blev viet i og fordi det ville virke forkert at holde det i Sverige når vi ellers ikke har noget at gøre med Svenska Kyrkan..

Så hvor mange gæster har I og hvad tænker i umiddelbart om store dåbsfester?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi var 17 til C's barnedåb og vi bliver det samme næste gang.

Det var søskende og deres familie, bedsteforældre og oldeforældre.

Jeg kan bedst lide små hyggelige barnedåb, hvor vi kan være hjemme.

Har prøvet en barnedåb med 80 gæster, vi så sæet ikke babyen i løbet af festen, så det synes jeg blev lidt for meget

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her bliver der inviteret de samme som ved drengenes barnedåb, så der kan vi komme op på også omkring de 50.. Men da de fleste bor et stykke væk, så er der ikke altid dukket alle op..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var lige knap 60 :O mange flere end hvad jeg synes var passende for en barnedåb, men ens familier skrumper bare ikke fordi det ikke er et bryllup ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi sidder med samme dilemma.. synes godt nok det er svært at finde ud af hvem der skal med. Det var overhovedet ikke svært at finde ud af til vores bryllup for det var alle der betyder noget for os og familie. Men det var altså også omkring 50 personer. NU sidder vi med nogle af vennerne og tænker "betyder de nok til også at skulle med til barnedåb?" Og hvad med den del af familien man alligevel kun ser en gang om året til julefrokosten? På den ene side tænker jeg at det er familie (og min familie er virkelig ikke særlig stor) og hvis ikke til en begivenhed som denne, hvornår skulle jeg så se dem. Men på den anden side så er de jo ikke så stor en del af mit liv, så skal de være med til dåben?

På den ene eller anden måde tror jeg vi ender med at synes det er vigtigere at alle vi vil se er med, frem for at tænke at det så bliver for mange mennesker.

Ja det er ikke meget hjælp, men bare en tilkendegivelse af at jeg forstår du synes det er svært..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var en 30-35 personer. Vi skar nogle væk fra brylluppet, vi havde bla en del af mine forældres venner, som jeg kender godt med til vores bryllup, dem skar vi væk til barndåb. Så til barnedåb havde vi vores nærmeste familie, som ikke er kæmpe og så vores venner.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay det lyder ikke som om det er et uhørt stort antal.... Sune synes bare vi skal invitere alle for som han siger så er dåb jo også en slags fejring af familieforøgelsen og det at blive forældre er jo ikke en mindre livsbegivenhed end at blive gift....

Størstedelen af vores familie bor andre steder i landet og derfor er det jo lidt øv at barnedåb altid ligger søndag, men jeg tror nu alligevel at størstedelen kommer... Jeg kommer fra en stor men også meget tæt familie, min mor er fra en søskendeflok på 8 (vi har desværre mistet to onkler) og de bor alle indenfor 10 km af hinanden og ser hinanden rigtig meget til hinanden hvilket også betyder at jeg jo er opvokset med meget tæt kontakt til mine mostre og onkler og det vil derfor føles helt forkert ikke at have dem med... Vi overvejer faktisk om min moster, og egen gudmor, skal være gudmor for babyen. Sune mistede sin mormor omkring nytår og vi håber derfor at vi kan lokke hans morfar til hovedstaden, de var ikke med til brylluppet fordi hans mormor var så dårlig og hans morfar ikke ville tage afsted uden hende, tror det vil betyde meget for Sune hvis hans morfar kommer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi holdt Sebastians barnedåb en lørdag, så man kan godt tale med kirken om en anden dag end søndag. Vi havde ihvertfald ingen problemer med at få lov at holde en ande dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her var vi ca 30 sidst og nu er familien udvidet til ca 35 :)

Vi holdt bryllup og barnedåb med et halvt år imellem sidste gang og valgte at vi skar alle vennerne fra og kun inviterede familie til barnedåb. Derfor virker det naturligt kun at tage familien igen denne gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige mht. om dåben skal være en søndag, har jeg også flere gange været til dåb på en lørdag. Så er det jo bare ikke i forlængelse af den normale gudstjeneste :)

 

Ift. hvor mange vi inviterer tror jeg, vi kommer op omkring en 30-35 stykker. Det bliver vores forældre, bedsteforældre, søskende og deres familier/kærester. Derudover inviterer vi også vores nærmeste venner. 

 

Vi er gået ud fra tanken om, hvem vi tænker, der kommer til at have mest med baby at gøre. Derfor inviterer vi ikke vores mostre, fastre, onkler, fætre og kusiner, for selvom vi ser dem flere gange årligt, er det ikke sådan at vi bare lige tager over til dem til en kop kaffe eller lignende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bliver 36 inkl. Børn. Hvis alle kommer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi invitere ca 45. Det er den nærmeste familie og nære venner som vil være en del af klaudias opvokst. Bare familie er vi omkring 30-32 stykker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu kaprer jeg lige din tråd, Camilla ;)

Hvad tænker I om fordeling af gæster fra henholdsvis mor og fars side?

På min side er familien er vi ikke så mange - eller jo, men mange af dem bliver ikke inviteret - så på min mands side er de ca dobbelt så mange.

Jeg synes måske, det bliver lidt skævt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her inviterer vi vores forældre, søskende+partnere og børn.

Alene her er vi oppe på omkring 20..

Så har vi enkelte venner, og lidt familie som er tæt..

Vi ender også ud med 30-35, ligesom ved min store pige :)

Min kærestes familie tæller 5, hvoraf de to er børn.

Min familie tæller 13 voksne og 5 børn.

Så her er fordelingen også helt skæv..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu kaprer jeg lige din tråd, Camilla ;)

Hvad tænker I om fordeling af gæster fra henholdsvis mor og fars side?

På min side er familien er vi ikke så mange - eller jo, men mange af dem bliver ikke inviteret - så på min mands side er de ca dobbelt så mange.

Jeg synes måske, det bliver lidt skævt...

Altså vi har en total skæv fordeling, da:

1. Jeg er har 3 søskende som alle er gifte og har børn. Min mand har kun en bror som ikke er i forhold

2. På min side er der 3 af C's oldeforældre der lever endnu, ingen på min mands side.

Men vi invitere nu ikke længere ud i familien på hans side af den grund. Det virker ikke til at han har et problem med det, det er jo blot en kendsgerning at familier er forskellige

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu kaprer jeg lige din tråd, Camilla ;)

Hvad tænker I om fordeling af gæster fra henholdsvis mor og fars side?

På min side er familien er vi ikke så mange - eller jo, men mange af dem bliver ikke inviteret - så på min mands side er de ca dobbelt så mange.

Jeg synes måske, det bliver lidt skævt...

Jeg tænker at fordelingen er givet ved familie-forholdene. Hvis J skulle have familie med tilsvarende min familie, ville det ikke engang indebære 1/4 af hans familie :P det er jo ikke hans (families) skyld at jeg har en mikroskopisk familie :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også en noget skæv fordeling, da min familie er noget større end Ns.

Men vi inviterer ud til samme "led" i begge familier for det er de mennesker vi ser og andet ville være mærkeligt i vores øjne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var ikke fordi jeg ville sortere mandens familie fra :LOL Jeg tænkte mere på, om der var nogen, der valgte at invitere flere venner med fra modsatte side, så der var lige mange gæster fra hver side. Det mener min mand, at vi skal.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu kaprer jeg lige din tråd, Camilla ;)

Hvad tænker I om fordeling af gæster fra henholdsvis mor og fars side?

På min side er familien er vi ikke så mange - eller jo, men mange af dem bliver ikke inviteret - så på min mands side er de ca dobbelt så mange.

Jeg synes måske, det bliver lidt skævt...

Du kapre bare :-) vi vil altid være skævt fordelt fordi jeg har en stor tæt familie og Sune har en mindre familie og i øvrigt kun ser sin fars side 1 gang om året til fætter-kusine-udflugt... Til gengæld stammer næsten hele vores tætte vennekreds (altså dem der bliver inviteret til sådan nogen store ting) fra Sunes side da jeg kappede det meste af min vennekreds fra da jeg blev skilt i sin tid (alle vidste at min exmand var mig utro, men sagde ikke noget før hun flyttede ind i vores lejlighed og jeg blev bedt om at flytte) og på den måde bliver det ca ligeligt fordelt selvom vi jo ikke betragter vores venner som Sunes... Jeg synes man skal vælge dem der får betydning for barnet i dens opvækst og så er det mindre vigtigt hvilken mærkat de lige får på.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når vi kommer så langt må jeg lige hører med præsten ang lørdag/ søndag, det er en lille landsbykirke og derfor tror jeg ikke normalt at de har lørdagsdåb, men på den anden side ved han jo at vi kan fylde hele kirken ud og det ville bare være så meget nemmere for vores gæster....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er fordelingen også mega skæv. Men mandens familie er bare mikro lille og min er kæmpe stor :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER