Forunderligt

Ree Park Safari Ebeltoft

11 indlæg i dette emne

Vores boligforening har inviteret til en endagstur til Ree Park Safari ved Ebeltoft, det er et rigtig godt tilbud med bustur og entre inkluderet. Det ku jeg sådan set rigtig godt tænke mig at gøre sammen med min kæreste, Lilly og Mathilde. De bus tider som er givet betyder at vi skal være i parken ca 6 timer. Jeg kender den ikke, så jeg ved ikke om man er godt underholdt i så lang tid, men for mig lyder det bare af meget lang tid. 

 

Så, er her nogle som kender Ree Park og ved at man sagtens kan få 6 timer til at gå der? Er der nogen steder man kan trække sig lidt væk fra andre mennesker på en lørdag i maj, eller er der bare proppet og højlydt alle steder? Er der noget sted man kan gå indendørs hvis det nu skulle være lidt kedeligt vejr den dag?

 

Jeg havde meget lyst til at tilmelde os og tage turen og entreen, og så meddele at vi selv finder ud af at komme hjem. Problemet er bare at det åbenbart ligger helt udenfor rækkevidde af offentlig transport, vi skal gå enten 3,5 km eller 6,8 km til nærmeste bus samt at turen til Århus, som iflg en kortrute burde kunne køres på 45 min, kommer til at vare mindst 3 timer i alt. Så det er desværre ikke nogen mulighed for os.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har været der for et par år siden om sommeren. Vi var der fra kl 10 til 17, og tiden gik stærkt. Vi tog det i børnenes tempo ( det var før Pixie og sammen med mine forældre)

Som jeg husker det, så var der et par steder hvor man kunne fortrække for sig selv, hvis der var brug for det. Da vi var der, var der ikke helt proppet med folk, som der kan være nogle steder. Indendøres steder kan jeg desværre ikke huske det store af, men der var et par steder hvor man kunne sidde i skygge.

 

Vi overvejer faktisk at tage derud her til sommer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været der for et par år siden om sommeren. Vi var der fra kl 10 til 17, og tiden gik stærkt. Vi tog det i børnenes tempo ( det var før Pixie og sammen med mine forældre)

Som jeg husker det, så var der et par steder hvor man kunne fortrække for sig selv, hvis der var brug for det. Da vi var der, var der ikke helt proppet med folk, som der kan være nogle steder. Indendøres steder kan jeg desværre ikke huske det store af, men der var et par steder hvor man kunne sidde i skygge.

 

Vi overvejer faktisk at tage derud her til sommer.

Det er rart at høre. Det lyder også som om det kunne være en rigtig fin tur, det er bare det med ikke at kunne komme hjem hvis vi har fået nok jeg er lidt betænkelig ved.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine forældre køber altid årskort. De ELSKER stedet, og kan nemt bruge 4-5 gange deroppe pr sæson..

Jeg har været der et par gange - og man kan bruge RIGTIG lang tid deroppe!

Det er en stor park, og dyrene har rigtig meget plads, hvilket også gør at folk er spredt meget og jeg ikke synes man almindeligvis går totalt tæt pakket..

På salgsstederne er der lidt tættere pakket.

6 timer kan i nemt få til at gå deroppe. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med de andre! Vi var der en dag i sommerferien og nogle steder var der trængt men det er et STORT område, og vi kunne sagtens gå Fir os selv. En lørdag i maj er ikke højsæson så det kan i sagtens. 6 timer er NEMT brugt! Tag klapvogn, lækre madpakker, drikkevarer og det mest nødvendige med. Så er i fri for kø kultur på salgs stederne!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine forældre køber altid årskort. De ELSKER stedet, og kan nemt bruge 4-5 gange deroppe pr sæson..

Jeg har været der et par gange - og man kan bruge RIGTIG lang tid deroppe!

Det er en stor park, og dyrene har rigtig meget plads, hvilket også gør at folk er spredt meget og jeg ikke synes man almindeligvis går totalt tæt pakket..

På salgsstederne er der lidt tættere pakket.

6 timer kan i nemt få til at gå deroppe. :)

Enig med de andre! Vi var der en dag i sommerferien og nogle steder var der trængt men det er et STORT område, og vi kunne sagtens gå Fir os selv. En lørdag i maj er ikke højsæson så det kan i sagtens. 6 timer er NEMT brugt! Tag klapvogn, lækre madpakker, drikkevarer og det mest nødvendige med. Så er i fri for kø kultur på salgs stederne!

 

FEDT at høre, tak piger! Lyder som om jeg skal pakke reservationerne væk og få os tilmeldt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ree Park er fantastisk! Som de andre skriver, har dyrene rigtig god plads og det virker ikke tæt pakket med mennesker i parken. Tænker at I sagtens kan få 6 timer til at gå. Vil anbefale jer at booke en safaritur på forhånd (guidet tur i jeep ud på savannen, hvor man kommer tæt på giraffer, strudser, næsehorn mv.) Kan ikke huske hvad prisen er for safarituren, men synes ikke at det er voldsomt dyrt. I kan med fordel bestille turen hjemme fra. Undersøg også med fodring af dyr, inden I tager hjemme fra, så I får set det I gerne vil se. Der er bl.a. fodring af geparder. De har også et fugleshow, der er et kig værd, men tidsmæssigt er der noget der overlapper hinanden, så man kan ikke se det hele.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fra Ree Park

1qq9cH8.jpeg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har hvert år haft sæson kort der til. I år har vi dog valgt ikke at få det. Men vi kan sagtens få mange timer til at gå der. Og der er flere steder hvor man kan sidde og slappe af.

Feks er der en legeplads nede ved tigerne. Som giver masser af underholdning til ungerne.

Jeg ville bestemt tage med hvis jeg var jer.

Og ja offentlig transport stinker herude på landet. Der går desværre ikke nogen busser derude.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan anbefale at tage et tæppe med, og madpakker! Der er så mange hyggelige steder..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan anbefale at tage et tæppe med, og madpakker! Der er så mange hyggelige steder..

Ja tag skovturskurven med, så slipper I både for overbefolket spiseområde og at betale overpris for noget fast-food halløj...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER