Sensommerbaby

Vendingsforsøg

8 indlæg i dette emne

Er i 36+2 og har lige været til Jordemoder. Hun mener lillepigen ligger med hovedet opad hvilket jeg selv nok lidt mistænkte. Øv!!!

Jeg har tid til scanning om en uge med efterfølgende muligt vendingsforsøg... Jeg er 2. Gangsfødende og havde glædet mig til at føde selv igen, håber sådan det bliver muligt....Er der nogle der har erfaringer de vil dele?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har været igennem vendingsforsøg med Carl Emil. Det var en rigtig god oplevelse. Havde hørt det gjorde ondt så var lidt nervøs men det var ikke slemt overhovedet.

Det jeg inden havde gjort mig klart og mentalt forberedt mig på var at det jo godt kunne ende i kejsersnit hvis CE's hjerterytme dykkede for meget. Men det kunne jo under alle omstændigheder ende i kejsersnit hvis han ikke blev vendt så....

Nå men første vendingsforsøg gik ikke da han blev ved med at smutte tilbage. Lægen og Jordmoder havde ikke kræfter til at fortsætte så jeg skulle komme tilbage ca 1 uge senere tror jeg det var. Der blev han til gengæld vendt på 5 min :)

Selve vendingsforsøget nev da lidt i huden men det var som sagt ikke så slemt som jeg havde troet. Spørg endelig hvis der er noget du gerne vil vide.

Har du overvejet sædefødsel?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har prøvet vendingsforsøg da jeg var 40+3 med meget stor baby i maven, der desuden havde siddet fast i 8 uger!

Og altså, jeg var ret bange, og min frygt blev total gjort til skamme! Jeg havde ondt i maven i forvejen (regelmæssige plukveer siden uge 24) men det var ikke slemt. Det var faktisk lidt rart at slippe for plukveerne i nogle timer (man får noget muskelafslappende).

Det værste var at det træk i maveskindet, men lægen tog noget af det der scanningsgel på og så var det helt fint. Det kan du eventuelt be om.

Mit forsøg lykkedes ikke. Det er ikke optimalt så sent, der skal være lidt bedre plads + Ws numse var nærmest på vej ud.

Jeg vil HELT SIKKERT UDEN TØVEN prøve igen en anden gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er i søde at svare så hurtigt med personlige erfaringer. Jeg vil faktisk gå så langt at overveje sædefødsel. hellere det end kejsersnit... Men jeg blev klippet en del sidste gang og er på den måde lidt sensitiv omkring mit underliv - ved ikke hvordan arvævet vil reagere på en sædefødsel. Jeg håber! At hun vender sig, for jeg kan mærke at hun også ligger på tværs engang imellem... Så fast ligesom William sidder hun ikke. Derudover har jeg ret stort symfysemål så der er god plads. Jeg har ikke ret mange plukveer så tænker måske /håber at hun bare er en sen ankommer ligesom sin storebror (født 41+ 5)? I får Update efter den 8 hvor jeg skal ind igen... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke god erfaring med vendingsforsøg. I 2012 da jeg var 37+0 forsøgte de at vende min søn. Det er det mest smertefulde og ubehagelige jeg nogensinde har prøvet. Og han rykkede sig næsten ikke så de opgav igen efter nogle minutters forsøg. Det var en ældre meget erfaren overlæge.

Jeg bliver sendt hjem igen med tid til 2. forsøg (var desperat efter at undgå KS og måtte ikke prøve sædefødsel).

Når lige hjem og så har jeg frisk blødning forneden og indlægges med udrykning på fødegangen. De er bange for at vendingsforsøget at revet moderkagen løs og at jeg står og bløder og jeg får et par timer senere semi akut KS.

Jeg ved godt det ikke er den rareste historie at høre men håber det er okay. Jeg vil efter den oplevelse aldrig anbefale vendingsforsøg. Hvis man ser på statistikken er det meget få man får vendt og endnu færre der ender med at føde selv.

Ps: Jeg blev anbefalet at lægge på knæ og albuer med rumpen i vejret flere gange om dagen!

Jeg ønsker dig Held og lykke med din fødsel   :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke selv erfaringer med det, men min søster fik vendt sin datter uden problemer. Det var ikke behageligt men hun blev vendt  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan gik det med dig Sensommerbaby?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde som 1. Gangsfødende en baby i tværleje så ville jeg føde selv så skylle der vendingsforsøg til

Var ikke så slemt men heller ikke behageligt. Det lykkedes desværre ikke og jeg blev sendt hjem med ny tid til vending

Gik i fødsel kort tid efter og fødte ved kejsersnit 37+0

Sker det samme næste gang gør jeg det dog gerne igen. Vil så gerne have den 'rigtige' fødsel med

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER