Myliona

Nogen med forstand på "bankregler"???

38 indlæg i dette emne

Ccxdfj

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Banken har ret til at afvise betalinger, der ville betyde at de skulle låne dig penge (at kontoen går i minus). Også uden at kontakte dig eller få din tilladelse...

Men når det er sagt så kan man diskutere hvorvidt det er god forretningsskik at gøre det - især når dagen endnu ikke er oprandt.. Jeg var blevet tosset!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvad med at ringe til din bankrådgiver eller afdeling og forhør dig?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Filialchefen kunne ikke forstå det, og min rådgiver holder frokost.. Så venter på han ringer...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Filialchefen kunne ikke forstå det, og min rådgiver holder frokost.. Så venter på han ringer...

Jeg håber han ringer snart, så du kan få styr på det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ifølge min gudfar som arbejder i en bank. Må de først afvise betalingerne den dag de skal betales.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Ifølge min gudfar som arbejder i en bank. Må de først afvise betalingerne den dag de skal betales.

Det var jo også min tanke... Synes ikke det giver mening at afvise før "i nat"..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også det virker lige lovligt overilet, men faktum er at hvis der ikke er penge på kontoen, når retningerne står til betaling, så må de afvises. Jeg tænker at du er rendt ind i et påskeissue, hvor han måske har fri i morgen? Betalingerne kan kun afvises til og med d. 7. i måneden, så han er nok presset på tid og har kunnet se at der ikke var flere penge (løn) på vej.

Der helt rigtige et gøre for alle parter, er, at du/I ringer til rådgiverne så snart I er klar over at der er en udfordring og laver en aftale om at du indbetaler. Så sparer i alle en masse bøvl.

Håber det løser sig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Og regningerne skal betales i morgen, og pengene stod på kontoen i dag kl 13..

 

Vi havde et møde for 2 måneder siden, hvor vi aftale at han skulle ringe, hvis der var noget. Jeg har INTET hørt omkring afvisningerne, og havde først opdaget det når de blev afvist i morgen, hvis ikke ham i den anden filial gjorde opmærksom på at alt var afvist.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dette er hans mail svar

 

Da der ikke var penge til din budgetoverførsel blev betalingerne afvist, da vi også har en klar aftale om der ikke må være overtræk. Hvilket der ville være kommet.  
Jeg har afvist betalingerne i formiddags og pengene er blevet sat ind omkring kl. 13.00.

Jeg beklager endnu en gang, at din meddelelse om, du ville sætte penge ind ikke er kommet mig for øre.
 

Med venlig hilsen
Kasper

 

 

 

Jeg har ikke en chance for at nå at skaffe alle de numre.. Og jeg er grædefærdig, og bare fuldstændig drænet for energi :( Synes det er så uretfærdigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde ringet til ham og sagt, at det er ham der har klokket i det og så må han løse "problemet", da du ikke har mulighed for at fremskaffe informationerne inden i morgen.

Og så havde jeg ellers talt med store bogstaver om at han skal ringe inden han afviser alt før tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde ringet til ham og sagt, at det er ham der har klokket i det og så må han løse "problemet", da du ikke har mulighed for at fremskaffe informationerne inden i morgen.

Og så havde jeg ellers talt med store bogstaver om at han skal ringe inden han afviser alt før tid.

:ditto

Plus hvis det er noget der kører fast hver måned på budgetkontoen, så har han allerede kontonumre på alt det han har afvist, så er det jo bare et spørgsmål om at han kigger tilbage på din budgetkonto.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes satme det er frækt!

Jeg var røget helt op i det røde felt. Jeg synes på ingen måde det er dit ansvar at rydde op - det må han da selv ligge og rode med :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis de er tilmeldt betalingsservice normalt så kan han da bare tilmelde dem igen ved at kigge på en tidligere måned. Det kan da aldrig blive dit problem når han går ind og gør det et døgn før betalingerne skal betales og du endda far givet besked om at der nok skulle komme penge ind.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt seriøst?

Det er HANS problem. Du skal ikke røre en finger, for alæe de oplysninger han mangler? Dem sidder han selv med - specielt hvis alle betalinger er igennem betalingsservice. Så er det da "bare" at åbne betalingerne.igen... :rolleyes

Nøj, hvor var jeg flejnet skråt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så lige en anden ting; tag du det helt roligt. De fleste steder/firmaer venter til omkring den 15. (Mener jeg det er) Før de registrere det som manglende betaling og sender rykker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Han er helt ligeglad.

Tog ned i banken, men han var til møde. Der sad to andre, som synes det virkede meget mærkeligt..

Kunne de klare det så?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han er helt ligeglad.

Tog ned i banken, men han var til møde. Der sad to andre, som synes det virkede meget mærkeligt..

Fik de løst det ??

Og jeg havde skiftet rådgiver. Min bankmand er en jeg mener at jeg skal have tillid til, og det ville jeg godt nok ikke have til din mere efter det her nummer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville bede om at skifte rådgiver og evt hvis det ikke kan lade sig gøre, så skifte bank.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER