mor til de dejligste børn

Hvordan er det nu lige...

6 indlæg i dette emne

Hej:-)

Jeg har en dreng på 4 mdr der ikke altid lader til at blive helt mæt... han vil ikke tage flaske så nu vil jeg til at starte på mos, men kan simpelthen ikke huske (fra vores datter) hvordan man starter, hvilken slags mos, hvor meget man kan forvente de spiser mm.... nogle der kan hjælpe mig :-) ???

Mvh. Brita

Del dette indlæg

Næsten alt, hvad der ikke er gluten i er ok at starte op med. Grøntsagsmos, frugtmos og eksempelvis risgrød brugte vi til at starte med med Lærke. Hvor meget der forventes er vist meget forskelligt, vi fik at vide, at til at starte med, er det kun som smagsprøver, indtil de er fortrolige med skemaden. Lærke fik risgrød fra Nestlee og der lavede jeg grøden af 1 dl vand og så pulver til det passede i konsistens.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Næsten alt, hvad der ikke er gluten i er ok at starte op med. Grøntsagsmos, frugtmos og eksempelvis risgrød brugte vi til at starte med med Lærke. Hvor meget der forventes er vist meget forskelligt, vi fik at vide, at til at starte med, er det kun som smagsprøver, indtil de er fortrolige med skemaden. Lærke fik risgrød fra Nestlee og der lavede jeg grøden af 1 dl vand og så pulver til det passede i konsistens.

Ok super:-) tusind tak for det;-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Husk at starte med grønsagsmos - starter man med frugtmos som fx. banan så bliver de forvante til den søde smag - og så er det lidt svære at 'overtale' dem til grønsagsmosen, som jo ikke er så sød i smagen.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Husk at starte med grønsagsmos - starter man med frugtmos som fx. banan så bliver de forvante til den søde smag - og så er det lidt svære at 'overtale' dem til grønsagsmosen, som jo ikke er så sød i smagen.

Det har ikke været et problem for Lærke... :D Hun er ALT ædende (næsten)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Pas på med at starte ud med risgrød, det kan godt have en forstoppende effekt. :( Majsgrød er noget mildere for maven. :)

Her kan du læse den bog mange SP'er deler ud fra SST, om opstart af mad. Den er super god. :)

Men sakset fra bogen står der :

Grød lavet af: Majsmel, hirsemel, rismel, boghvedemel,

hirseflager, majsflager, risflager og boghvedeflager

Mos lavet af: Kartofler, gulerod, blomkål, broccoli,

squash (courgetter), pastinak, persillerod og ærter

Mos lavet af: modne æbler, pære, banan eller fersken

Husk at tilsæt fedt til grøden. :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER