Steenholdt

Har I tænkt på navne ?

118 indlæg i dette emne

Den der sidegade til Finsensvej? :)

 

Nemlig  ;) Vi deler gård med Bodenhoff!!! (som min søn siger, det er både godt og skidt... for man bliver jo lokket af duften og det er DYRT!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nemlig ;) Vi deler gård med Bodenhoff!!! (som min søn siger, det er både godt og skidt... for man bliver jo lokket af duften og det er DYRT!)

Sjovt :) Jeg har boet på Flintholm Alle inden vi flyttede i hus. Så vi brugte også bageren flittigt ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sjovt :) Jeg har boet på Flintholm Alle inden vi flyttede i hus. Så vi brugte også bageren flittigt ^_^

 

Så kender du alt til, hvor vanedannende den er. Her står den ALT for ofte på... et smut forbi og købe kaffe, kanelsnegle og så over i Lindevangsparken, når det er dejligt vejr  ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Storebror bliver 9 år om en måned  :kuller

Jeg er vild med Hektor, da det er et stærkt navn uden at det danne for mange billeder i hovedet som Thor f.eks. gør (jeg er dog også vild med det navn). Hverken kæreste eller jeg har kendt en Hektor, og så er der under 100 mennesker i DK der hedder det. Det kan vi godt lide. Desuden passer det til storebrors navn (Cody) selvom jeg ikke har haft det som et kriterie, da han fik sit navn i en helt anden æra af mit liv. Og det var storebrors far, der valgte navnet den gang  ;)

Cody er også et specielt=ikke brugt ofte navn  :) Er der noget amerikansk eller britisk i hans far eller dig?

 

Kan godt se hvad du mener i forhold til "Thor", hvor man har en klar association til nordisk mytologi. Det behøver ikke være en dårlig ting dog, men ja "Hektor" er mere ubeskrevet på en måde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kender du alt til, hvor vanedannende den er. Her står den ALT for ofte på... et smut forbi og købe kaffe, kanelsnegle og så over i Lindevangsparken, når det er dejligt vejr ;)

Ja ^_^ Det er en rigtig god bager. Vi kommer der også stadig indimellem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cody er også et specielt=ikke brugt ofte navn  :) Er der noget amerikansk eller britisk i hans far eller dig?

 

Kan godt se hvad du mener i forhold til "Thor", hvor man har en klar association til nordisk mytologi. Det behøver ikke være en dårlig ting dog, men ja "Hektor" er mere ubeskrevet på en måde :)

 

Nej, slet ikke en dårlig ting med associationer altid. Desværre arbejder både kæresten og jeg med børn/unge, så vi har en del navne, der slet ikke kan være på tale. En Hektor har ingen af os har været i forbindelse med før  :D

 

Hverken jeg eller Codys far er med engelsktalende baggrund (dog lever bøffen fuldt ud op til sit navn og taler engelsk på et meget højt niveau ^_^ "selvlært") Men hans far forelskede sig i navnet mange år før han blev far, og da de hedder Charles som mellemnavn i deres familie - og han gerne ville give det videre, syntes vi det passede godt. Så bøffen hedder Cody Charles  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja ^_^ Det er en rigtig god bager. Vi kommer der også stadig indimellem :)

 

Forståeligt  :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at der er andre der synes om Lauritz/Laurits/Laurids:) indtil videre er manden ikke super begejstret, så nu må vi se...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha ej ja det var også strengt ikke at skrive navnet  :P

 

Men vi snakker om Eva  :wub  Jeg synes det er et godt navn fordi:

- Det er et "no bullshit" navn, det er genkendeligt og skal ikke staves og gentages (ikke noget Rikkepippih over det  :P )

- Det er et almindeligt navn, men ikke populært

- Det kan siges på alle sprog, særligt på engelsk er det nemt, og udtalen er meget tæt på den danske. Fx er Sofie let at sige på engelsk men har en helt anden klang end på dansk. At det kan siges på engelsk er vigtigt for mig, fordi jeg selv i mit arbejde har mange internationale samarbejdspartnere og har været på udlandsophold og der er det virkelig irriterende at hedde Helle! 

- Det er kort hvilket passer til at baby skal have to efternavne ligesom mor og far.

- Jeg kan bare godt lide det :)

 

Manden har så et problem med Eva fordi en lille bleg pige i hans børnehave en gang for mere end 20 år siden kastede et eller andet efter ham  :D  :rolleyes Han synes det er et "fe navn" - hvad det så betyder  :blink

Jeg er VILD med Eva! Det var også på min pige-liste:) Det er lidt svært med de associationer, men mon ikke man kan glemme dem, når man har haft det i tankerne noget tid?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er VILD med Eva! Det var også på min pige-liste:) Det er lidt svært med de associationer, men mon ikke man kan glemme dem, når man har haft det i tankerne noget tid?

Jo, og jeg tager hatten af for at han synes babypigen skal hedde Eva fordi JEG gerne vil have det. Men omvendt så havde han et drengenavn som han virkelig er vild med, og som jeg var mere lunken overfor, men som jeg gik med på alligevel. Desværre har mandens bror nævnt det samme navn hvis de får en dreng som nr.2 på et tidspunkt  :unsure Det er jeg ret ked af, for er bange for at manden (og jeg) vil blive meget skuffede hvis vi får en dreng og ikke kan give ham det navn.... Vi/jeg troede babypigen var en dreng, så mentalt var vi helt med på at bruge det navn og frygter lidt at det blir taget fra os...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo, og jeg tager hatten af for at han synes babypigen skal hedde Eva fordi JEG gerne vil have det. Men omvendt så havde han et drengenavn som han virkelig er vild med, og som jeg var mere lunken overfor, men som jeg gik med på alligevel. Desværre har mandens bror nævnt det samme navn hvis de får en dreng som nr.2 på et tidspunkt  :unsure Det er jeg ret ked af, for er bange for at manden (og jeg) vil blive meget skuffede hvis vi får en dreng og ikke kan give ham det navn.... Vi/jeg troede babypigen var en dreng, så mentalt var vi helt med på at bruge det navn og frygter lidt at det blir taget fra os...

Åh, det er altså også noget lidt følsomt noget, det med navne! Men det kan jo sagtens være at de bestemmer sig for noget andet (eller at I gør), hvis der kommer en dreng på et tidspunkt:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er vi (mest mig) kommet lidt videre i navnetankerne! Synes slet ikke der er nogle af navnene der er lige i skabet, og de fleste på listen er med, så vi lige kan se om vi vokser med dem. F,eks synes jeg pt at Manfred er lidt tungt, men hvem ved om jeg ender med at elske det?

post-11553-0-79090700-1434463357_thumb.j

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er vi (mest mig) kommet lidt videre i navnetankerne! Synes slet ikke der er nogle af navnene der er lige i skabet, og de fleste på listen er med, så vi lige kan se om vi vokser med dem. F,eks synes jeg pt at Manfred er lidt tungt, men hvem ved om jeg ender med at elske det?

Ps. Ja, der er også to pjat-navne med, hihi;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er vi (mest mig) kommet lidt videre i navnetankerne! Synes slet ikke der er nogle af navnene der er lige i skabet, og de fleste på listen er med, så vi lige kan se om vi vokser med dem. F,eks synes jeg pt at Manfred er lidt tungt, men hvem ved om jeg ender med at elske det?

Theo :kuller ;)

Hvis vi havde fået en dreng mere, så ville jeg gerne have haft, at han skulle hedde Viggo :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Theo :kuller ;)

Hvis vi havde fået en dreng mere, så ville jeg gerne have haft, at han skulle hedde Viggo :)

Nåeh ja, det hedder din store dreng jo:)

Sjovt, min veninde var sikker på at vi skulle have en lille Viggo, men jeg tror ikke jeg kan have en dreng der hedder det...føles forkert af en eller anden grund:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der flere der har besluttet jer for navn? Vi har stadig vores liste på tavlen, så vi kan gå og tygge lidt på dem, men er LANGT fra en beslutning. Tror også vi skal se ham før vi kan beslutte det endeligt:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi snakker slet ikke navne endnu ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ret svært ved at beslutte os. Lige for tiden snakker vi Wilma, Sophia eller Anna.

Gad virkelig godt snart at have et navn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi snakker slet ikke navne endnu ;)

Har du selv et eller flere i tankerne? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ret svært ved at beslutte os. Lige for tiden snakker vi Wilma, Sophia eller Anna.

Gad virkelig godt snart at have et navn.

De er også rigtig fine:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du selv et eller flere i tankerne? :)

Jeg tænker navne, men L er lidt stædig, så det er ikke noget vi snakker om endnu ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker navne, men L er lidt stædig, så det er ikke noget vi snakker om endnu ;)

Nogen du vil afsløre? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen du vil afsløre? ;)

Ikke endnu, for alle mobber mig når jeg siger mit yndlings, så nu er det hemmeligt indtil jeg finder ud af om hun skal hedde det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke endnu, for alle mobber mig når jeg siger mit yndlings, så nu er det hemmeligt indtil jeg finder ud af om hun skal hedde det ;)

Eeej nu bliver jeg da vildt nysgerrig :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eeej nu bliver jeg da vildt nysgerrig :p

Det skal du nu ikke ;) Det er et helt almindeligt navn :) Jeg ved bare ikke om det er NAVNET. Slet ikke hvis L ikke er til det. Det popper bare op hele tiden når jeg tænker navne :)

Ej okay, det behøver sku ikke være hemmeligt. I har nok hørt værre navne end dette :P

Jeg kan bare godt lide navnet Andrea. Egentlig ikke et navn jeg før har kunne lide, men det kommer hele tiden tilbage. Men nu må vi se hvad det ender med ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER