Oprettet March 24, 2015 Jeg er så meget i tvivl nu hvor vi overvejer hvilken seng vi skal købe til bebsen.... På den ene måde synes jeg bare at den klassiske lille Per seng er såååå fin, men på den anden side synes jeg også at det er vanvittigt at give så meget mere for den i forhold til f.eks. en fra IKEA... Den kommer til at stå i et åbent rum, ment på den måde at vi har et "mellemrum" som man går igennem for at gå ind på vores soveværelse (på ca 25 kvm) fordi vores "børneværelse" ligger oppe ovenpå og det synes jeg bliver for langt væk mens barnet er lille.... Hvilken seng købte/køber I og hvorfor den? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 24, 2015 Vi har den fra IKEA. Den har klaret sig så fint i test og da jeg blev gravid var vi to mennesker på SU i en lille 2-værelses, så sengen skulle bare være der og helst være så neutral og billlig som muligt. Vi er vildt glade for den, den er nem at have med at gøre når den ene side skal tages af og på eller når bunden skal sættes op og ned. Det er nok meget individuelt, men jeg gider ikke bruge mange tusinde kroner på en seng. Til gengæld har vi ofret en del på madras og dyne, for der vil jeg ikke gå på kompromis! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 24, 2015 Enig med MorAnja. Vi har også tremmeseng fra IKEA og så købt en ordentlig madras. Madrassen er langt vigtigere end selve sengen og der vil jeg hellere bruge pengene :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 24, 2015 Hvilken madras har I købt? Vi regner med at købe vaskbare silkedyner til bebsen lige som vi selv har fordi de vejer meget lidt og er temperaturregulerende Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 24, 2015 Hvilken madras har I købt? Vi regner med at købe vaskbare silkedyner til bebsen lige som vi selv har fordi de vejer meget lidt og er temperaturregulerende Vi har købt en helsemadras (tror jeg den hedder) fra Babysam. Det har vi i øvrigt til både seng, barnevogn og lift da vi brugte den. Og så har vi en allergivenlig dyne fra Jysk der hedder Allergo. Vi bruger den samme type selv :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 24, 2015 Og for at vende tilbage til seng og udseende/design af denne, så er der nogle senge, som IMO bør følges op af tilsvarende stil i hele værelset/rummet hvor den står, for at komme til sin ret, og det har vi ganske enkelt ikke råd til herhjemme. Så igen er det nok individuelt. Hvor jeg synes sengen fra IKEA er stil-neutral :) bare lige en tanke der faldt mig ind ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 24, 2015 Vi har en original lilleperseng til lillepigen som er blevet sprøjtelakeret hvid- den har hun arvet fra storebror og kommer til at bruge når hun kommer ud til os om en måneds tid. :loveshower Så har vi en juniorseng fra olivers furniture til storebror på 2 1/2 (en af de ældre modeller derfra). :7himmel Jeg synes de er rigtigt pæne og er glad for mine køb- de har jo også begge en god brugtsalgsværdi. Når det er sagt har vi også en del på børneværelserne der er fra IKEA - det er god kvalitet til billig penge, man har mulighed for at skifte stil nemt mv.... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 24, 2015 Vi købte en tremmeseng fra IKEA, som begge drenge har sovet i (i starten i liften), men har så købt en brugt Bedside Crib, fordi vi har flyttet værelse siden sidste og tremmesengen kan ikke stå ved siden af vores seng mere, så vi måtte finde en der var smallere.. Håber vi bliver glade for den :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 24, 2015 Jeg synes faktisk at begge senge er ret stilneutrale, hvilket er ret vigtigt når den kommer til at stå så synligt som den gør (efter min mening) Fordelen ved Juno sengen er at den kan udviddes når barnet bliver større At det er en klasssiker og til at blive af med igen uden det store tab At jeg måske kan finde den brugt og få min farfar til at sprøjtelakere den hvis den trænger Ulempen er at den er dyr, også selvom man finder den brugt Og at der er relativt få steder i Malmö der sælger dem så det kan være den skal hjem fra Danmark Fordelen ved IKEA sengen er at den er relativ billig Bunden kan hæves, det er jeg ikke sikker på at den kan i Juno sengen Den passer madrasser i standard størrelse Den koster ikke mere end at vi kan give den til genbrug når den til den tid bliver for lille Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 24, 2015 Hvis du vælger en anden model af IKEA sengene kan du fjerne den ene side når baby bliver til tumling også kan sengen fungere længere tid, indtil barnet er klar til juniorseng :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 24, 2015 Hvis du vælger en anden model af IKEA sengene kan du fjerne den ene side når baby bliver til tumling også kan sengen fungere længere tid, indtil barnet er klar til juniorseng :) Siden kan også tages af på den pågældende IKEA seng, tror kun det er en enkelt af deres senge hvor man ikke kan tage den af Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 24, 2015 Siden kan også tages af på den pågældende IKEA seng, tror kun det er en enkelt af deres senge hvor man ikke kan tage den afVi har denne http://m.ikea.com/dk/da/catalog/products/art/10248519/Da vi købte den mener jeg det var den eneste man kunne fjerne siden på, så det var derfor. Men det kan godt været ændret siden. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 24, 2015 Vi har denne http://m.ikea.com/dk/da/catalog/products/art/10248519/ Da vi købte den mener jeg det var den eneste man kunne fjerne siden på, så det var derfor. Men det kan godt været ændret siden. Det er også denne vi har og vi har været rigtig glade for den! Vi har så ikke brugt, det at tage siden af i den ene side, der er de kommet i junioseng i stedet for (har børn der vokser hurtigt).. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 24, 2015 Vi har denne http://m.ikea.com/dk/da/catalog/products/art/10248519/ Da vi købte den mener jeg det var den eneste man kunne fjerne siden på, så det var derfor. Men det kan godt været ændret siden. Det er også den vi har. Vi havde siden af da han var nyfødt, så sengen fungerede som en bredside crib. Højden passede lige til vores seng og det var guld værd om natten! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 24, 2015 Vi har købt denne her: http://m.ikea.com/dk/da/catalog/products/art/00248529/ Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 24, 2015 Vi har denne http://m.ikea.com/dk/da/catalog/products/art/10248519/ Da vi købte den mener jeg det var den eneste man kunne fjerne siden på, så det var derfor. Men det kan godt været ændret siden. Synes det er enormt smart at man kan tage siden af.... Tror dog at vores lag-på-lag seng er for høj til at passe til Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 24, 2015 Det er så praktisk at man kan tage siden af :super Me. Er en lang pige, men sover stadig i hendes tremmeseng, når altså hun ikke sover i juniorsengen på værelset. Tremmesengen står nemlig i soveværelset, ligesom lillebrors tremmeseng magen til også gør :whistling Så vi har fuld hus i soveværelset :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 24, 2015 Det er så praktisk at man kan tage siden af :super Me. Er en lang pige, men sover stadig i hendes tremmeseng, når altså hun ikke sover i juniorsengen på værelset. Tremmesengen står nemlig i soveværelset, ligesom lillebrors tremmeseng magen til også gør :whistling Så vi har fuld hus i soveværelset :D Ja det lyder som om I har fuldt hus i soveværelset, men det er da også hyggeligt Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 25, 2015 Ja det lyder som om I har fuldt hus i soveværelset, men det er da også hyggeligtMEGA hyggeligt :wub Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 26, 2015 Her har vi investeret i en slyngevugge fra Natures Sway. Den er vi rigtig glade for. Så vi har ikke en alm seng til den lille endnu.. hun får lov at bruge vuggen så længe som muligt. Jeg synes jo også det smarte ved den er, at den let kan flyttes rundt så hun altid er i nærheden. Og så fylder den ikke så meget, hvilket er rart da vi ikke har så voldsomt meget plads. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 26, 2015 Her har vi investeret i en slyngevugge fra Natures Sway. Den er vi rigtig glade for. Så vi har ikke en alm seng til den lille endnu.. hun får lov at bruge vuggen så længe som muligt. Jeg synes jo også det smarte ved den er, at den let kan flyttes rundt så hun altid er i nærheden. Og så fylder den ikke så meget, hvilket er rart da vi ikke har så voldsomt meget plads. Har I den så på stativ? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 26, 2015 Vi har arvet en tremmeseng fra Babysam fra min storebror. Brugt til to børn og lidt skrammet, men han skal bare sove i den ;) så hellere bruge penge på god madras og dyne. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 27, 2015 Har I den så på stativ? Nej, den hænger fra loftet i en kæde. Vi har både en kæde fra loftet i soveværelset og i stuen.. :-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 27, 2015 Nej, den hænger fra loftet i en kæde. Vi har både en kæde fra loftet i soveværelset og i stuen.. :-) Okay, vi har gamle betonlofter så det er helvede på jord hver gang der skal bores i dem :-S Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 27, 2015 Har I den så på stativ? Vi havde vores på stativ eller i dørkarme, det var super lækkert, så var den nem at have med alle steder - også på besøg hos andre :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites