Oprettet March 19, 2015 Hej alle I dejlige mødre :loveshower Min søn er ved at få tænder. Skal man børste dem allerede nu eller skal jeg vente til de helt oppe? Og hvordan gør I med at skylle tandpastaen af bagefter børstning? Mange tak for hjælpen :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 19, 2015 Du skal starte allerede nu :) Vi skylder ikke efter. Vi bruger tandpasta 0-6 år, tror jeg den hedder. Der er mindre fluor i, og så skylder vi ikke - det er også kun meget lidt, du skal bruge. Som babys lillefingernegl. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 19, 2015 Skyller ikke af - det er minimalt hvor meget tandpasta du ska bruge. Du ska starte nu. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 19, 2015 Ok. Tak. Og hornår på dagen børster I dem? Om morgen og aftenen efter mad? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 19, 2015 Ok. Tak. Og hornår på dagen børster I dem? Om morgen og aftenen efter mad? Vi børster altid om morgenen og om aftenen. Og ja, bisserne skal børstes så snart de titter op ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 19, 2015 Vores børnetandpleje anbefalet Zendium. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 19, 2015 Vi børster altid aften og nogen gange morgen. Aften er den vigtigste, sagde vores tandlæge - men helst to gange om dagen ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 19, 2015 Morgen og aften. Ligesom os andre :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 19, 2015 Så fik vi børstet tænder og gummer og det gik superfint. Men jeg har også givet ham en tandbørste som han har leget med i 1 mdr så han var ikke helt utryg ved situationen :loveshower Tak for råd :balloons Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 22, 2015 Vi bruger også alm. Zendium - det anbefalede både vores tandlæge og sundhedsplejerske. Det har lavere flour indhold og så vænner de sig ikke til den der søde sliksmag fra børnetandpastaen. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 22, 2015 Vi bruger også alm. Zendium - det anbefalede både vores tandlæge og sundhedsplejerske. Det har lavere flour indhold og så vænner de sig ikke til den der søde sliksmag fra børnetandpastaen. :ditto :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 22, 2015 Vi bruger også alm. Zendium - det anbefalede både vores tandlæge og sundhedsplejerske. Det har lavere flour indhold og så vænner de sig ikke til den der søde sliksmag fra børnetandpastaen. :ditto vi er decideret blevet frarådet børnetandpasta af tandlægen - der er tilsat sukker i ! i en tandpasta !!! :O Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 22, 2015 Vi bruger Colgate sugar-acid neutializer junior. ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 22, 2015 Jeg bruger Weleda fordi jeg gerne vil undgå fluor :7himmel Del dette indlæg Link to post Share on other sites