NSEllekilde

Menstruation -bind og tamponer

17 indlæg i dette emne

Jeg undskylder på forhånd måske lidt klamme detaljer i dette forum, men jeg bliver bare nødt til at spørge jer! :D

Jeg fik min mens i mandags, og jeg bløder kraftigt.. Jeg har jo taget orgametril i 10 dage som skulle give mig en blødning og jeg tænker at det er derfor jeg bløder så meget.. Jeg har bare et problem. Min hud svier så forbandet meget :( Det startede natten til tirsdag hvor jeg sov med natbind og jeg havde derfor blødt gevaldigt og var konstant våd ved ballerne,fordi jeg ligger på ryggen og det var løbet den vej. Nu gør det bare ondt at have bind på og jeg skifter ca hver anden time for så kan jeg bare ikke mere :(

Jeg kan ikke holde ud at have tampon i for min skede er også rigtig øm og jeg kan slet ikke sætte noget op uden kraftige smerter så jeg nærmest tuder...

Hvad pokker kan jeg gøre? Jeg er begyndt at bruge vådservietter og tørre efter med almindelig toiletpapir men det bliver stadig værre og værre..

Jeg bruger Libresse de turkise/blå hvor bindende er lidt længere end dem i de pink pakke.. Til natten bruger jeg Libresse natbind..

Nogle af jer som kender nogle gode fifs til en meget desperat kvinde??!! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Prøv et andet mærke, nogen bind har tilsat kemi som kan genere nogen....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan meget bedre lide always end libresse. Synes de suger bedre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan slet ikke tåle bind, så jeg er begyndt at bruge en OrganiCup, den er jeg super glad for! Man skal lige vænne sig til måden at bruge den på, men så er det bare så rart at bruge sådan en..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænkte om du måske kan bruge noget barriercreme. Ved godt det ikke er lækkert at skulle bruge noget som helst, når der er blodbad.

Men håber for dig, at det værste snart er overstået.

MEn kan desværre ikk give dig så mange råd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan slet ikke tåle libresse dem tørre jeg ud af forneden så bruger always :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er skiftet til en menstruationskop, hvilket jeg synes er SÅ meget lækrere end bind eller tamponer.

 

Men skal lige vænne sig til at bruge den (og det ved jeg ikke om du kan, hvis du siger det gør så ondt at få noget op?), men så fungerer den upåklageligt, uden man mærker at man har den i, eller skal være bange for at bløde igennem eller noget :)

 

Dengang jeg brugte bind, der kunne jeg slet, slet ikke Libresse, men var i lang tid glad for Always - de havde en bedre sugeevne, imo.

 

Senere skiftede jeg til økologiske bind fra Natracare (kan fås online, i helsebutikker og i nogle Irma-butikker), som jeg var VIRKELIG glad for - og som min sarte hud ISÆR var glad ved. Sugeevnen var også rigtig fin :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For Guds skyld stop med vådservietter!! Der er sæbe i, og der skal derfor skylles efter med rindende vand efter brug af vådservietter.

Hvis du har bruser mulighed ved toilettet, så ville det måske være rart at skylle med vand?

Jeg har nogle gange brugt nogle økologiske babypads (store vatrondeller), når jeg har haft samme problem. De er bløde! Bilka, Føtex, Kvickly, apotek har dem.

Jeg har ikke forstand på hvilke bind der er bedre end andre.

God bedring, eller hvad man siger :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har engang imellem samme problem <_<  Her er er hvad der hjælper for mig :)

 

- Jeg bruger Libresse, men det er de tykke af dem. Libresse fås i to udgaver i de fleste størrelser, nogen der er tykke og nogen der er tynde. De tynde suger slet ikke nok for mig, og jeg synes de sidder mærkelig (har samme problem med Always), men de tykke er dejlige og holder godt tørt.

 

- Mit næste tip er at skifte bind ofte, på den måde holder du område tørt. Som minimum er det hver gang du går på toilettet, men hvis du bløder meget, så ville jeg anbefale at skifte det hver 2.-3. time. Man kan sammenligne det med en babynumse, som bliver rød, hvis den har en våd ble på for længe ;)

 

- Når jeg har det sådan, så vasker jeg mig også ofte forneden. Evt. morgen og aften. Det er vigtigt at tørre godt efter (samme tese, som med de våde bleer ;) ). Hvis du på nogen måde har mulighed for ikke at have bind på i en periode (sid evt med et håndklæde under dig), så området kan få luft, så er det også super. På den måde, så kan huden få en "pause".

 

- Der var nogen, der tidligere nævnte barrierecreme. Det har jeg kun brugt, når det har været rigtig slemt (og så har jeg i øvrigt brugt zinksalve). Tror ikke jeg har brugt det mere end en eller to gange. Det der er vigtigt, når man kommer den slags på, er at man sørger for at huden er helt tør inden man kommer det på :)

 

Håber du kan bruge nogen af de ovenstående tricks, de hjælper i hvert fald mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for alle jeres råd piger!

Det lyder som om at mange har problemer med Libresse?!

Jeg vil prøve at skifte mærke til at starte med, og så se hvad der sker..

Vådservietter var også min sidste udvej! For at få kølet lidt -jeg brugte nogle med svanen på -er der så stadigvæk parfume?

Jeg håber at jeg snart er færdig med at bløde -så kan jeg "lufte " understellet lidt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du er meget øm kan jeg anbefale always silk (feel?), kan ikke huske præcis hvad de hedder, men noget med silk. De er super bløde. Til gengæld kan de ikke suge voldsomt meget blod, så der skal skiftes ofte.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænker måske også, at du kan prøve med noget Bepanthen? Det bruger vi til vores datters nedre dele, når de er røde, og det tager det mega hurtigt. Og det er jo altså lidt samme reaktion din hud har som en sart barnenumses ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan anbefale menstruations koppen. (organiccup.dk) den sidder oppe i skeden. Altså der er intet der blir vådt og klør- og gør ikke ondt på slimhinderne som tampax kan gøre det.

Er sådan lidt pessar agtig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke lige hjælpe med idéer til alternativer - jeg selv bruger tampon om dagen og billige trusseindlæg om natten (hvor jeg ikke rigtig bløder). Jeg har også prøvet de kopper der, og de er jo skide smarte! Jeg kan bare ikke bruge dem....  :boo

 

Tilgengæld vil jeg slå et slag for karklude! Det lyder virkelig fucked up, men det var et trick jeg lærte da jeg arbejdede i vuggestue - når de små poder havde råde numser. Våde karklude er ultra bløde, så jeg vil klart anbefale at bruge sådan nogle i stedet for vådservietter! Hvor bløde engangsvaskeklude kunne få ungerne til at skrige, fik karkludene dem kun til at klynke lidt - über forbedring.  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke lige hjælpe med idéer til alternativer - jeg selv bruger tampon om dagen og billige trusseindlæg om natten (hvor jeg ikke rigtig bløder). Jeg har også prøvet de kopper der, og de er jo skide smarte! Jeg kan bare ikke bruge dem.... :boo

Tilgengæld vil jeg slå et slag for karklude! Det lyder virkelig fucked up, men det var et trick jeg lærte da jeg arbejdede i vuggestue - når de små poder havde råde numser. Våde karklude er ultra bløde, så jeg vil klart anbefale at bruge sådan nogle i stedet for vådservietter! Hvor bløde engangsvaskeklude kunne få ungerne til at skrige, fik karkludene dem kun til at klynke lidt - über forbedring. :loveshower

Du skulle se mit ansigt først da jeg læste beskeden :D men du har da helt ret! Det lyder også bare megetmere rart.. Tak for tippet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vådservietter kan sagtens være parfumefri (se efter blå krans og svanen/blomsten), men derfor indeholder de stadig sæbe. Parfumefri sæbe, men sæbe.

Tænk på at smøre dine hænder ind i håndsæbe og så ikke skylde dem af. Dine hænder er måske nok rene, men de tørrer helt ud.

Jeg kan ikke finde linket mere, men jeg har læst at sst anbefaler altid at skylle efter med vand, efter brug af vådservietter. Netop pga sæbe.

Tricket med karklude er nok med samme princip som kogtvandsklude, det kan du Google. Det er GODT til øm/ødelagt hud. Genialt til babynumser!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vådservietter kan sagtens være parfumefri (se efter blå krans og svanen/blomsten), men derfor indeholder de stadig sæbe. Parfumefri sæbe, men sæbe.

Tænk på at smøre dine hænder ind i håndsæbe og så ikke skylde dem af. Dine hænder er måske nok rene, men de tørrer helt ud.

Jeg kan ikke finde linket mere, men jeg har læst at sst anbefaler altid at skylle efter med vand, efter brug af vådservietter. Netop pga sæbe.

Tricket med karklude er nok med samme princip som kogtvandsklude, det kan du Google. Det er GODT til øm/ødelagt hud. Genialt til babynumser!

 

Ja, bortset fra at de ikke skal ligge under bleen (altså når det er babyer :D ), men bare er til at tørre med. Jeg kendte ikke til kogtvandsklude, men dét er sgu da smart!! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER