magicsun

mine børn og fælles børn

7 indlæg i dette emne

Jeg vil gerne have et fælles barn med min nye kæreste. 

Er der nogen der har stået i situationen med ny kæreste, og egne børn fra andet forhold, hvordan er det håndteret over for den tidlgere partner?

Vi har et fint forhold til hinanden, og har ingen samarbejdsproblemer med vores fælles børn.

Min datter snakker i perioder om at hun gerne vil have en søskende, men jeg vil selv gerne have en med min nye kæreste.

håber ikke det blev for rodet.....

Del dette indlæg

Hej Magicsun

Jeg har et barn fra første ægteskab som var meget meget lille da vi blev skilt.

Da jeg blev gravid med min nuværende mand fortalte jeg det til eks manden, at jeg var gravid, hvornår jeg skulle føde og at jeg ville fortælle det til vores barn den og den dag. Så var han orienteret.

Hun var tilfældigvis hos ham den dag jeg fødte og han kørte op på hospitalet så hun kunne se sin lillesøster, mens han selv hang ud i kantinen. De havde været ude og købe en gave også. Dagen efter da jeg blev udskrevet kom hun hjem til mig. Denne gang, er han igen blevet informeret på samme måde og er med på at vores barn er hos mig når jeg skal have kejsersnit så hun kan være med til familieforøgelsen. Han er glad for jeg giver hende søskende, da han ikke selv vil have flere børn.

Når han kommer hos os eller omvendt snakker han også til mit barn.

Så hos os er der ingen problemer med det,

Del dette indlæg

Annonce ♥

hej

min eksmand har bare tidligere sagt at han synes det ville være synd hvis der kom en søskende hos mig, men jeg kan ikke se det er synd, så længe man tager sig af de to børn man har i forvejen og de ikke bliver holdt udenfor. Er da godt klar over at der kan opstå noget jalousi når de skal sendes hjem til far og den sidste så ikke skal med, men før denne kommer er den mindste nok 5-6 år og den ældste 7-8 år.

Del dette indlæg

Annonce ♥

hej

min eksmand har bare tidligere sagt at han synes det ville være synd hvis der kom en søskende hos mig, men jeg kan ikke se det er synd, så længe man tager sig af de to børn man har i forvejen og de ikke bliver holdt udenfor. Er da godt klar over at der kan opstå noget jalousi når de skal sendes hjem til far og den sidste så ikke skal med, men før denne kommer er den mindste nok 5-6 år og den ældste 7-8 år.

Det skal han slet ikke blande sig i. Og jeg kan ikke se hvad der skulle være synd ved det. Hvis I havde fået en nr tre sammen ville det være det samme. Hvis han vil jeres børn det bedste skal han støtte op om en ny søskende. Problemet vil først opstå hvis han ikke gør og jeres børn så ikke ved hvor de skal ligge deres loyalitet. Vi har ingen jalousi her over den store skal afsted og den lille ikke skal. Men den lille savner sin søster rigtig meget når hun ikke er her. Jeg har selv to søskende jeg kun så hver anden uge, det var hårdt for mig pga savn. Min mor prøvede at skabe splid og det endte med hun blev valgt fra.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Her er det godt nok manden der har to børn fra tidligere, men de ELSKER deres lillebror!

De er dog meget ældre (14 og 16) end dine børn. Men jeg tror generelt børn er glade for søskende, så længe de bliver behandler rimelig ens.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har to børn fra et tidligere forhold og har fået barn med min kæreste.

Mine to store piger var 10 og 6 da de fik en lillesøster og elsker hende over alt på jorden :)

Min x var ikke tosset med det i starten, da han fik det at vide. Han har sagt en masse til de store om at det ikke er en rigtig lillesøster, at vi ikke elsker dem så meget som søster osv...

Men heldigvis er de store så fornuftige at de kom til os og spurgte, hvor vi havde mulighed for at forklare osv.

Min x er lidt af en hat. Hans ego tog vist skade af at jeg forlod ham, så vores samarbejde har ikke altid været det bedste.

Min kæreste er skøn. Han siger at han er far til 3 piger og har taget de to store til sig som sine egne. Det tror jeg har været med til at der ikke er ret meget jalousi osv, for der bliver ikke gjort forskel

Del dette indlæg

Annonce ♥

mange tak for jeres besvarelser…. synes bare når man læser at der er flest hvor det er bonus børn de har og ikke som ved mig hvor det er mine børn fra andet forhold, og så min kæreste der ingen har.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER