Carcassonne

blodpropper - hvor længe

9 indlæg i dette emne

Hej.

Jeg har fået en blodprop i mit ben, en såkaldt dyb

venetrombose, som en følgevirkning af min gravidlitet.

Er der andre som har prøvet det eller nogen som har viden om det?

Hvor længe går der før smerterne mindskes og forsvinder og jeg kan gå på mit ben igen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hos langt de fleste mindskes smerterne efter et par dages behandling :) Der burde du også kunne gå uden de helt store gener. Man kan dog godt opleve at benet hæver op ved aktivitet / hen under aften..

Du er formodentlig sat i heparin og ak-behandling? Har du også fået en kompressionsstrømpe?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos langt de fleste mindskes smerterne efter et par dages behandling :) Der burde du også kunne gå uden de helt store gener. Man kan dog godt opleve at benet hæver op ved aktivitet / hen under aften..

Du er formodentlig sat i heparin og ak-behandling? Har du også fået en kompressionsstrømpe?

Du har ret mht. medicin men har ikke fået nogen strømpe.

Begyndte at gøre ondt onsdag og vi kom på sygehuset torsdag hvor jeg fik første indsprøjtning om aftenen, og har jo så nu fået 4 indsprøjtninger og spist piller siden fredag.

Min smerte køre meget op og ned når jeg sidder med benet højt, og hæver ekstremt hurtigt hvis jeg har benet ned og det gør så ondt at jeg kun er lykkes at komme på badeværelset en gang i dag på krykker og endte meget tudende....

Synes bare at det burde være i bedring nu :-s

kan jo slet ikke passe min datter når jeg ikke kan gå og må jo kun få panodil fordi at jeg ammer. :-s

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du har ret mht. medicin men har ikke fået nogen strømpe.

Begyndte at gøre ondt onsdag og vi kom på sygehuset torsdag hvor jeg fik første indsprøjtning om aftenen, og har jo så nu fået 4 indsprøjtninger og spist piller siden fredag.

Min smerte køre meget op og ned når jeg sidder med benet højt, og hæver ekstremt hurtigt hvis jeg har benet ned og det gør så ondt at jeg kun er lykkes at komme på badeværelset en gang i dag på krykker og endte meget tudende....

Synes bare at det burde være i bedring nu :-s

kan jo slet ikke passe min datter når jeg ikke kan gå og må jo kun få panodil fordi at jeg ammer. :-s

Okay, det er vist også meget forskelligt om man får udleveret strømpe eller ej.

I nogle tilfælde kan det godt tage et par uger, men så vidt jeg ved hører det til sjældenhederne, at det tager så lang tid (det er desværre ikke det, vi beskæftiger os mest med på min afdeling, så mine erfaringer er desværre begrænsede).

Hvis jeg var dig, tror jeg at jeg ville give lægen et kald i morgen og lige høre, om du bare skal afvente bedring, eller om der evt kan gøres noget mere (evt kompression). For det er da ikke til at holde ud, og især ikke, når du har din lille pige, som du også skal passe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, det er vist også meget forskelligt om man får udleveret strømpe eller ej.

I nogle tilfælde kan det godt tage et par uger, men så vidt jeg ved hører det til sjældenhederne, at det tager så lang tid (det er desværre ikke det, vi beskæftiger os mest med på min afdeling, så mine erfaringer er desværre begrænsede).

Hvis jeg var dig, tror jeg at jeg ville give lægen et kald i morgen og lige høre, om du bare skal afvente bedring, eller om der evt kan gøres noget mere (evt kompression). For det er da ikke til at holde ud, og især ikke, når du har din lille pige, som du også skal passe.

Overvejer også kraftigt at ringe i morgen, men har også en tid ude på sygehuset tirsdag.... Problemet ligger jo i at manden jo netop skal arbejde, så giver et problem med Lea. Nu kommer min far til aften og bliver nogle dage, og svigermor kan komme onsdag, men så får vi også et problem hvis jeg stadig intet kan :-s

Så håber godt nok ikke at det skal ta flere uger :-s så tror jeg også manden går helt ned :-s

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min svenske JM anbefaler kompressionsstrømper i slutningen af graviditeten for at undgå blodpropper

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min svenske JM anbefaler kompressionsstrømper i slutningen af graviditeten for at undgå blodpropper

Hjælper jo desværre bare ikke meget her 3 uger efter fødslen... Men ja havde jo været rart at være forberedt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh sikke noget.. :(

Matas skulle have nogle gode kompression strømper.. Det kan også lindre lidt, så hævelserne ikke bliver for voldsomme.

Rigtig god bedring :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh sikke noget.. :(

Matas skulle have nogle gode kompression strømper.. Det kan også lindre lidt, så hævelserne ikke bliver for voldsomme.

Rigtig god bedring :kram

Når det er til behandling, vil jeg nu anbefale at få taget ordentligt mål til rigtige kompressionsstrømper. Det er vigtigt at de yder det korrekte tryk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER