FruOvervejelse

Tiden op til fødslen

21 indlæg i dette emne

Jeg har brug for lidt perspektiv ift tiden op til fødslen. Sagen er, at min mand ofte tager til Jylland ifm arbejde. Når han er der, er det tit med overnatning. Jeg tænker, at det ville være ret skrækkeligt for os begge, hvis jeg fødte, mens han sad i et vigtigt møde i Skagen. Så er der i hvert fald virkelig langt til Hvidovre Hospital. Men hvor længe før, skal man sørge for, han er i nærheden? Eller skal man det overhovedet?

Jeg er med på, at det jo sjældent går lynhurtigt med at smutte en unge ud - og da slet ikke første gang. Jeg kan bare ikke gennemskue, om jeg bare skal satse på, at det selvfølgelig ikke sker, mens han er langt væk, eller om vi skal lave en aftale om, at han er i nærheden X antal uger op til? Og i så fald hvor mange uger.

Det er vel i bund og grund samme spørgsmål, som mange tænker over ift byture :)

Del dette indlæg

Min mand havde taget ferie i den uge jeg havde termin med Ida, selvom vi godt vidste det sagtens kunne ske før og efter.

Men han var selvfølgelig heller ikke så langt væk, kun en time i bil.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville i måneden op til din terminsdag bede ham om at der bliver han hjemme.

Mange firmaer har muligheder for man kan koble sig på møderne virtuelt. Kan de ikke det?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Spændende spørgsmål, og vi kommer potentielt til at stå i samme problemstilling.

Jeg tænker umiddelbart, at han skal holdes i nærheden fra 37+0.....?! Herefter er det i hvert fald inden for 'normal' fødselstidspunkt. Og ellers kan du jo måske mærke lidt efter de sidste uger inden. Hvis det føles som om, noget er i gærde, så hold ham hjemme, mens hvis alt føles 'normalt', kan han måske godt tage af sted...?! På den anden side, kan han nok ikke planlægge sit arbejde, således at han 'måske' kan tage af sted afhængigt af, hvordan du har det over en periode på en måned.... hmmmm.... den er svær!!! Har vist ikke så meget klogt at bidrage med :chin:

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min mand havde taget ferie i den uge jeg havde termin med Ida, selvom vi godt vidste det sagtens kunne ske før og efter.

Men han var selvfølgelig heller ikke så langt væk, kun en time i bil.

Hvis han kun var 1 time væk ville jeg heller ikke tænke det var noget problem ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Wow, mange svar hurtigt! Fedt :)

Hans arbejde kan desværre ikke gøres sådan "måske-agtigt". Enten skal han planlægge møder i Jylland og så afholde dem, eller også skal han ikke planlægge dem. Det er desværre ikke muligt at gøre det virtuelt. Det ville ellers være perfekt.

Jeg synes, det er svært, for det er jo potentielt fem uger, det drejer sig om - fra 37+0 til 42. Og så barslen bagefter, som i sig selv er svær nok for ham at afholde. Jeg synes, det er svært.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis han kun var 1 time væk ville jeg heller ikke tænke det var noget problem ;)

:ditto

Del dette indlæg

Annonce ♥

Spændende spørgsmål, og vi kommer potentielt til at stå i samme problemstilling.

Jeg tænker umiddelbart, at han skal holdes i nærheden fra 37+0.....?! Herefter er det i hvert fald inden for 'normal' fødselstidspunkt. Og ellers kan du jo måske mærke lidt efter de sidste uger inden. Hvis det føles som om, noget er i gærde, så hold ham hjemme, mens hvis alt føles 'normalt', kan han måske godt tage af sted...?! På den anden side, kan han nok ikke planlægge sit arbejde, således at han 'måske' kan tage af sted afhængigt af, hvordan du har det over en periode på en måned.... hmmmm.... den er svær!!! Har vist ikke så meget klogt at bidrage med :chin:

Jeg synes bare, det er vildt svært det der med at mærke efter. Jeg hader, at han er afsted allerede nu - er 28+6. Tænk, hvis der skete noget. Hvis alt forløber helt normalt, kan jeg jo sagtens bare ringe ham hjem, og så vil han måske være hjemme fem timer senere. Men hvad nu, hvis det ikke forløber efter bogen og bare går sindsygt hurtigt? et helt andet problem er, at han siger, han gerne vil være der med mig, mens jeg har veer.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville i måneden op til din terminsdag bede ham om at der bliver han hjemme.

Mange firmaer har muligheder for man kan koble sig på møderne virtuelt. Kan de ikke det?

Det har også hele tiden været min tanke. Men nu er jeg bare begyndt lidt at tænke "oddsene for at det sker, mens ham er væk, er jo ikke særligt store." Det er oftest kun et døgn, han er væk.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det har også hele tiden været min tanke. Men nu er jeg bare begyndt lidt at tænke "oddsene for at det sker, mens ham er væk, er jo ikke særligt store." Det er oftest kun et døgn, han er væk.

Hvor mange dage i den kritiske periode ville han være væk, hvis det var? Hvis det 'bare' er en dag her og der, så turde jeg måske godt være lidt 'loose'. Men hvis det er flere dage hver uge, så ville jeg godt nok heller ikke bryde mig om det.

(PS. Min mand i Jylland til møde, når jeg skal have første jordemoder samtale - det er jo slet ikke så vigtigt, men selv det, synes jeg, er ret ØV).

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du kunne evt forhøre dig lidt hos kvinderne i din familie om hvor hurtigt de har født, og om det var ca til termin, af og til er der en sammenhæng.

Jeg fødte selv mit første barn på lige godt 3 timer fra veerne startede, faktisk kun godt 2 timer fra jeg var sikker på at det her var veer. Og det var 15 dage før termin. Jeg havde ikke andet forvarsel end at jeg havde diarre aftenen inden, hvilket jeg dog ikke troede betød noget. Jeg siger det ikke for at skræmme livet af dig, bare for at sige at det sker altså for nogle, selv om man siger at førstegangsfødende ofte går over tid og at en fødsel typisk varer 12-24 timer første gang. 

Det er mest sandsynligt at du har tid nok til at kalde din mand hjem, men hvis det ikke er noget I vil risikere overhovedet så vil jeg mene han skal holdes i nærheden fra ca 38+0, eller før hvis der er tegn på noget før, altså hvis der er mange plukveer eller hvis der kommer slimprop eller tegnblødning inden da. Det kan sagtens tage lang tid med at komme i gang alligevel men det er jo da tegn. Håber for jer at det kan løse sig rent praktisk.

Held og lykke

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor mange dage i den kritiske periode ville han være væk, hvis det var? Hvis det 'bare' er en dag her og der, så turde jeg måske godt være lidt 'loose'. Men hvis det er flere dage hver uge, så ville jeg godt nok heller ikke bryde mig om det.

(PS. Min mand i Jylland til møde, når jeg skal have første jordemoder samtale - det er jo slet ikke så vigtigt, men selv det, synes jeg, er ret ØV).

Det er måske en dag om ugen - højt sat! Det er også derfor, jeg føler det lidt fjollet, hvis han skal droppe det.

Det kan jeg virkelig godt forstå! Kan du ikke få det rykket, så han kan være med?

Min mand var tæt på ikke at kunne nå med mig til læge i går. Det var jeg ret ked af, selvom det bare er et ligegyldigt lægebesøg.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du kunne evt forhøre dig lidt hos kvinderne i din familie om hvor hurtigt de har født, og om det var ca til termin, af og til er der en sammenhæng.

Jeg fødte selv mit første barn på lige godt 3 timer fra veerne startede, faktisk kun godt 2 timer fra jeg var sikker på at det her var veer. Og det var 15 dage før termin. Jeg havde ikke andet forvarsel end at jeg havde diarre aftenen inden, hvilket jeg dog ikke troede betød noget. Jeg siger det ikke for at skræmme livet af dig, bare for at sige at det sker altså for nogle, selv om man siger at førstegangsfødende ofte går over tid og at en fødsel typisk varer 12-24 timer første gang.

Det er mest sandsynligt at du har tid nok til at kalde din mand hjem, men hvis det ikke er noget I vil risikere overhovedet så vil jeg mene han skal holdes i nærheden fra ca 38+0, eller før hvis der er tegn på noget før, altså hvis der er mange plukveer eller hvis der kommer slimprop eller tegnblødning inden da. Det kan sagtens tage lang tid med at komme i gang alligevel men det er jo da tegn. Håber for jer at det kan løse sig rent praktisk.

Held og lykke

Det er lige netop historier som din, der gør, at jeg helst ikke vil tage nogen chancer. For det kan jo ske. Også selvom jeg har en mistanke om at gå langt over tid og blive sat i gang ;)

Lige nu hælder jeg mest til, at han skal fortsætte med at tage afsted, som han plejer, og så skal jeg bare alliere mig med min søster, når han er afsted. Hun er den, jeg gerne vil have til at være der, hvis han ikke kan nå det.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er måske en dag om ugen - højt sat! Det er også derfor, jeg føler det lidt fjollet, hvis han skal droppe det.

Det kan jeg virkelig godt forstå! Kan du ikke få det rykket, så han kan være med?

Min mand var tæt på ikke at kunne nå med mig til læge i går. Det var jeg ret ked af, selvom det bare er et ligegyldigt lægebesøg.

Ahhh, ok, det er lidt svært så. Måske han kan blive hjemme fra 38+0 så? Altså, hvis det 'kun' er en gang om ugen, så tænker jeg, at det måske ikke har de store arbejdsmæssige konsekvenser...? (altså kender jo slet ikke hans job). Ment som om, at det var værre, hvis han skulle holde sig fra 50% eller måske mere af sit arbejde i så lang tid. På den anden side, kan han jo også planlægge at tage af sted, og så kan han melde fra i sidste øjeblik, hvis der pludseligt sker noget hos dig. Men det kræver nok, at du er lidt mere cool omkring det end jeg ville være.

Nej, det kan desværre ikke rigtigt rykkes noget af det. Bilder mig ind, at det heller ikke er vigtigt. Det er bare lidt øv, når jeg gerne vil have ham med så meget som muligt - ellers mærker han jo ikke så meget til graviditeten, som jeg gør.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min mand er konsulent og kan være væk med overnatning 4 dage om ugen, for 2 uger siden skulle de så uddele nye projekter (det er lange projekter de kører) og der bestemte chefen med det samme at Sune kun skulle sættes på projekter i København når nu han lige skulle far til efteråret....hold op hvor jeg knuselsker den mand, så må han hjertens gerne låne Sune et par ekstra timer her og der indtil baby kommer ;-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min mand er konsulent og kan være væk med overnatning 4 dage om ugen, for 2 uger siden skulle de så uddele nye projekter (det er lange projekter de kører) og der bestemte chefen med det samme at Sune kun skulle sættes på projekter i København når nu han lige skulle far til efteråret....hold op hvor jeg knuselsker den mand, så må han hjertens gerne låne Sune et par ekstra timer her og der indtil baby kommer ;-)

Fedt! For overnatning ude 4 gange om ugen ville godt nok være no-go i min bog den sidste tid op til fødslen. Godt at I slet ikke behøver tage det op med chefen :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ahhh, ok, det er lidt svært så. Måske han kan blive hjemme fra 38+0 så? Altså, hvis det 'kun' er en gang om ugen, så tænker jeg, at det måske ikke har de store arbejdsmæssige konsekvenser...? (altså kender jo slet ikke hans job). Ment som om, at det var værre, hvis han skulle holde sig fra 50% eller måske mere af sit arbejde i så lang tid. På den anden side, kan han jo også planlægge at tage af sted, og så kan han melde fra i sidste øjeblik, hvis der pludseligt sker noget hos dig. Men det kræver nok, at du er lidt mere cool omkring det end jeg ville være.

Nej, det kan desværre ikke rigtigt rykkes noget af det. Bilder mig ind, at det heller ikke er vigtigt. Det er bare lidt øv, når jeg gerne vil have ham med så meget som muligt - ellers mærker han jo ikke så meget til graviditeten, som jeg gør.

Altså, det vil "kun" have økonomiske konsekvenser for os selv. Der vil ikke være betydning for hans job, så det er sådan lidt en afvejning, vi skal gøre.

Jeg vil også have min mand med til så meget som muligt. Og han vil også selv med, så det giver sig selv ;) Jeg håber for jer, at han kan være med til resten af tingene.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville dælme heller ikke turde sende min mand afsted så længe så ofte :O

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så længe det drejer sig om en-dags møder så vil jeg sige at de kan planlægges i op til ca 2 uger før termin.. Så kan han måske melde afbud hvis noget er i gære til den tid:-)

Lige nu har min mand et eventuelt møde på min terminsdag, ca 3 1/2 times kørsel væk, og hvis ikke har født og ellers har det godt, så tror jeg godt at jeg vil lade ham tage af sted, hvis han har lyst.. Og jeg har haft hurtige fødsler de sidste to gange, så jeg ved godt at det kan gå stærkt, derfor kan vi heller ikke vurdere det før vi egentlig nærmer os tiden :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fedt! For overnatning ude 4 gange om ugen ville godt nok være no-go i min bog den sidste tid op til fødslen. Godt at I slet ikke behøver tage det op med chefen :)

Vi er også super taknemmelige.... Han arbejder i et ungt firma hvor næsten alle konsulenter er mænd i 30'erne og der er heldigvis bred enighed om at dem uden familieforpligtigelser tager projekterne langt væk så dem med små børn kan komme hjem hver dag, derfor har Sune også været på et projekt på Fyn (som heldigvis er ved at være afsluttet) da vi bare var os.... Og den fordeling kommer jo os selv til gode nu hvor han har undgået Sønderjylland....

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu skriver jeg nok det samme, som alle jer andre

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER