Elisamus

mærke baby efter uge 37

8 indlæg i dette emne

Hej tøser

nu er de fleste jo længere henne end mig så derfor spørger jeg herinde. hvor meget og hvordan mærker i baby efter i er kommet i uge 37+0 ?

jeg mærker hende men kan ofte blive i tvivl når vi når til aften, om jeg overhovedet har mærket hende idag fordi dagene let gilder sammen nu hvor jeg er på barsel. 

før hen mærkede jeg hende altid efter vi havde spist aftensmad men det synes jeg ikke jeg gør mere og kan genenrelt ikke finde ud af hendes døgn rytme....

eller er det bare mig der er så vandt til hende at jeg ikke længere registrer hendes små bevægelser og tegn?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej tøser

nu er de fleste jo længere henne end mig så derfor spørger jeg herinde. hvor meget og hvordan mærker i baby efter i er kommet i uge 37+0 ?

jeg mærker hende men kan ofte blive i tvivl når vi når til aften, om jeg overhovedet har mærket hende idag fordi dagene let gilder sammen nu hvor jeg er på barsel.

før hen mærkede jeg hende altid efter vi havde spist aftensmad men det synes jeg ikke jeg gør mere og kan genenrelt ikke finde ud af hendes døgn rytme....

eller er det bare mig der er så vandt til hende at jeg ikke længere registrer hendes små bevægelser og tegn?

Jeg synes også pludselig mønstret ændrede sig efter omkring 37+ .. Bevægelserne blev også mere glidende i takt med at der ikke er så meget plads derinde. Mere en hånd eller en fod der nærmest kører over maveskindet. Sådan er det stadig. Kan stadig blive i tvivl nogle dage, men hvis jeg så sætter mig i sofaen tilbagelænet, drikker et stort glas af noget drikkelse og trækker trøjen op så jeg kigger på maven og tager nogle dyne vejrtrækningen så skal jeg love for han maser rundt derinde

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også pludselig mønstret ændrede sig efter omkring 37+ .. Bevægelserne blev også mere glidende i takt med at der ikke er så meget plads derinde. Mere en hånd eller en fod der nærmest kører over maveskindet. Sådan er det stadig. Kan stadig blive i tvivl nogle dage, men hvis jeg så sætter mig i sofaen tilbagelænet, drikker et stort glas af noget drikkelse og trækker trøjen op så jeg kigger på maven og tager nogle dyne vejrtrækningen så skal jeg love for han maser rundt derinde og benene ud i venstre side så maven bliver helt deform.

Men det er helt normalt at man mærker at rytmen ændrer sig når man går på barsel, for du gør heller ikke længere alting på samme tidspunkt af dagen som før. Jeg blev i hvert fald enormt i tvivl nogle dage, også så jeg blev helt ked af det og snakkede med lægen. Men det er helt normalt heldigvis

Tak for at give mig ro... Men når dagene ligner hinanden så synes jeg nogen gange det er svært at huske ved aften tid, om det var i dag eller i går hun gav lyd fra sig og som du selv siger så er det mere bløde bevægelser hvor jeg nogen ganger tænker var det hende eller en plukve...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke rigtig mærke nogen ændring. Eller jo, der er ikke sådan de der voldsomme slag/spark mere, men han møver rundt til den helt store guldmedalje. Den baby er på speed, er jeg helt sikker på :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for at give mig ro... Men når dagene ligner hinanden så synes jeg nogen gange det er svært at huske ved aften tid, om det var i dag eller i går hun gav lyd fra sig og som du selv siger så er det mere bløde bevægelser hvor jeg nogen ganger tænker var det hende eller en plukve...

Måske skal du sætte et kryds i kalenderen hver dag, når du har mærket hende første gang. Så du selv kan få ro på :) hvis det er fordi du er nervøs over dagene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske skal du sætte et kryds i kalenderen hver dag, når du har mærket hende første gang. Så du selv kan få ro på :) hvis det er fordi du er nervøs over dagene.

Hmmm, det var måske en ide...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også, jeg mærkede en ændring i mønsteret omkring uge 37, hvor pladsen blev virkelig trang ;-) Der beroligede min jordemoder mig også og sagde, at det bar helt normalt ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har mærket ham meget lige fra første gang. Fornemmelsen ændrede sig, men jeg har kun få gange været i tvivl om han var der. Men sådan siger min jordemoder, det ikke er for alle. Nogen mærker ikke så ofte sidst i svangerskabet. Men tag en sludder med fg, hvis det er. De tager dig gerne ind og lytter efter, så du bliver tryg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER