Guest

Gravid - brokketråd

25 indlæg i dette emne

Hej alle :).

 

Jeg synes, der gik brok i den ovre i smalltalk, så jeg tænkte, vi skulle have en rigtig brokketråd herinde også (igen? Måske der har været en før?)  :).

 

Og så vil jeg selv starte med at brokke mig over, at jeg her 40+1 ikke er i stand til at spise sundt mere. Hvid chokolade rules!

 

Hvad vil I brokke jer over?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kvalme, opkast, halsbrand.... Har nu haft det siden jeg smed p-pillerne i september det er kun blevet værre og værre siden jeg blev gravid...og det suger simpelthen alt energi og overskud ud af mig..... På lørdag går jeg over i uge 12, så jeg synes godt det kunne være aftagende, men det er det laaaaaaangt fra, så sent som i dag har jeg kastet op 14 gange og klokken er 7:30, det er nogen lange lange praktikdage når ens krop egentlig heller bare vil tage en time-out under dynen......

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At jeg ikke har modtaget min indkaldelse til NF endnu (er 10+5)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine tånegle er ulækkert lange, men der er langt ned for at klippe dem :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God ide, og jeg er enig - gik selv igang med brokkeriet i går!

 

Så her kommer listen:

Opkast, still going on....

Halsbrand.

Freaky og store udsende bryster og vorter der lækker (but why, I skal ikke bruges endnu).

Hårtab.

Trang til B&J is.

Plukkeveer.

Ondt i lænd, hofter, underliv.

Pæls forneden og når man forsøger at fjerne det uden at man kan se hvad man laver, spørger manden om man er blevet plukket i mørke.

Bumser på ryggen, i ansigtet og mellem brysterne (OH så very very charming).

Sex er ved at være pænt besværligt og knap så frækt med lækkende bryster og aktiv baby.

:yiepie

 

(meeeeeeen jeg glæder mig til at få baby)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan høre en baby fra lejligheden inde ved siden af. Hold nu fast den baby græder meget. Men det er ok, babys forældre er blevet så dejlig stille på alle tider af døgnet, siden babyen kom.

Så mangler det kun at vores overboer får en baby, så ville her være så rart at bo. Ærgerligt at dem der boede der før (og som lige havde fået en baby) flyttede. De var nemlig også blevet så dejlig stille.

Men nu er det et ungt par, der holder fest rigtig ofte der bor der, og med en bette fyr der skal sove, er det ikke sjovt. Han kommer tit ind og siger når de holder fest, at han er bange for at loftet falder ned.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh ja tak, et sted at læsse af  :7himmel

Mit bækken er virkelig i dårlig stand, men det jeg morede mig over den anden dag, var at jeg ville gøre mig lidt pæn og tog min shaver frem, men kunne ikke nå ordentligt alt under navlen. Så må vel bare være behåret indtil fødslen  :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

FEDT initiativ BSB :kiss .... Gad næsten ikke kigge i smalltalk mere for det var ren brok :D (hvilket der skal være plads til, men synd når det overtager totalt)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

FEDT initiativ BSB :kiss .... Gad næsten ikke kigge i smalltalk mere for det var ren brok :D (hvilket der skal være plads til, men synd når det overtager totalt)

:ditto

Og reelle spørsmål kommer til at drukne lidt i brok. Det er synd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aaaaadr... Hvorfor bliver jeg så ulækker, når jeg er gravid? Har lige ædt en kæmpe skål spaghetti med ketchup, en halv brunsviger der var sådan liiiige på nippet til at skulle have været smidt ud, skyllet det ned med varm cola, og nu gumler jeg poletter. Please lad det ikke komme op igen :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At der bare er nada forståelse fra min mand omkring mine bækkensmerter :(

Han beklager sig hele tiden over at mit humør ikke er i top, men det er ikke nemt når man konstant har smerter (nu er de endda begyndt at være der selv når jeg hviler mig). Men jeg prøver virkelig, men jeg er træt og har ondt og ønsket virkelig bare at ligge i min seng (ikke nemt med tumling i huset).

Samtidig har min fys jo anbefalet at jeg bliver deltidssygemeldt, da hun behandlingsmæssigt ikke kan gøre mere end at løsne lidt op i musklerne hver uge, men igen synes min mand det er lidt fjollet og at jeg bare lige skal se tiden an. Han mener det helt sikkert hjælper bare at arbejde hjemme lidt (noget jeg så ikke har mulighed for før efter påske, da min arbejdskalender er røv fuld).

Jeg har skide dårlig samvittighed over at jeg "bare" sidder i stolen og slapper af... Da han jo ikke mener det kan være så slemt.

Og jeg har endda fortalt ham igen og igen at jeg altså vitterlig har mange smerter. Aldrig har jeg oplevet så lidt medfølelse fra ham og det er virkelig nitten når alle andre siger at jeg skal passe på mig selv og bebs, så er den der kender mig bedst den der støtter mindst op om dette.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At der bare er nada forståelse fra min mand omkring mine bækkensmerter :(

Han beklager sig hele tiden over at mit humør ikke er i top, men det er ikke nemt når man konstant har smerter (nu er de endda begyndt at være der selv når jeg hviler mig). Men jeg prøver virkelig, men jeg er træt og har ondt og ønsket virkelig bare at ligge i min seng (ikke nemt med tumling i huset).

Samtidig har min fys jo anbefalet at jeg bliver deltidssygemeldt, da hun behandlingsmæssigt ikke kan gøre mere end at løsne lidt op i musklerne hver uge, men igen synes min mand det er lidt fjollet og at jeg bare lige skal se tiden an. Han mener det helt sikkert hjælper bare at arbejde hjemme lidt (noget jeg så ikke har mulighed for før efter påske, da min arbejdskalender er røv fuld).

Jeg har skide dårlig samvittighed over at jeg "bare" sidder i stolen og slapper af... Da han jo ikke mener det kan være så slemt.

Og jeg har endda fortalt ham igen og igen at jeg altså vitterlig har mange smerter. Aldrig har jeg oplevet så lidt medfølelse fra ham og det er virkelig nitten når alle andre siger at jeg skal passe på mig selv og bebs, så er den der kender mig bedst den der støtter mindst op om dette.

Du får li et kæmpe :kram herfra!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At der bare er nada forståelse fra min mand omkring mine bækkensmerter :(

Han beklager sig hele tiden over at mit humør ikke er i top, men det er ikke nemt når man konstant har smerter (nu er de endda begyndt at være der selv når jeg hviler mig). Men jeg prøver virkelig, men jeg er træt og har ondt og ønsket virkelig bare at ligge i min seng (ikke nemt med tumling i huset).

Samtidig har min fys jo anbefalet at jeg bliver deltidssygemeldt, da hun behandlingsmæssigt ikke kan gøre mere end at løsne lidt op i musklerne hver uge, men igen synes min mand det er lidt fjollet og at jeg bare lige skal se tiden an. Han mener det helt sikkert hjælper bare at arbejde hjemme lidt (noget jeg så ikke har mulighed for før efter påske, da min arbejdskalender er røv fuld).

Jeg har skide dårlig samvittighed over at jeg "bare" sidder i stolen og slapper af... Da han jo ikke mener det kan være så slemt.

Og jeg har endda fortalt ham igen og igen at jeg altså vitterlig har mange smerter. Aldrig har jeg oplevet så lidt medfølelse fra ham og det er virkelig nitten når alle andre siger at jeg skal passe på mig selv og bebs, så er den der kender mig bedst den der støtter mindst op om dette.

øv da men jeg tror virkelig os at det kan være svært for mændene at forstå hvordan vi har det... min mand har vist opgivet mig, nu har jeg os kun 3 uger til termin, men han har opgivet at sige noget for sådan virker han... men kan du ikke prøve at lave den der hedder en skala fra 1 til 10, hvor 1 er ingen smerter og 10 der er man parat til at hoppe ud fra en bro bare for at blive fri for de smerter. den har jeg nogen gange brugt herhjemme for at forklare mine smerter og synes det giver en bedre forståelse fra manden... men kram herfra 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fortsætter med at brokke mig i den anden tråd :)

Gravid på godt og skidt, og orker ikke at følge med i flere tråde.. Synes det bar rart at kunne følge alle op og ned ture, de gode ting og de dårlige.. Synes det er synd at dele det op..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fortsætter med at brokke mig i den anden tråd :)

Gravid på godt og skidt, og orker ikke at følge med i flere tråde.. Synes det bar rart at kunne følge alle op og ned ture, de gode ting og de dårlige.. Synes det er synd at dele det op..

Det synes jeg egentlig er en god pointe! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes også det er surt at det skal deles op, men synes bare brok og ynk har taget totalt over derinde og det er rigtig ærgerligt.... Bliver ærlig talt altid lidt ked af det når jeg går ind i den tråd, og det er jo altså også en magisk ting vi har gang i.... Vi skaber små nye liv, det er er kæmpemæssigt privilegie!

Ved ikke lige hvad løsningen ellers skulle være.... Måske at beholde den alm gravid smalltalk som alle kan bruge som de vil, og så én udelukkende til "glade" indlæg og spørgsmål?? :unsure

Sorry, kan godt høre jeg lyder temlig lidt rummende med det her..... Synes bare det er så stort at skabe liv, og vil gerne dele min glæde med ligesindede..... Måske jeg bare vrøvler :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes også det er surt at det skal deles op, men synes bare brok og ynk har taget totalt over derinde og det er rigtig ærgerligt.... Bliver ærlig talt altid lidt ked af det når jeg går ind i den tråd, og det er jo altså også en magisk ting vi har gang i.... Vi skaber små nye liv, det er er kæmpemæssigt privilegie!

Ved ikke lige hvad løsningen ellers skulle være.... Måske at beholde den alm gravid smalltalk som alle kan bruge som de vil, og så én udelukkende til "glade" indlæg og spørgsmål?? :unsure

Sorry, kan godt høre jeg lyder temlig lidt rummende med det her..... Synes bare det er så stort at skabe liv, og vil gerne dele min glæde med ligesindede..... Måske jeg bare vrøvler :(

Igen, er jeg meget enig med dig :) Der er efterhånden meget få positive ting i smalltalk, hvilket jo i virkeligheden burde fylde rigtig meget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes også det er surt at det skal deles op, men synes bare brok og ynk har taget totalt over derinde og det er rigtig ærgerligt.... Bliver ærlig talt altid lidt ked af det når jeg går ind i den tråd, og det er jo altså også en magisk ting vi har gang i.... Vi skaber små nye liv, det er er kæmpemæssigt privilegie!

Ved ikke lige hvad løsningen ellers skulle være.... Måske at beholde den alm gravid smalltalk som alle kan bruge som de vil, og så én udelukkende til "glade" indlæg og spørgsmål?? :unsure

Sorry, kan godt høre jeg lyder temlig lidt rummende med det her..... Synes bare det er så stort at skabe liv, og vil gerne dele min glæde med ligesindede..... Måske jeg bare vrøvler :(

Samme følelse havde jeg dengang jeg huserede herinde, selvom jeg selv kunne have skrevet en del brok derinde, så forsøgte jeg at holde det til undrende spørgsmål og positive indlæg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kunne også huske hinanden på det? Vi kunne sørge for vi alle minimum for hver bræk vi skriver lige skriver noget godt..

Ala - øv hvor er det nederen at ligge på sofaen hele dagen, men har nydt at kunne ligge og kigge på babyspark og mærke en totalt aktiv baby :)

Tænker det smitter lidt, hvis folk begynder på at lave lidt en "dagens gravid optur" :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker også, at en lille "opsang" kan gøre det :) Og så er der jo ingen der siger, at den her tråd skal slettes, så kan hver person jo vurdere, om man liiiiige skal herind og "tage toppen" inden man går ind i den anden ;) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som en løsning :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil gerne brokke mig over jeg har så ondt jeg har lyst til at tude :boo De næste 15 uger bliver lange hvis ikke det forbedres :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil gerne brokke mig over jeg har så ondt jeg har lyst til at tude :boo De næste 15 uger bliver lange hvis ikke det forbedres :(

:kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At der bare er nada forståelse fra min mand omkring mine bækkensmerter :(

Han beklager sig hele tiden over at mit humør ikke er i top, men det er ikke nemt når man konstant har smerter (nu er de endda begyndt at være der selv når jeg hviler mig). Men jeg prøver virkelig, men jeg er træt og har ondt og ønsket virkelig bare at ligge i min seng (ikke nemt med tumling i huset).

Samtidig har min fys jo anbefalet at jeg bliver deltidssygemeldt, da hun behandlingsmæssigt ikke kan gøre mere end at løsne lidt op i musklerne hver uge, men igen synes min mand det er lidt fjollet og at jeg bare lige skal se tiden an. Han mener det helt sikkert hjælper bare at arbejde hjemme lidt (noget jeg så ikke har mulighed for før efter påske, da min arbejdskalender er røv fuld).

Jeg har skide dårlig samvittighed over at jeg "bare" sidder i stolen og slapper af... Da han jo ikke mener det kan være så slemt.

Og jeg har endda fortalt ham igen og igen at jeg altså vitterlig har mange smerter. Aldrig har jeg oplevet så lidt medfølelse fra ham og det er virkelig nitten når alle andre siger at jeg skal passe på mig selv og bebs, så er den der kender mig bedst den der støtter mindst op om dette.

Hvis det bliver for slemt ricikere du jo at gå på krykker, og skridtet derefter er jo indlæggelse for aflastning på sygehuset, især når i har en tumling.

Min mand (og især hans forældre) forstod først alvoren af bækkenløsning da jeg sagde det så konkret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eller ende i kørestol. Det kender jeg en, der røg ud i, fordi hun ikke lyttede til sin krop. Hun er kommet til at gå igen, men det har taget meget tid og træning, og hun har kroniske smerter i bækkenet. Så det er bestemt værd at tage alvorligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER