Guest

Igangsættelse, uha?

35 indlæg i dette emne

Jeg ser tilbage på min fødsel som fantastisk, og jeg blev sat i gang. Jeg fik 2 piller kl 9 blev sendt hjem med beskeden om at komme igen kl 13.

Begyndte at få mini veer og da jeg kom igen lavede de hindeløsning og kunne tage vandet.

Laura er født kl 23.42 så i min optik gik det rimelig hurtigt :)

Del dette indlæg

Prøv at se på det på en anden måde- lige om lidt er du mor!!! Og i det hele store er det ikke vigtigt om den kom 5 dage før tid, eller 12 dage efter med hjælp af stikpiller.

Jeg ved godt man er utålmodig og gerne selv vil i gang men baby er ved at blive ekstra klar og stærk! Og der er altså ingen videnskabelige bevis på at en fødsel bliver dårlig kun pga stikpiller og igangsættelse!

Jeg skriver det fordi du intet får ud af at være så ked af det, og inden for få dage er du mor!!! Og det bliver fantastisk!!!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du får intet ud af at læse flere beretninger, hvi det kun gør dig ked af det.

Som blomst27 skriver, så er du mor lige om lidt. Fokuser på det og forsøg at lade være med at hænge dig i de dårlige igangsættelser for jeg tror at hvis du ikke slapper af, så modarbejder du din krop og så kan det godt komme til at trække ud.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tænker også det er vigtigt, at du har sindet og kroppen med.

Jeg skulle aldrig have børn, for jeg ville ikke føde. I 20'erne tænkte jeg, at hvis jeg skulle, skulle det være ved KS. Så fandt jeg ud af, det de anbefaler en naturlig fødsel, og autoriteterstro som jeg er, var det selvfølgelig det jeg valgte, da jeg så blev gravid.

Jeg fik aldrig bearbejdet min angst for at føde. Talte kort med min JM om det, og hun anbefalede noget ekstra fødselsforberedelse med fokus på det mentale, men da jeg havde termin lige efter sommerferien holdt alt sommerferie da jeg var gået på barsel og havde tid og overskud til at deltage i sådan noget.

Min krop og hjerne ville simpelthen ikke, og jeg tror også det har haft en stor betydning for mit lange forløb. Jeg ville ikke give slip.

Skulle jeg have ændret noget, ville jeg helt sikkert have snakket min angst for fødsel igennem og finde en accept af det inden jeg reelt skulle føde. Så tror jeg det var gået bedre. Måske det også er aktuelt for dig?

:kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak piger, I har selvfølgelig ret. Jeg skal prøve at se på det fra en anden vinkel. Er på Herlev nu.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sender dig kram og positive tanker. Lige før jeg ville komme op på Herlev og give dig en krammer (bor 5 min fra). Håber du kan få snakket lidt med dem oppe på hospitalet :kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak piger, I har selvfølgelig ret. Jeg skal prøve at se på det fra en anden vinkel. Er på Herlev nu.

Håber idag bliver en bedre oplevelse :kiss

Nævn for JM, at du er stresset over igangsættelse, din krop går nok ikke i gang af sig selv, hvis du er presset og ked :kram :kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg blev sat i gang her 2. gang. Du kan læse om mit forløb under fødselsberetninger. Her stressede jeg mest over at jeg følte jeg måtte svigte min lille dreng ved at vi om aftenen skulle på FG igen og overnatte, men det var mest stress over jeg virkelig var så følelsesladet hele dagen, ved snart ikke hvor mange gange jeg tudede af dårlig samvittighed overfor min søn + jeg selvfølgelig også var rigtig nervøs for den forestående fødsel og hvornår det ville ske.

Men selve igangsættelsen var et fint forløb for mig, og hurtigt.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg blev også sat i gang. Vandet gik af sig selv Mandag aften, men der skete intet! Så fik jeg ve-stimulerende piller om tirsdagen, som heller ikke satte gang i noget som helst. Onsdag morgen blev jeg så sat i gang med ve-stimulerende drop kl.9.30 om morgenen og Charlie kom til verden kl.19.19.
Jeg har ikke en "normal" fødsel at sammenligne med, men ser tilbage på min fødsel - som lang ;) Men også ganske positiv! Selve den aktive pressedel varede kun små 32 min. Men altså, jeg oplevede intet negativt ved min fødsel, overhovedet. Det gør NAS - men altså det gør en fødsel, uanset jo :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Håber det går godt med dig og der kom gang i en god fødsel ❤️

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER