Oprettet March 4, 2015 Hejsa!Jeg forsøger mig for første gang med ÆL tests og har brug for lidt hjælp!Jeg har købt nogle billige strips fra Ebay og der følger ingen vejledning med i hvor længe den skal dyppes, hvornår på dagen og hvornår svaret er gyldigt.. Tar man kun 1 test om dagen og hvornår på dagen er bedst?Jeg havde 1.mens dag den 19/2 og er på dag 14 hvor jeg burde have ÆL men i går var der en skygge streg og syntes den er uforandret her et døgn efter så forstår det ikke... enten kommer den sent eller også får jeg ingen ÆL :help Som jeg har forstået det kan man blive gravid 1-2 døgn efter man står med en positiv test?Jeg kan desværre ikke finde ud af at få lagt et billede ind fra mobilen. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 4, 2015 Kan du ikke se mærket på ÆL testen? Så kan man nemlig ofte google sig frem til brugsanvisningen :) Men fælles for de fleste ÆL teste er, at de først er positive, når test-stregen er lige så kraftig eller gerne kraftigere end kontrolstregen. For mange af os, så kan test-stregens styrke variere frem og tilbage (fra næste usynlig til meget farvet) flere gange i løbet af cyklus, inden den bliver rigtig positiv. For nogle ÆL teste gælder, at man helst skal teste i løbet af dagen, mens andre teste tillader, at du tester alle døgnets timer (inkl om morgenen). De fleste kvinder tester 1 gang om dagen på samme tidspunkt, og hvis den så er næsten positiv, så kan man måske teste 2 gange om dagen. Hvor lang er din cyklus normalt, og er den stabil? Man kan desværre slet ikke regne med, at man har ÆL på 14. dagen. De fleste ligger på alle mulige andre dage, dog gennemsnitligt 14 dage (12-16) før næste mens. Held og lykke til dig :goodluck Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 4, 2015 Kan kun tale for mig selv men min cyklus er på 27-28 dage. Jeg har (bortset fra 1 gang) altid haft en positiv ÆL test på dag 11 så det med dag 14 kan man ikke regne med. Umiddelbart har jeg så ÆL dagen efter eller man siger vist inden for 36 timer. Op til ÆL kan mine tests godt svinge meget i farve men som Sparklinrock skriver så skal kontrolstreg og teststreg som minimum være lige tydelige eller teststregen skal være tydeligere end kontrolstregen. Håber i snart får held i sprøjten ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 4, 2015 Tak for svar piger :rolleyes Det er One step jeg bruger og har nu fået googlet vejledningen.. Altså vi plejer at :hump op til forventet ÆL og dagene efter men syntes det kan være meget interessant at se hvor den ligger for har aldrig rigtig ÆL symptomer. Håber jeg står med en positiv test i morgen. Tak for hjælpen Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 4, 2015 Den er ihvertfald slet ikke positiv. Langt fra :( Håber den er der snart :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 7, 2015 Jeg troede faktisk ikke jeg fik ÆL i denne måned men se så lige - er den ikke meget tæt på positiv? Den var der også igår aftes men er meget tydeligere idag Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 7, 2015 Den ser da ud til snart at være der :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 7, 2015 Har lige lavet en hvor test stregen var tydeligere end kontrol stregen... Deeeejligt Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 8, 2015 Dejligt så er det bare med at komme op på hesten (eller måske mere manden) :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 8, 2015 Dejligt så er det bare med at komme op på hesten (eller måske mere manden) :D Hæ hæ vi arbejder på sagen :hump :P ligeså flot positiv ÆL test i dag. Hvorfor dævlen kunne det ikke bare være en graviditets test!!!! Del dette indlæg Link to post Share on other sites