Loandrea

Gravitamin

20 indlæg i dette emne

Hej alle,

Jeg er stoppet på p-piller for 7 dage siden, og er selvfølgelig igang med gravitamin.

Jeg har ikke rigtig haft min menstruation som den plejer (har næsten ikke blødt), jeg har haft lidt kvalme de sidste par dage og hovedpine.

Jeg ville høre om dette er naturligt, altså om andre har prøvet at have det sådan? Vil gerne vide om det kunne være gravitamin der har været årsagen :-)

Del dette indlæg

Det er meget normalt at kroppen reagere på at du er stoppet med ppiller.

Nu skal din krop lære hvordan den selv skal producere en naturlig mens og det arbejder den på højtryk for at lære.

Så du kan Være ganske rolig. Det er ikke gravita min der gør det. Det er din krop der arbejder

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tusind tak for svaret. Man er selvfølgelig mere opmærksom, da graviditet er en stor ting ;-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Skal du ikke først tage gravitamin EFTER du er blevet gravid, og folsyre inden og frem til 12. uge?

Det har jeg fået at vide.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Som jeg kan læse mig frem til og har fået af vide på apoteket, er det godt at tage det før graviditet og til 12. uge i graviditeten :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Skal du ikke først tage gravitamin EFTER du er blevet gravid, og folsyre inden og frem til 12. uge?

Det har jeg fået at vide.

Der er folinsyre i gravitamin, så mange tager dem i stedet for kun folinsyre :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Som jeg kan læse mig frem til og har fået af vide på apoteket, er det godt at tage det før graviditet og til 12. uge i graviditeten :-)

Du må gerne tage gravitamin nu. Det er meget normalt at tage dem fra man begynder projektet og til baby er født ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der er folinsyre i gravitamin, så mange tager dem i stedet for kun folinsyre :)

Nårh. Tak :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg får det dårligt (kvalme), hvis jeg spiser gravitatim på tom mave om morgen, så jeg tager det inden sengetid.

Jeg har også taget det før graviditet istedet for kun folinsyre.

:goodluck  til dig!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Okay, så kan jeg trygt fortsætte med gravitamin, jeg tager dem også til aftensmad istedet for om morgenen :-)

Jeg er spændt på hvor længe jeg tager om at blive gravid :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Velkommen til, og held og lykke med det hele. Håber for dig og din kæreste, at i ikke skal vente alt for længe :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Man anbefaler at man tager en multivitamin pille(som indeholder folinsyre) eller en gravitamin fra det øjeblik man begynder at planlægge at lave baby frem til barnet er født. Efter 10.uge skal man tilføje jern.

Jeg tager en en Livol mulitivitamin. Den indeholder den mængde folinsyre som anbefalet.. og koster ikke nær så meget som gravitamin.

Gravitamin er også kun udviklet til at få de der planlægger børn til at bruge flere penge på et produkt som allerede fås i butikkerne :)

Jeg tog indholdslisten fra de forskellige almindelige multivitaminpiller og gravitamin og de andre gravid-vitaminpiller og sammenlignede deres indhold.. og man kan nøjes med en alm multivitaminpille. :)

Men sammen med min multivitamin pille tager jeg også kalk med d-vitamin, som også anbefales af sundhedsstyrrelsen. :) Håber det hjalp lidt.

K. Karina

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror altså jeg lige vil tilføje at der ER en forskel ift almindelige multivitaminer og Gravitamin -jeg mener at det er A-vitaminen som gør hele forskellen....

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror altså jeg lige vil tilføje at der ER en forskel ift almindelige multivitaminer og Gravitamin -jeg mener at det er A-vitaminen som gør hele forskellen....

Sundhedsstyrelsen anbefaler, at gravide tager tilskud af folsyre, D-vitamin og jern og desuden anbefales gravide at få tilstrækkeligt med kalk, enten gennem kosten eller som tilskud.

Den livol multivitamin jeg tager indeholder 800 mikrogram. Gravitamin indeholder 400 mikrogram.

Men ifølge sundhedsstyrrelsen så lægger de ikke så streng vægt på lige præcis A-vitamin. Så det gør jo ikke så meget :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vær lige opmærksom på ikke at overdoserer D-vitamin, det kan ophobes i kroppen og så kan det i længden blive farligt for baby

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sundhedsstyrelsen anbefaler, at gravide tager tilskud af folsyre, D-vitamin og jern og desuden anbefales gravide at få tilstrækkeligt med kalk, enten gennem kosten eller som tilskud.

Den livol multivitamin jeg tager indeholder 800 mikrogram. Gravitamin indeholder 400 mikrogram.

Men ifølge sundhedsstyrrelsen så lægger de ikke så streng vægt på lige præcis A-vitamin. Så det gør jo ikke så meget :)

Jeg synes bare at vi for... Ja det må være et halvt år siden -havde denne diskussion. Der husker jeg at udfaldet blev til at det var A-vitaminen...

Hmm men jeg vil ikke slå noget fast -synes bare at det var det vi kom frem til :p

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes bare at vi for... Ja det må være et halvt år siden -havde denne diskussion. Der husker jeg at udfaldet blev til at det var A-vitaminen...

Hmm men jeg vil ikke slå noget fast -synes bare at det var det vi kom frem til :P

Jeg har fundet oplysningerne på sundhedsstyrrelsens hjemmeside. Og deres oplysninger er opdateret i sommeren 2014 :) Derudover har jeg konsulteret min læge og kollegaer på jobbet (jeg er sygeplejerske.)  Og damen på apoteket var ved at tabe kæben da jeg havde medbragt en liste over de vitaminer(mængder) med der var i en alm vitaminpille.. og så sammenholdte vi det sammen nede på apoteket. For hun vidste jo godt at de stort set indeholder det samme.

Så hendes anbefaling var at man tager en vitaminpille.. gravitamin eller alm (så længe de indeholder nok folinsyre.)

Dertil tillægger man en kalk tablet med d-vitamin. Da kalken bedst optages vha d-vitaminet. Hvis man ikke ville tage kalk så skulle man minimum drikke et gerne to store glas mælk om dagen. :) (og da jeg ikke drikker så meget mælk så valgte jeg kalktabletten.)

:) Jeg prøver bare at sige at man ikke behøver betale i dyre domme for gravitamin eller andre graviditets-multivitamin-piller.. da en ganske alm og billigere multivitaminpille ofte indeholder det samme :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vær lige opmærksom på ikke at overdoserer D-vitamin, det kan ophobes i kroppen og så kan det i længden blive farligt for baby

Der skal ret meget D-vitamin til, før man overdoserer på trods af, at det er et fedtopløseligt vitamin. I gravitamin er der 10 mikrogram, man skal op på meget høje doser før man skal bekymre sig om forgiftninger. Især her om vinteren, hvor det er minimalt hvor meget d-vitamin man selv danner i huden (d-vitamin syntesen er afhængig af sollys).

Det er faktisk også farligt for bebs, hvis man har for lidt d-vitamin.  Det vurderes at omkring 50% af den danske befolkning har for lavt eller grænsende for lavt d-vitamin status, hvilket er en af grundende til at man anbefaler gravide at få et d-vitamin tilskud.

Personligt tager jeg selv 25 mikrogram dagligt, udover de 10 mikrogram der er i gravitamin, og er på ingen måde bekymret for at blive forgiftet ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Som jeg har forstået det - i forhold til det der med A-vitamin - er det fordi der i normale vitaminpiller er for meget A-vitamin i forhold til hvad der skulle være godt for baby... Men altså hey! Hvis damen på apoteket siger det er fint, så er det da dumt at betale ekstra for gravid-vitaminpillerne! :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har fundet oplysningerne på sundhedsstyrrelsens hjemmeside. Og deres oplysninger er opdateret i sommeren 2014 :) Derudover har jeg konsulteret min læge og kollegaer på jobbet (jeg er sygeplejerske.) Og damen på apoteket var ved at tabe kæben da jeg havde medbragt en liste over de vitaminer(mængder) med der var i en alm vitaminpille.. og så sammenholdte vi det sammen nede på apoteket. For hun vidste jo godt at de stort set indeholder det samme.

Så hendes anbefaling var at man tager en vitaminpille.. gravitamin eller alm (så længe de indeholder nok folinsyre.)

Dertil tillægger man en kalk tablet med d-vitamin. Da kalken bedst optages vha d-vitaminet. Hvis man ikke ville tage kalk så skulle man minimum drikke et gerne to store glas mælk om dagen. :) (og da jeg ikke drikker så meget mælk så valgte jeg kalktabletten.)

:) Jeg prøver bare at sige at man ikke behøver betale i dyre domme for gravitamin eller andre graviditets-multivitamin-piller.. da en ganske alm og billigere multivitaminpille ofte indeholder det samme :)

Opper den lige :p

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER