Besvaret September 13, 2015 Må de små egentlig godt ligge på maven og sove nu? Man kan jo ikke rigtig styre det nu når de vender sig selv om natten osv ☺Ja, når de selv kan, er det fint :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 13, 2015 Ja, når de selv kan, er det fint :) Jeg har fået at vide, at når de selv kan vende sig, må de sove på maven. :) Super :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 13, 2015 Hvor længe har jeres været pylrede i forhold til tænder? Jeg har ikke sovet i fire dage nu fordi han er mega pylret og har ondt. Er sikker på at gummerne klør/gør ondt, for han bliver helt salig, når han får en kold bidering eller tandbørsten.. Er ved at gå ud af mit gode skind. Kan næsten ikke hænge sammen, og det var jo ikke ligefrem for godt i forvejen :( hvor længe varer det mon endnu? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 13, 2015 Hvor længe har jeres været pylrede i forhold til tænder? Jeg har ikke sovet i fire dage nu fordi han er mega pylret og har ondt. Er sikker på at gummerne klør/gør ondt, for han bliver helt salig, når han får en kold bidering eller tandbørsten.. Er ved at gå ud af mit gode skind. Kan næsten ikke hænge sammen, og det var jo ikke ligefrem for godt i forvejen :( hvor længe varer det mon endnu? Aner det ikke. Men kan fortælle dig jeg har en mega sur dreng konstant. Pga tænderne. Det eneste han vil have er sin flaske eller noget at bide i i sin vågne tid. Han vil ikke engang have sin mad :( han bliver bare mega hysterisk efter 4 mundfulde og tror helt hundrede på det er fordi tænderne bliver ramt. Det har stået på en uges tid nu. Og ser meget frem til at det går over før eller siden Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 13, 2015 Hvor længe har jeres været pylrede i forhold til tænder? Jeg har ikke sovet i fire dage nu fordi han er mega pylret og har ondt. Er sikker på at gummerne klør/gør ondt, for han bliver helt salig, når han får en kold bidering eller tandbørsten.. Er ved at gå ud af mit gode skind. Kan næsten ikke hænge sammen, og det var jo ikke ligefrem for godt i forvejen :( hvor længe varer det mon endnu? Vi havde urolige nætter i en god uge. Vi har sådan noget at smøre på, som bedøver gummerne, og det har hjulpet os Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 13, 2015 Vi havde urolige nætter i en god uge. Vi har sådan noget at smøre på, som bedøver gummerne, og det har hjulpet os Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 13, 2015 Aner det ikke. Men kan fortælle dig jeg har en mega sur dreng konstant. Pga tænderne. Det eneste han vil have er sin flaske eller noget at bide i i sin vågne tid. Han vil ikke engang have sin mad :( han bliver bare mega hysterisk efter 4 mundfulde og tror helt hundrede på det er fordi tænderne bliver ramt. Det har stået på en uges tid nu. Og ser meget frem til at det går over før eller siden Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 13, 2015 Noget man kan få i håndkøb?[/Jeg har købt det på apoteket. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 13, 2015 Noget man kan få i håndkøb? Ja men igen, det er købt i Norge, så spørg på apoteket. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 13, 2015 Okay, det må jeg lige se på i morgen :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 13, 2015 Jeg har altid brugt nogle der hedder Gummedråber. Jeg køber dem i naturskøn i Århus, men måske kan de købes på apoteket. De må bruges efter behov og der er intet skidt i. Min store pige var stor fan og blev helt salig, når hun fik det smurt på :D Julius er endnu ikke i nærheden af at få tænder :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 13, 2015 Jeg har altid brugt nogle der hedder Gummedråber. Jeg køber dem i naturskøn i Århus, men måske kan de købes på apoteket. De må bruges efter behov og der er intet skidt i. Min store pige var stor fan og blev helt salig, når hun fik det smurt på :D Julius er endnu ikke i nærheden af at få tænder :) Fedt, det vil jeg kigge efter :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 13, 2015 Har nogen af jer prøvet at de små ikke ku tåle nogle bestemte bleer? Da Lea var helt lille prøvede vi lidl, rema, libero og pampers. Ingen af dem generede hende men kun libero og pampers ville sidde ordentligt, resten gled ned på ryggen. Da vi kom op i størrelse 3 prøvede vi aldi og de har bare fungeret så har vi brugt siden da de jo er noget billigere end libero som vi ellers brugte. Men vi kommer ikke rigtig i Aldi da de ikke ligger praktisk så ville jo gerne have andre billige muligheder. Vi fik så en pakke lidt bleer af min grandkusine som hendes søn var vokset ud af, og Lea prøvede den første her til aften, hvor hun faldt i søvn meget kort tid efter og så efter 1 times tid vågnede hun og var helt utrøstelig, og da bleen kom af var hun helt rød, så hun er nok vågnet af at det gjorde ondt. Andre som har oplevet lignende? Altså vi holder os jo bare fra lidl bleer fremadrettet, men når hun reagerer sådan er der mon så andet hun reagerer på og ikke kan tåle? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 14, 2015 Har nogen af jer prøvet at de små ikke ku tåle nogle bestemte bleer? Da Lea var helt lille prøvede vi lidl, rema, libero og pampers. Ingen af dem generede hende men kun libero og pampers ville sidde ordentligt, resten gled ned på ryggen. Da vi kom op i størrelse 3 prøvede vi aldi og de har bare fungeret så har vi brugt siden da de jo er noget billigere end libero som vi ellers brugte. Men vi kommer ikke rigtig i Aldi da de ikke ligger praktisk så ville jo gerne have andre billige muligheder. Vi fik så en pakke lidt bleer af min grandkusine som hendes søn var vokset ud af, og Lea prøvede den første her til aften, hvor hun faldt i søvn meget kort tid efter og så efter 1 times tid vågnede hun og var helt utrøstelig, og da bleen kom af var hun helt rød, så hun er nok vågnet af at det gjorde ondt. Andre som har oplevet lignende? Altså vi holder os jo bare fra lidl bleer fremadrettet, men når hun reagerer sådan er der mon så andet hun reagerer på og ikke kan tåle? Julius har børneeksem, og det går helt amok, når han får rema ble på - dog er det op ad maven han før eksem og intet i bleområdet. Sjovt nok, er det Lidl's han godt kan tåle :)Vi har en del allergi i familien, så her virker det logisk nok med overfølsomhed osv :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 14, 2015 Har nogen af jer prøvet at de små ikke ku tåle nogle bestemte bleer? Da Lea var helt lille prøvede vi lidl, rema, libero og pampers. Ingen af dem generede hende men kun libero og pampers ville sidde ordentligt, resten gled ned på ryggen. Da vi kom op i størrelse 3 prøvede vi aldi og de har bare fungeret så har vi brugt siden da de jo er noget billigere end libero som vi ellers brugte. Men vi kommer ikke rigtig i Aldi da de ikke ligger praktisk så ville jo gerne have andre billige muligheder. Vi fik så en pakke lidt bleer af min grandkusine som hendes søn var vokset ud af, og Lea prøvede den første her til aften, hvor hun faldt i søvn meget kort tid efter og så efter 1 times tid vågnede hun og var helt utrøstelig, og da bleen kom af var hun helt rød, så hun er nok vågnet af at det gjorde ondt. Andre som har oplevet lignende? Altså vi holder os jo bare fra lidl bleer fremadrettet, men når hun reagerer sådan er der mon så andet hun reagerer på og ikke kan tåle? Vi har faktisk bare holdt os til Libero hele vejen, og har ikke haft problemer med dem. Så jeg har ikke prøvet noget lignende. Og heller ikke i andre sammenhænge... Men :kram til dig og Lea og håber I ikke oplever noget lignende igen. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 14, 2015 Vi har faktisk bare holdt os til Libero hele vejen, og har ikke haft problemer med dem. Så jeg har ikke prøvet noget lignende. Og heller ikke i andre sammenhænge... Men :kram til dig og Lea og håber I ikke oplever noget lignende igen. Tak :-) hun virker fint tilpas igen i dag men har sovet meget uroligt så ligget og puttet med os hele natten :-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 14, 2015 Vi prøvede også lidt forskelligt. Magnus blev rød af Remas bleer, så dem har vi holdt os væk fra siden :) Nøj, vi har haft en god nat. Han faldt i søvn kl 21:30 vågnede omkring kl 02 da manden gik i seng. Der fik han mad. Så har han været vågen 1 gang siden, hvor han fik mad og nu er han lige vågnet igen.. ahh, det er jo lige før, man føler sig udhvilet.. :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 14, 2015 Vi prøvede også lidt forskelligt. Magnus blev rød af Remas bleer, så dem har vi holdt os væk fra siden :) Nøj, vi har haft en god nat. Han faldt i søvn kl 21:30 vågnede omkring kl 02 da manden gik i seng. Der fik han mad. Så har han været vågen 1 gang siden, hvor han fik mad og nu er han lige vågnet igen.. ahh, det er jo lige før, man føler sig udhvilet.. :) Det lyder da dejligt :-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 14, 2015 Julius har børneeksem, og det går helt amok, når han får rema ble på - dog er det op ad maven han før eksem og intet i bleområdet. Sjovt nok, er det Lidl's han godt kan tåle :) Vi har en del allergi i familien, så her virker det logisk nok med overfølsomhed osv :) Tænker jo netop om når hun reagerer sådan om der er andet hun ikke kan tåle, men ikke nogen i familien som er allergiske udover min kusine og min mands bror hvor begge er græs. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 14, 2015 Går man over til Nan 2 ved 6 mdr? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 14, 2015 Går man over til Nan 2 ved 6 mdr? Jeg har haft overvejet det sammen og ikke ku finde ud af det, men lige bestilt allomin 2 i stedet for 1. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 15, 2015 Jeg synes morgenmad er svært at få passet ind, fordi den store skal i børnehave og vi ikke har 100 år til at spise og rydde op Men indtil videre har han fået gnavegrønt og når vi har god tid, har han fået havregrød. Så laver jeg grøden tyk, så den nærmest er i klumper og derfor lettere at spise Jeg har været ret presset på det seneste, men jeg vil have lavet æggemuffins og bananpandekager, som han kan få om morgenen til de hurtige dage. Frokost har været rester fra aftensmaden, bondebrød med pålæg (leverpostej, makrel og andet sådan smørbart), torskerogn i stave, scrambled eggs, gnavegrønt. Indimellem har han også fået lidt frugt og en halv bolle, hvis han har været vågen i forbindelse med, at vi andre lige skulle have noget Aftensmaden er bare hvad end vi får og så lidt tilpasset i størrelsen og uden salt til Julius.. Jo, jeg har ham ind imellem i viklen, når jeg laver mad og jo, han blokerer ret meget :D men jeg står som regel med siden til gryderne og så kan det godt lykkedes. Hvis/når han falder i søvn har jeg lidt bedre udsyn og skal heller ikke være opmærksom på han arme osv.. Spørg endelig igen, hvis der er noget jeg overså eller ikke svarede ordentligt :) Super. Tak. :) Jeg har også fået lavet nogle bananpandekager forleden som jeg har frosset ned to og to, så der er til nogle dage... Æggemuffins til morgenmad er da en god ide... Hvad havde du tænkt dig at komme i dem? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 15, 2015 Har fundet min babydagbog :yay Eller det vil sige, min mor fandt den. I papir-skraldespanden Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 15, 2015 Super. Tak. :) Jeg har også fået lavet nogle bananpandekager forleden som jeg har frosset ned to og to, så der er til nogle dage... Æggemuffins til morgenmad er da en god ide... Hvad havde du tænkt dig at komme i dem? Hvert fald broccoli og kylling. Og gulerod måske også.. Man behøver jo ikke at få "rigtigt" morgenmad om morgenen - babyer ved endnu ikke, hvad der normalvis spises om morgenen :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 15, 2015 Har fundet min babydagbog :yay Eller det vil sige, min mor fandt den. I papir-skraldespanden Del dette indlæg Link to post Share on other sites