Besvaret September 4, 2015 Hvor mange af jer har egentlig fået jeres menstruation igen? Jeg har stadig ikke fået min. Men har haft ondt i underlivet eller sådan muren de sidste 3 uger. Igår blev det særlig slemt da jeg havde gået om til min mor og hjem igen. Nu gør det faktisk nærmest ondt. Præcis som det plejer ved min mens. Men der er ingen blødning. :s er faktisk lidt bekymret. Bliver i andre også så ømme ved motion? Det gør mere stikkende ondt hver gabg jeg sætter mig ned. Her er den helddigvis ikke dukket op endnu :) Jeg tror da at jeg ville give lægen et kald, hvis det var mig :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 4, 2015 Ork, jeg fik min ca 2,5 måned efter jeg fødte... desværre.. for havde håbet der ville gå en del tid efter.. det var nok en af de bedste ting ved graviditeten - ingen menstruation.... ;) Lyder ikke godt med smerter. Jeg har ikke prøvet noget lignende, men måske du skal tage fat i din læge og høre om der kan gøres noget... Hvordan føles unserlivsbetændelse mon... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 4, 2015 Hvordan føles unserlivsbetændelse mon... Pas. Det ved jeg (heldigvis) ikke... Har kun prøvet blærebetændelse. Det var dog heller ikke sjovt, men gjorde kun ondt når man tissede.... Har du ringet til lægen i dag? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 4, 2015 Pas. Det ved jeg (heldigvis) ikke... Har kun prøvet blærebetændelse. Det var dog heller ikke sjovt, men gjorde kun ondt når man tissede.... Har du ringet til lægen i dag? Nej har slet ikke nået det. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 4, 2015 Marmik: det er vist meget forskelligt. Nogle får smerter mens andre ikke mærker noget. Dengang jeg blev udredt for pco fik jeg at vide, at jeg havde underlivsbetændelse (jeg havde stærke smerter og angiveligt ændret udflåd), men en podning viste ingenting. Hvis du er bekymret, så ring til lægevagten? Om ikke andet kan de da fortælle, om det er noget, der kan vente til på mandag :) Magnus har fået feber igen i dag, så vi var lige et smut forbi lægen her i eftermiddag. Han mente at det stadig var en reaktion oven på vaccinen, så ingen bekymring der.. nå, lillemanden er lidt dvask, men feberen er så småt på vej ned. Nu er den da kun 38,4. Nå, men her mens han tog en lur kom jeg så til at bestille en vinterjakke i uld fra mamaslife, som kan bruges, når lillemanden sidder i vikle/vikletai. Og den kan også bruges som alm. jakke.. uh, håber den er lækker :yay http://mamaslife.dk/product/baerejakke-mamalila-kan-skaffes-paa-bestilling-260/ Og så har vi langt om længe modtaget vores gipsafstøbning. Den er SÅ fin! I får lige et billede: Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 4, 2015 Mega smart jakke Emilie! Og dyr Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 4, 2015 Åh altså! Lorte appetitspring der laver helt rod i amning. Ammede en milliard gange i nat og hver anden time hele dagen indtil nu. Julius har sovet 2 gange 45 min i dag og sover nu endelig igen. Når han er vågen er han skide sur, fordi han simpelthen ikke kan få armene til at virke, når han skal kravle! Benene er sådan ok med nu, men han falder lige på snuden hver gang Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 4, 2015 Ja den er dyr.. men jeg ejer ikke en pæn vinterjakke, og har altid ønsket mig en i uld, og de koster desværre.. og når nu den har flere funktioner, tænkte jeg, at det måtte være ok :D Øv med appetitspring :( håber det går hurtigt over. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 4, 2015 Har i tænkt på den næste autostol? Nogle der kan give gode råd om den næste ? ☺ Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 4, 2015 Har i tænkt på den næste autostol? Nogle der kan give gode råd om den næste ? ☺ Har kigget men ikke rigtig blevet klog, men skal vidst også først bruge den fra hun er 1-1,5 år så går nok lige :-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 4, 2015 Marmik: det er vist meget forskelligt. Nogle får smerter mens andre ikke mærker noget. Dengang jeg blev udredt for pco fik jeg at vide, at jeg havde underlivsbetændelse (jeg havde stærke smerter og angiveligt ændret udflåd), men en podning viste ingenting. Hvis du er bekymret, så ring til lægevagten? Om ikke andet kan de da fortælle, om det er noget, der kan vente til på mandag :) Magnus har fået feber igen i dag, så vi var lige et smut forbi lægen her i eftermiddag. Han mente at det stadig var en reaktion oven på vaccinen, så ingen bekymring der.. nå, lillemanden er lidt dvask, men feberen er så småt på vej ned. Nu er den da kun 38,4. Nå, men her mens han tog en lur kom jeg så til at bestille en vinterjakke i uld fra mamaslife, som kan bruges, når lillemanden sidder i vikle/vikletai. Og den kan også bruges som alm. jakke.. uh, håber den er lækker :yay http://mamaslife.dk/product/baerejakke-mamalila-kan-skaffes-paa-bestilling-260/ Og så har vi langt om længe modtaget vores gipsafstøbning. Den er SÅ fin! I får lige et billede: Wow en super fed jakke! Var den ikke udsolgt nu havde jeg da også overvejet den. ;) hvilke farve har du bestilt? Og fed gipsafstøbning. Normalt synes jeg en afstøbning af babys hånd er lidt creepy men den her hvor jeres også er der er virkelig sød!! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 4, 2015 Har i tænkt på den næste autostol? Nogle der kan give gode råd om den næste ? ☺ Ingen gode råd. Men har selv arvet en rømer King. Så det er den vi kommer til at bruge... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 4, 2015 Har i tænkt på den næste autostol? Nogle der kan give gode råd om den næste ? ☺ Bagudvendt så længe som overhovedet muligt, gerne til minimum 2 år. Så gå efter en stol der kan vende begge veje :) vi har næste stol, da det passer med, at vores store pige kan rykke videre til nr 3 stol til den tid. Men vi strækker den så længe som muligt og selvfølgelig minimum til når kravene for næste stol er opfyldt. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 4, 2015 Har kigget men ikke rigtig blevet klog, men skal vidst også først bruge den fra hun er 1-1,5 år så går nok lige :-) Hvilken stol har i haft som nr 1? Siden i først skal bytte når hun er 1-1,5år Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 4, 2015 Bagudvendt så længe som overhovedet muligt, gerne til minimum 2 år. Så gå efter en stol der kan vende begge veje :) vi har næste stol, da det passer med, at vores store pige kan rykke videre til nr 3 stol til den tid. Men vi strækker den så længe som muligt og selvfølgelig minimum til når kravene for næste stol er opfyldt. Det lyder da alletiders. Hvordan med sele? Er det bedst med tre eller fem punkts eller er det bare "smag og behag"? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 4, 2015 Wow en super fed jakke! Var den ikke udsolgt nu havde jeg da også overvejet den. ;) hvilke farve har du bestilt? Og fed gipsafstøbning. Normalt synes jeg en afstøbning af babys hånd er lidt creepy men den her hvor jeres også er der er virkelig sød!! Jamen du lægger den bare i kurven alligevel ;) der er forudbestillings tilbud på alle jakkerne indtil d. 8/9 ;) Jeg har bestilt den i Berry. Er så træt af, at alt mit tøj er mørkt, så nu vover jeg lige pelsen med lidt farve :D Ja, jeg synes også at de er creepy, dem hvor der kun er babys hånd :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 4, 2015 Har i tænkt på den næste autostol? Nogle der kan give gode råd om den næste ? ☺ Har overvejet det, men ved ikke rigtigt, hvad vi skal vælge. Det mest naturlige er nok noget cybex, for det har vi nu og har en selebase til :) Men kan altså ikke rigtig gennemskue, hvornår man skal skifte :unsure Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 4, 2015 Det lyder da alletiders. Hvordan med sele? Er det bedst med tre eller fem punkts eller er det bare "smag og behag"?Fem punkts. Det hører der med til de næste stole? Det er først fra 15/16 kg eller sådan noget, at de kan/må bruge en stol med alm sele til :)Og så ville jeg personligt ikke vælge de der med sådan en kæmpe pude ved maven, for det første ser det ikke rart ud og for det andet kan man ikke teste, hvad der præcis sker i barnets maveregion ved sammenstød Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 4, 2015 Har overvejet det, men ved ikke rigtigt, hvad vi skal vælge. Det mest naturlige er nok noget cybex, for det har vi nu og har en selebase til :) Men kan altså ikke rigtig gennemskue, hvornår man skal skifte :unsure Når baby ikke kan presses ned i den første, vent så længe som muligt - især hvis du vælger en forudvendt! Og så skal de veje over 9 kg :) Det kommer også meget an på, hvilken stol du vælger næste gang. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 4, 2015 Hvilken stol har i haft som nr 1? Siden i først skal bytte når hun er 1-1,5år Vi har købt stol nr 2, da den var på tilbud 25% Vi har maxi cosi pebble som nr 1 plus base, og nu har vi købt maxi cosi 2way Pearl da den passer til samme base Og vi kører den bagvendt så længe vi kan, gerne til 4 år hvis muligt, da det er anbefalingen i Norge Romer baby-safe og hedder da op til 13 kg og vi var kun på 7,3 kg ved 6 måneders tjek og tager omkring 500-600 g på om måneden så ved 12 måneder må vi veje omkring 10,3-10,9 kg. Så vægtmæssigt sku den ku klare 4-6 måneder yderligere før vi når de 13 kg. Meget rundt regnet ;-) men skal jo ikke ku sige om hun bliver for lang inden og tager det som det kommer :-) vil kigge rigtigt til januarudsalget eller kigge i Tyskland. :-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 4, 2015 Når baby ikke kan presses ned i den første, vent så længe som muligt - især hvis du vælger en forudvendt! Og så skal de veje over 9 kg :) Det kommer også meget an på, hvilken stol du vælger næste gang. Okay, tak :) Synes godt nok ikke der er meget plads i den vi har nu. Han sidder lidt mast sammen i siderne.. men der er da lidt vej til de 9 kg, så der kommer da nok til at gå nogle måneder. Regner stærkt med at vi vælger en bagudvendt. Har hørt at det er mest sikkert. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 4, 2015 Romer baby-safe og hedder da op til 13 kg og vi var kun på 7,3 kg ved 6 måneders tjek og tager omkring 500-600 g på om måneden så ved 12 måneder må vi veje omkring 10,3-10,9 kg. Så vægtmæssigt sku den ku klare 4-6 måneder yderligere før vi når de 13 kg. Meget rundt regnet ;-) men skal jo ikke ku sige om hun bliver for lang inden og tager det som det kommer :-) vil kigge rigtigt til januarudsalget eller kigge i Tyskland. :-) Okay, ved ikke om det kun er i Norge, men her er det ikke længere efter kilo, men efter længde når man skal have stol. Og den vi skal have som nr to begynder fra 67cm Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 4, 2015 Okay, ved ikke om det kun er i Norge, men her er det ikke længere efter kilo, men efter længde når man skal have stol. Og den vi skal have som nr to begynder fra 67cm Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 4, 2015 Er de vidst også begyndt at tale om i dk, og tror nu også størrelsesmæssigt at vi skrifter når hun er omkring 1 år. Hun er 68 cm lang nu :-) Okay, ja der ser man hvor forskelligt det er fra land til land. Vores stol to er fra 67-105cm (men ikke før han er 6mdr, da han sidder mere end han gør i stol et) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 4, 2015 Okay, tak :) Synes godt nok ikke der er meget plads i den vi har nu. Han sidder lidt mast sammen i siderne.. men der er da lidt vej til de 9 kg, så der kommer da nok til at gå nogle måneder. Regner stærkt med at vi vælger en bagudvendt. Har hørt at det er mest sikkert. Har taget babyindsatsen ud? Sådan en er der i de fleste stole og jeg synes, at den gav en del ekstra plads her, og Julius vejer næsten 9 kg.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites