MaleneB

Babytalk

2,982 indlæg i dette emne

Nej nemlig. Vi bruger også barnevognen, men når vi skal til Dk så fylder den ret meget i bilen og vi kan ikke rigtig have den med på flyet. vi havde også snakket om paraply, men så så vi denne og den var ikke meget dyrer end en alm

Du må en tur til Valby

Må jeg prøve :)

Del dette indlæg

Uhh kan jeg ikke lige huske, men ihvertfald nogle uger.

Emilie, jeg tænker om det ville hjælpe dig hvis man kom forbi og ku hjælpe dig en eftermiddag så de små også ku lege sammen?

Det ville hjælpe rigtig meget :)

Prøver også at lave så mange aftaler som muligt, men det er bare begrænset hvor mange jeg kender ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Julius var begyndt at vågne, når vi gik i seng, så nu har han sovet 2 nætter på eget værelse.

Derudover har jeg ammet 3-4 gange om natten i næsten to uger nu, men i nat var vi tilbage til en enkelt gang! Juhuuu!! Jeg er jo nærmest veludhvilet :D

Lækkert :D

Jeg Har leget med tanken om at Noah kunne komme på eget værelse her omkring 6 mdr alderen. Ammer ikke om natten. Tænker bare at når vi har muligheden for det ville det måske være optimalt allerede at lære ham det nu. Men jeg har absolut ingen erfaring. Det værste er at jeg er bange for ikke at kunne høre ham. Men så er det jo godt baby alarmen er opfundet også :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lækkert :D

Jeg Har leget med tanken om at Noah kunne komme på eget værelse her omkring 6 mdr alderen. Ammer ikke om natten. Tænker bare at når vi har muligheden for det ville det måske være optimalt allerede at lære ham det nu. Men jeg har absolut ingen erfaring. Det værste er at jeg er bange for ikke at kunne høre ham. Men så er det jo godt baby alarmen er opfundet også :D

Jeg leger med samme tanke, om at han skal ind på eget rum omkring de 6 mdr. Jeg er derfor begyndt at lægge ham derind de dage det er dårligt vejr, så han vænner sig til rummet og sin seng (han har en anden seng inde på vores rum)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg leger med samme tanke, om at han skal ind på eget rum omkring de 6 mdr. Jeg er derfor begyndt at lægge ham derind de dage det er dårligt vejr, så han vænner sig til rummet og sin seng (han har en anden seng inde på vores rum)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså i dagtimerne? Istedet for bv?

Nemlig, bare så han har kunnet få en fornemmelse af den nye seng, og sit værelse.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nemlig, bare så han har kunnet få en fornemmelse af den nye seng, og sit værelse.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det ville hjælpe rigtig meget :)

Prøver også at lave så mange aftaler som muligt, men det er bare begrænset hvor mange jeg kender ;)

Hvornår kommer din mand hjem igen?

Min far og farmor bliver ved med at plage om at Lea og jeg tager ned i sommerhuset og er hos dem, og ligger ved Elkenøre Strand så ku jo måske planlægges :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tror ikke jeg kan få ham til at sove indendørs i dagtimerne men jeg kunne jo prøve ☺

Det kan i hvert fald afprøves, og se hvordan det virker. Hvordan får den lille til st sove om aften? Måske du kunne prøve at gøre det samme bare på eget rum

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det kan i hvert fald afprøves, og se hvordan det virker. Hvordan får den lille til st sove om aften? Måske du kunne prøve at gøre det samme bare på eget rum

Del dette indlæg

Annonce ♥

I store træk ligger jeg ham bare i tremmesengen så lægger han sig til at sove efter 5-10 min. Nogle gange får han sutten. :)

Måske du skulle prøve at mørklægge rummet og så lægge ham på sit eget rum i løbet af dagen

Del dette indlæg

Annonce ♥

Synes det er vildt så stor udvikling der er sket her på sidste. Han møver sig rundt efter hans legetøj og prøver ihærdigt på at kravle op med røven i vejret og op på strakte arme skiftevis . Siger tydelig selv fra og til når der er noget han vil eller ikke vil. Hvor er det vildt . Synes næsten lige han lå i min mave.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Måske du skulle prøve at mørklægge rummet og så lægge ham på sit eget rum i løbet af dagen

Del dette indlæg

Annonce ♥

Synes det er vildt så stor udvikling der er sket her på sidste. Han møver sig rundt efter hans legetøj og prøver ihærdigt på at kravle op med røven i vejret og op på strakte arme skiftevis . Siger tydelig selv fra og til når der er noget han vil eller ikke vil. Hvor er det vildt . Synes næsten lige han lå i min mave.

Har det på præcis samme de :-) Lea kan også stå selv og holde fast i sofabordet nu, men stadig rigtig dårlig til at rulle hehe :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja det tror jeg da jeg vil prøve

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har det på præcis samme de :-) Lea kan også stå selv og holde fast i sofabordet nu, men stadig rigtig dårlig til at rulle hehe :-)

Ja det er vildt. Noah triller konstant fra ryg til mave. Bruger faktisk alt hans vågne tid på maven. Indtil han bliver sur og ikke gider ligge der mere . Det er som om han har glemt hvordan han triller om fra mave til ryg igen :(

Har lige været ude og putte ham i barnevognen og hold kæft hvor er det frustrerende når man prøver at få en meget sur og træt baby til at sove at uanset hvad man gør så kan det åbenbart lade sig gøre for ham at bøje benene så langt op at han kan få dem ud oven på overlædderet plus ud af regnslaget. Jeg fatter det jo ikke. ! Har prøvet alt. Binder sgu snart de ben fast. Han holder sig selv vågen ved det.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi er ikke nået dertil hvor han sover på sit rum om natten

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja det er vildt. Noah triller konstant fra ryg til mave. Bruger faktisk alt hans vågne tid på maven. Indtil han bliver sur og ikke gider ligge der mere . Det er som om han har glemt hvordan han triller om fra mave til ryg igen :(

Har lige været ude og putte ham i barnevognen og hold kæft hvor er det frustrerende når man prøver at få en meget sur og træt baby til at sove at uanset hvad man gør så kan det åbenbart lade sig gøre for ham at bøje benene så langt op at han kan få dem ud oven på overlædderet plus ud af regnslaget. Jeg fatter det jo ikke. ! Har prøvet alt. Binder sgu snart de ben fast. Han holder sig selv vågen ved det.

Lea har sin voksi i barnevognen så den binder jeg om hende :-) men hun plejer dog også kun at sparke den af, og ikke få benene helt ud ad vognen:-)er da helt imponerende med din udbryderkonge :-)

Lea har aldrig været god til at rulle så tænkte ikke hun havde glemt det, men ja måske :-) længe siden at hun faktisk er kommet helt rundt i vågn tilstand

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lea har sin voksi i barnevognen så den binder jeg om hende :-) men hun plejer dog også kun at sparke den af, og ikke få benene helt ud ad vognen:-)er da helt imponerende med din udbryderkonge :-)

Lea har aldrig været god til at rulle så tænkte ikke hun havde glemt det, men ja måske :-) længe siden at hun faktisk er kommet helt rundt i vågn tilstand

Ja det er faktisk ret vildt.. har virkelig overvejet at købe en pose til ham. !

Når han kommer hele vejen rundt herhjemme virker det også ofte mere tilfældigt end med vilje

Del dette indlæg

Annonce ♥

Når han kommer hele vejen rundt herhjemme virker det også ofte mere tilfældigt end med vilje

Noget helt andet. Ved du om man kan fryse hjemmelavet grød? Og kan man fryse kartoffel-gulerodsmos?

Gulerodsmos har jeg frosset og bliver fint (ligeledes med sveskemos). Tænker at kartoffel også burde være fint, men ved det ikke.

Næringsmæssigt kan du vidst nok sagtens fryse grød, men blive vidst nok noget underlig klistret stas at tage op igen.Har dog ikke prøvet.

Vi koger grød til 2-4 potioner af gangen og så må vi igang igen eller bruge færdig grød. 

(Vil så sige havregrød næsten var nemmere at lave end at opvarme og få rigtig konsestent, så vil jeg nok bare lave til hver potion fremadrettet. Det blev godkendt efter at jeg blendede havregryene så det ikke var så groft for frøkenen) 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Gulerodsmos har jeg frosset og bliver fint (ligeledes med sveskemos). Tænker at kartoffel også burde være fint, men ved det ikke.

Næringsmæssigt kan du vidst nok sagtens fryse grød, men blive vidst nok noget underlig klistret stas at tage op igen.Har dog ikke prøvet.

Vi koger grød til 2-4 potioner af gangen og så må vi igang igen eller bruge færdig grød.

(Vil så sige havregrød næsten var nemmere at lave end at opvarme og få rigtig konsestent, så vil jeg nok bare lave til hver potion fremadrettet. Det blev godkendt efter at jeg blendede havregryene så det ikke var så groft for frøkenen)

Har du så blendet gulerødderne og sveskerne helt til mos inden frys? Undskyld mine mange spørgsmål ☺

Hvor gammel er LEa. ?

Ja grød kan vel også nok holde sig en dag eller to i køleskabet?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh den der famøse ulvetime! Her er den omkring kl 18-19. Hvis hun bliver træt her så er det potentielt den sidste lur hun kan må inden hun går i seng for natten og det er bare et helvede. Hun er synlig mega træt men kæmper så meget i mod og vil bare ikke sove... har flere gange måttet opgive

. Lige nu tager min mand kampen. Eller prøver...

Omkring julegaveønsker, så er vi slet ikke begyndt at tænke på det. Det er normalt kun min mormor der er ude i så god tid. Så jeg ved ikke hvad vi skal ønske os til hende endnu.

Ellers sover hun fint endnu om dagen. Om natten vågner hun stadig 2-3 gange men hun spiser og sover igen på 15 min så det er jo dejligt...

Kan jeres sidde selv endnu? Freya kan endnu ikke.. hun prøver tit at komme op og kravle når hun ligger på maven men er ikke stærk nok i ryg og arme endnu, så det plejer at ende med et faceplant .:lol

Til gengæld triller hun lystigt og møver sig rundt. Hun ender aldrig samme sted man lægger hende. ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvornår kommer din mand hjem igen?

Min far og farmor bliver ved med at plage om at Lea og jeg tager ned i sommerhuset og er hos dem, og ligger ved Elkenøre Strand så ku jo måske planlægges :-)

Mener at han har sidste dag derovre den 5. Oktober. Så alle hverdage indtil da, er han ikke hjemme :)

Det kunne da være super fedt :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har du så blendet gulerødderne og s4veskerne helt til mos inden frys? Undskyld mine mange spørgsmål ☺

Hvor gammel er LEa. ?

Ja grød kan vel også nok holde sig en dag eller to i køleskabet?

Ja koger i lidt vand og blender så frugt/grønsager uden vandet eller med lidt vand og stiller i køleskabet eller i frysepose til frost.

Jeg ligger 3-4 spiseskefulde i hver pose så er der til 2 potioner i vores størrelse.

Vi har prøvet blomkålsmos i dag og også gået nogenlunde. Hun så sjov ud i ansigtet men ville ha mere hehe.

Lea er født 22. Februar, så er lige over 6 måneder  :-)

Jeg har i hvert fald ikke oplevet at noget af det blevet dårligt :-)

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER