Besvaret April 30, 2015 Tror jeg har fået en revne min højre brystvorte. Damn det gør ondt når han har suttet efter 5 min. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 30, 2015 Argh, svamp og trøske igen Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 30, 2015 Argh, svamp og trøske igen Er igang med creme og det har heldigvis mega god effekt med det samme.! Har haft SP i dag til 2 mdrs besøg allerede Julius er nu 59,5 cm og 6,3 kg, min store dreng❤ 2 mdr allerede, WTF hvor blev tiden lige af? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 1, 2015 2 mdr allerede, WTF hvor blev tiden lige af?Det er altså vanvittigt!!! Jeg ka slet ik følge med.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 1, 2015 Det er altså vanvittigt!!! Jeg ka slet ik følge med.. Ja det går voldsomt hurtigt. Her er vi kun 9 dage fra at hun er 3 måneder!! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 1, 2015 Okay, det vil jeg da prøve så.. Men er det ikke svært at vaske ud? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 1, 2015 Jubiiii Klaudia har sovet 5,5 time i streg her i nat, har lige ammet og hun sovet allerede igen... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 1, 2015 Jubiiii Klaudia har sovet 5,5 time i streg her i nat, har lige ammet og hun sovet allerede igen... Det er så lækkert :) Det gør Magnus også indimellem. En enkelt gang har han taget 6 timer i streg. Glæder mig til det bliver mere reglen end undtagelsen :) Man er bare så meget mere udhvilet når man får sammenhængende søvn :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 1, 2015 Her har Julius siden mandag sovet 7-7,5 time i streg om natten - det er fantastisk!!! Søvn gør virkelig underværker! Det bedste er, at han har timet det så godt i denne uge, hvor storesøster først var 8,5 timer på børnemodtagelsen på Skejby og ellers har været syg hjemme hele ugen :( Så søvnen har været nødvendig for mig! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 1, 2015 Glæder mig til jeg kan skrive, at vi har sovet mere end 3 timer. Jeg var til kiropraktor med L i tirsdags, og siden da har vi haft gode nætter, hvor han sover lige omkring 3 timer, spiser, sover 2-3 timer, vågner, spiser og er lidt urolig og sover ved mig.... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 1, 2015 Puh, har skrevet en besked til min læge (forsøgte at komme igennem tlf. i går i, men der var optaget konstant <_<). Jeg er begyndt at få tiltagende ondt i maven :( min sp mente ikke, at det burde være sådan, så hun ringede til en jordemoder på barselsgangen og hun synes heller ikke, at det lød rigtigt, så hun sagde at jeg skulle få en henvisning derud til gennem min egen læge, så de kunne scanne mig og se, om alt ser rigtigt ud.. Øv altså.. :( nu er jeg bare spændt på, hvordan det går her weekenden over, for synes der er sket meget (i den gale retning) siden jeg snakkede med sp om det i onsdags :unsure Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 1, 2015 Puh, har skrevet en besked til min læge (forsøgte at komme igennem tlf. i går i, men der var optaget konstant <_<). Jeg er begyndt at få tiltagende ondt i maven :( min sp mente ikke, at det burde være sådan, så hun ringede til en jordemoder på barselsgangen og hun synes heller ikke, at det lød rigtigt, så hun sagde at jeg skulle få en henvisning derud til gennem min egen læge, så de kunne scanne mig og se, om alt ser rigtigt ud.. Øv altså.. :( nu er jeg bare spændt på, hvordan det går her weekenden over, for synes der er sket meget (i den gale retning) siden jeg snakkede med sp om det i onsdags :unsure Hvis det er slemt og er blevet værrer så ville jeg tage til lægevagten og få henvisningen der igennem. Det gjorde jeg pga mave smerter sidste år, det viste sig så jeg var ved at arbortere, men lægen vidste ikke hvad han skulle gøre så jeg kom akutmodtagelsen på gynækologisk. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 1, 2015 Sidder i foran i bilen når i kører , sammen med manden? Jeg har hidtil siddet bagi sammen med den lille, men jeg har tænkt på I dag senere (vi skal ud og spise) at sidde foran sammen med manden. Den lille sover oftest alligevel hele vejen, og jeg tænker det jo ikke er værre end vi kan holde ind hvis det er.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 1, 2015 Hvis det er slemt og er blevet værrer så ville jeg tage til lægevagten og få henvisningen der igennem. Det gjorde jeg pga mave smerter sidste år, det viste sig så jeg var ved at arbortere, men lægen vidste ikke hvad han skulle gøre så jeg kom akutmodtagelsen på gynækologisk.Har godt selv tænkt tanken. Især fordi jeg lige er kommet i tanker om, at min normale læge har ferie i næste uge, så hvis min besked bliver set, bliver det af den anden læge, som er lidt af en klaphat :unsure Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 1, 2015 Sidder i foran i bilen når i kører , sammen med manden? Jeg har hidtil siddet bagi sammen med den lille, men jeg har tænkt på I dag senere (vi skal ud og spise) at sidde foran sammen med manden. Den lille sover oftest alligevel hele vejen, og jeg tænker det jo ikke er værre end vi kan holde ind hvis det er.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 1, 2015 Sidder i foran i bilen når i kører , sammen med manden? Jeg har hidtil siddet bagi sammen med den lille, men jeg har tænkt på I dag senere (vi skal ud og spise) at sidde foran sammen med manden. Den lille sover oftest alligevel hele vejen, og jeg tænker det jo ikke er værre end vi kan holde ind hvis det er.. hvad tænker i? Det er lidt forskelligt. Hvis der er ro når vi starter sidder jeg foran, hvis han skriger begi. Da vi var i Jylland sov han hele vejen, der sad jeg foran. Til sidst på turen troede vi, han var ved at vågne, si holdt ind og jeg satte mig bagi. Det er rart at kunne snakke sammen på ture, og det er nemmeste, synes jeg, hvis vi begge sidder foran. Sim du skriver, man kan holde ind, og sætte sig bagi ved den lille. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 2, 2015 Okay jeg har lige to spørgsmål jeg håber I kan hjælpe med. Først og fremmest. Hvordan vågner jeres baby om natten? Jeg er nemlig i tvivl om jeg "tvinger" hende til at falde i søvn igen når hun er ved at vågne og vil have mad.. Her begynder hun at klynke og vride sig lidt. Hvis ikke der bliver gjort noget begynder hun at græde og vågne helt ulykkelig. Men mens hun stadig klynker har hun lukkede øjne og jeg tror faktisk stadig hun sover lidt. Hun er i hvert fald ikke helt vågen. Hvis jeg giver hende sin sut falder hun i søvn igen. Men det er her jeg er bange for at jeg "tvinger" hende. Hun sover godt om natten og på dette tidspunkt har hun normalt allerede sovet 4-6 timer. På den anden side, hvis jeg tager hende op mens hun ikke er helt vågen endnu får hun et chok og det er da heller ikke en rar måde at vågne på... hmm.. hvad tænker I? Skal jeg bare lade hende sive videre efter hun har fået sutten og tro på at det er det hun har brug for? Det andet. Hun har fået fladt baghoved. Hun ligger eller på sådan en hjertepude med fordybning til hovedet når hun er i barnevogn, på legetæppet eller på sofaen. Når hun sover i sin slyngevugge er der ikke plads til puden. Skal jeg begynde at vende hendes hoved hele tiden nu så hun så vidt muligt kun ligger på siderne? Det er også bare svært. Hun vender ser jo selv igen til det hun helst vil.. og om natten kan jeg jo ikke være over hende... kan man gøre andet? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 2, 2015 Så har jeg været en tur forbi vagtlægen. Han mente ikke at der var noget akut i det, så jeg skal afvente egen læge og henvisning til sygehuset. Han mente at det måske kunne være et hæmatom eller måske et brok, men det var altså ikke noget, der skal gøres noget ved nu og her. Så vil jeg bare håbe at min læge giver mig den henvisning. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 3, 2015 Hvor længe er I vågne om natten, når de små skal ammes? Her kan der godt gå 1,5-2 timer med at amme, skifte ble og få ham til at sove igen.. synes godt nok det er trættende, at det skal tage så lang tid :/ Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 3, 2015 Hvor længe er I vågne om natten, når de små skal ammes? Her kan der godt gå 1,5-2 timer med at amme, skifte ble og få ham til at sove igen.. synes godt nok det er trættende, at det skal tage så lang tid :/ 20 min ca. Jeg skifter kun ble ved afføring og det er efterhånden sjældent :)De første 4-6 uger kunne det også godt tage over en time. Jeg sad bare med ham i mørket til han sov og nu er han efterhånden mere vågen om dagen og forstår, at det er kedeligt at være vågen om natten. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 3, 2015 Okay jeg har lige to spørgsmål jeg håber I kan hjælpe med. Først og fremmest. Hvordan vågner jeres baby om natten? Jeg er nemlig i tvivl om jeg "tvinger" hende til at falde i søvn igen når hun er ved at vågne og vil have mad.. Her begynder hun at klynke og vride sig lidt. Hvis ikke der bliver gjort noget begynder hun at græde og vågne helt ulykkelig. Men mens hun stadig klynker har hun lukkede øjne og jeg tror faktisk stadig hun sover lidt. Hun er i hvert fald ikke helt vågen. Hvis jeg giver hende sin sut falder hun i søvn igen. Men det er her jeg er bange for at jeg "tvinger" hende. Hun sover godt om natten og på dette tidspunkt har hun normalt allerede sovet 4-6 timer. På den anden side, hvis jeg tager hende op mens hun ikke er helt vågen endnu får hun et chok og det er da heller ikke en rar måde at vågne på... hmm.. hvad tænker I? Skal jeg bare lade hende sive videre efter hun har fået sutten og tro på at det er det hun har brug for? Det andet. Hun har fået fladt baghoved. Hun ligger eller på sådan en hjertepude med fordybning til hovedet når hun er i barnevogn, på legetæppet eller på sofaen. Når hun sover i sin slyngevugge er der ikke plads til puden. Skal jeg begynde at vende hendes hoved hele tiden nu så hun så vidt muligt kun ligger på siderne? Det er også bare svært. Hun vender ser jo selv igen til det hun helst vil.. og om natten kan jeg jo ikke være over hende... kan man gøre andet? Men hvor lang tid fra du giver hende sutten går der så, til hun vågner igen og vil have mad?Hvis hun tager på og trives, fungerer det med sutten ;) Her kan han sove fra ca 22-5 og så ammer jeg automatisk, når der er gået så lang tid.. Men Julius sover heller ikke med sut, så han vågner stort set kun pga sult.. Mht hovedet. De må vistnok ik ligge på hjertepuden alene, da den begrænser deres mulighed for at dreje hovedet og det er en ulempe, hvis de evt gylper. Prøv at lade vær med at bruge den i lidt tid. Så vil hun garanteret ligge med hovedet til siden og så vil det efterhånden udligne. Bare vær opmærksom på, at hun ik får en favoritside og bliver helt skæv. Evt hæng legetøjet i forskellige sider på aktivitetstæppet osv.. Og så meget som muligt på maven ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 3, 2015 20 min ca. Jeg skifter kun ble ved afføring og det er efterhånden sjældent :) De første 4-6 uger kunne det også godt tage over en time. Jeg sad bare med ham i mørket til han sov og nu er han efterhånden mere vågen om dagen og forstår, at det er kedeligt at være vågen om natten. Okay, så håber jeg, at han snart finder ud af, at der skal soves om natten.. Magnus har afføring stort set ved hver amning, så det slipper jeg desværre ikke for :/ Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 3, 2015 Okay, så håber jeg, at han snart finder ud af, at der skal soves om natten.. Magnus har afføring stort set ved hver amning, så det slipper jeg desværre ikke for :/ Det havde Julius også i lang tid.. Det går over :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites