Besvaret April 8, 2015 Så ammer jeg nu her.. og ud står en kæmpe stråle af mælk Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 8, 2015 Har I andre haft de små med "i byen" endnu? Vi skal til samtale hos min læge på fredag, og jeg ved ikke rigtig hvor jeg skal gøre af Magnus. Altså han skal selvfølgelig med, men når vi lander ude ved lægen skal han jo ud af autostolen.. men hvad skal vi så have ham i? Liften? Eller skal vi bare bære ham, og så sidde med ham i løbet af samtalen? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 8, 2015 Har I andre haft de små med "i byen" endnu? Vi skal til samtale hos min læge på fredag, og jeg ved ikke rigtig hvor jeg skal gøre af Magnus. Altså han skal selvfølgelig med, men når vi lander ude ved lægen skal han jo ud af autostolen.. men hvad skal vi så have ham i? Liften? Eller skal vi bare bære ham, og så sidde med ham i løbet af samtalen? Jeg/vi har været i centret et par gange og var en tur på Rigshospitalet pga en skæv fod. Han sidder selvfølgelig i autostolen, og så har vi haft liften med han kommer over i. Det kommer jo helt an på hvor lang tid man er afsted, tænker jeg. Hvis det er en tur til lægen hos mig, vil jeg bare have ham i autostolen, og tage ham op i armene hvis han græder. Hvis det er noget, der tager længere tid, vil jeg vælge liften. Jeg snakkede med SP om at sidde i autostolen, da vi skal til Jylland i weekenden (2t 40 min). Hun sagde, at det er fint nok, så længe det ikke er hver dag, de sidder i stolen i den tid. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 8, 2015 Har prøvet at lade ham sove i mine arme, men uanset så vågner han efter 10-20 og skreg videre.. Han faldt da endelig i søvn igår, og osv heldigvis det meste af natten.. Prøvede at trille/vugge ham i barnevognen som ellers altid hjælper, at ligge ham stille i liften, på sofaen , i vores seng og intet var et hit. Tror han havde ondt i maven kombineret med overtræthed.. Og tror også det var fordi jeg havde spist en halv træstamme dagen før hvor der var chokolade og nougat i, plus noget kageværk og et glas kakao.. Så nu prøver jeg at gå anti-chokolade. Er sikker det var det der gav bagslag. Vil helt sikkert prøve det sukkervand næste gang han bliver urolig. ! :) tak. Men det er da heldigt nok at han i det mindste sover igennem om natten.. Jeg læste denne artikel på forældre og fødsel. Ved ikke om du/I kan bruge det til inspiration til de grædende babyer. http://fogf.dk/Artkls/1501-02.php Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 8, 2015 Så ammer jeg nu her.. og ud står en kæmpe stråle af mælk Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 8, 2015 Har I andre haft de små med "i byen" endnu? Vi skal til samtale hos min læge på fredag, og jeg ved ikke rigtig hvor jeg skal gøre af Magnus. Altså han skal selvfølgelig med, men når vi lander ude ved lægen skal han jo ud af autostolen.. men hvad skal vi så have ham i? Liften? Eller skal vi bare bære ham, og så sidde med ham i løbet af samtalen? Jeg vil til hver en tid tage ham ud af autostolen hvert fald - i min verden er den udelukkende til brug i bilen.. Alt efter hvad jeg skal, har jeg ham i strækviklen eller bare i armene. Til læge ville jeg sidde med ham i armene, men sku jeg eksempelvis i IKEA, vil jeg bruge viklen :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 8, 2015 Jeg ville lægge til igen. Her har Julius også gjort det et par gange, men det er nærmest i forbindelse med en bøvs og ik "med vilje". Han har spist videre uden at gylpe efterfølgende... Han gjorde det igen ved næste amning, reg voldsomt. Måske det er mme fra igår han ikke kunne tåle? Sidste amning er indtil nu uden gylpning, forsøger at få ham til at sove.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 8, 2015 Er i hvert fald ikke så meget for at have ham i autostolen. For mig er den kun til transport i bilen. Nåh ja, viklen.. måske jeg skal prøve den i morgen, så kan jeg se om han gider den. Ellers må vi slæbe liften med :) har heldigvis både manden og min mor med til samtalen, så der er masser af hænder til at bære :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 9, 2015 Han gjorde det igen ved næste amning, reg voldsomt. Måske det er mme fra igår han ikke kunne tåle? Sidste amning er indtil nu uden gylpning, forsøger at få ham til at sove.. Det ka da garanteret godt give lidt bøvl. Her er vi stadig igang med creme mod trøske og det får Julius til at gylpe Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 9, 2015 Er i hvert fald ikke så meget for at have ham i autostolen. For mig er den kun til transport i bilen. Nåh ja, viklen.. måske jeg skal prøve den i morgen, så kan jeg se om han gider den. Ellers må vi slæbe liften med :) har heldigvis både manden og min mor med til samtalen, så der er masser af hænder til at bære :) Viklen er guld værd her. Bruger den altid, når jeg henter og afleverer den store i vuggestue. Bare husk, at viklen i sig selv er sygt varm, så ik put ham i en masse tøj. Her har Julius bare en body og et par bukser/strømpebukser på og så varme futter og en hue, når det er udenfor. Og han koger! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 9, 2015 Ej man .. Nu synes jeg lige det gik så godt, og fik puttet ham fint, han sov hurtigt. Men bum, vågen og skrigende igen efter 45 min :( og så vil han ammes igen, jeg kan ikke bare trøste ham og ligge ham igen. Er jeres også så dårlige til at sove om dagen? Synes næsten han græder/skriger al hans vågne tid :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 9, 2015 Forresten det der sukkervand, gives det bare koldt/afkølet eller skal det lunes? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 9, 2015 Det ka da garanteret godt give lidt bøvl. Her er vi stadig igang med creme mod trøske og det får Julius til at gylpe Det er heldigvis sidste uge vi ska smøre! Vi behandler også med gel mod trøske, men fik ikke rigtig nogen vejledning om hvor meget og hvor længe. Kan du ikke give en forklaring på hvordan I gør det?:) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 9, 2015 Forresten det der sukkervand, gives det bare koldt/afkølet eller skal det lunes? Det gives bare kold - det gjorde jeg. SP sagde det skulle stå på køl, og tænkte at det er så lidt, så det er ok det er koldt. Han har ihvertfald spist det med velbehag de få gange han har fået det :-) Jeg havde en dag igår hvor jeg synes jeg ammede hele dagen. Han sov kun 2x en time. Tirsdag var lidt bedre men, ammede stadig mere end normalt. Her passer det med et appetitspring ved ca 3 uger, så er nået frem til, at det nok har været det. Er det, det du oplever idag? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 9, 2015 Det gives bare kold - det gjorde jeg. SP sagde det skulle stå på køl, og tænkte at det er så lidt, så det er ok det er koldt. Han har ihvertfald spist det med velbehag de få gange han har fået det :-) Jeg havde en dag igår hvor jeg synes jeg ammede hele dagen. Han sov kun 2x en time. Tirsdag var lidt bedre men, ammede stadig mere end normalt. Her passer det med et appetitspring ved ca 3 uger, så er nået frem til, at det nok har været det. Er det, det du oplever idag? Ved ikke hvor længe de det appetitspring vare, men synes han har været sådan de sidste 3-4 dage nu Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 9, 2015 Kami, den der app vidunderlige uger . Når der under et spring står de det kategorier det er inddelt i. Når man Så trykker på 'signaler' er det så de signaler der er når han har et spring? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 9, 2015 Vi behandler også med gel mod trøske, men fik ikke rigtig nogen vejledning om hvor meget og hvor længe. Kan du ikke give en forklaring på hvordan I gør det?:)Er der en måleske med i pakken?Vi skal give 1/4 fra skeen 4 gange om dagen. Så smører jeg det på tungen og inderst på begge kinder. På mig selv er det bare sådan en fingerspids creme på hver dut :) Det skal gøre i 4 uger, også selvom det går væk undervejs. Der ka stadig være noget tilbage som skal bekæmpes, selvom de små ik er hvide på tungen. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 9, 2015 Kami, den der app vidunderlige uger . Når der under et spring står de det kategorier det er inddelt i. Når man Så trykker på 'signaler' er det så de signaler der er når han har et spring?Jep, det er det nemlig. Det er de typiske signaler baby viser igennem et spring. Der behøver ik være noget system, det ka være de første to dage, de sidste dage eller hele vejen igennem..Er I i et spring derhjemme? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 9, 2015 Ej man .. Nu synes jeg lige det gik så godt, og fik puttet ham fint, han sov hurtigt. Men bum, vågen og skrigende igen efter 45 min :( og så vil han ammes igen, jeg kan ikke bare trøste ham og ligge ham igen. Er jeres også så dårlige til at sove om dagen? Synes næsten han græder/skriger al hans vågne tid :( 45 min er de "gyldne" minutter. Det er den første søvncyklus og mange børn skal hjælpes videre til næste cyklus indtil de lærer de selv. Sover han i barnevognen? Så ka du f.eks. gå en tur efter 30 min for at nå forbi de 45 min. Giver det mening?Husk, at babyer ik ka kende forskel på sult og ondt i maven, de reagerer ens på begge dele. Så pas på med konsekvent at amme, når det er. Det bliver nemt en ond cirkel så.. Der skal helst gå 2 timer imellem eller hvert fald 1,5 time, ellers ka maven nærmest ik følge med. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 9, 2015 Jep, det er det nemlig. Det er de typiske signaler baby viser igennem et spring. Der behøver ik være noget system, det ka være de første to dage, de sidste dage eller hele vejen igennem.. Er I i et spring derhjemme? Tænker bare om det måske er derfor han græder konstant uden der er en mening med det? Han bliver 4 uger torsdag. ? Frygter sådan kolik :( er ved at gå helt ned over det. Er brudt sammen 2 gange i dag fordi jeg bare er magtesløs.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 9, 2015 45 min er de "gyldne" minutter. Det er den første søvncyklus og mange børn skal hjælpes videre til næste cyklus indtil de lærer de selv. Sover han i barnevognen? Så ka du f.eks. gå en tur efter 30 min for at nå forbi de 45 min. Giver det mening? Husk, at babyer ik ka kende forskel på sult og ondt i maven, de reagerer ens på begge dele. Så pas på med konsekvent at amme, når det er. Det bliver nemt en ond cirkel så.. Der skal helst gå 2 timer imellem eller hvert fald 1,5 time, ellers ka maven nærmest ik følge med. Ah, okay. Ja , jeg prøver også alt andet inden jeg ammer igen. Sut, bleskift, trøst, vugge, gå rundt osv men intet hjælper. Kun sjældent. Nu sov han 10 min?!!! God damn Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 9, 2015 Prøvede at køre med barnevognen i gangen frem og tilbage, så faldt han til ro igen, lige nu da. Ja han sover i barnevognen :) så vil da prøve det med en tur Nå ikke. Et kvarter ekstra kun. Passer med jeg ammede sidst for 1.5 Time siden. Han søger vildt efter brystet når det er, og sutter på alt han kan komme i nærheden af.. Han må vel være en sulten dreng?? Sp sagde sidst hun var her, at jeg bare skulle ligge ham til når han ville, også selvom det kun var 10 min siden sidst.. :s Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 9, 2015 Tænker bare om det måske er derfor han græder konstant uden der er en mening med det? Han bliver 4 uger torsdag. ? Frygter sådan kolik :( er ved at gå helt ned over det. Er brudt sammen 2 gange i dag fordi jeg bare er magtesløs..Hvor gammel er han i forhold til termin? Tigerspring bliver regnet ud fra termin og ik fødselsdag. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 9, 2015 Prøvede at køre med barnevognen i gangen frem og tilbage, så faldt han til ro igen, lige nu da. Ja han sover i barnevognen :) så vil da prøve det med en tur Nå ikke. Et kvarter ekstra kun. Passer med jeg ammede sidst for 1.5 Time siden. Han søger vildt efter brystet når det er, og sutter på alt han kan komme i nærheden af.. Han må vel være en sulten dreng?? Sp sagde sidst hun var her, at jeg bare skulle ligge ham til når han ville, også selvom det kun var 10 min siden sidst.. :s Bruger han sut?Julius vil kun bruge sut, når han har mavekneb og finder ro ved den. Er han derimod sulten, bliver han stiktosset på sutten.. Så det er en go guideline.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 9, 2015 Hvor gammel er han i forhold til termin? Tigerspring bliver regnet ud fra termin og ik fødselsdag. Havde termin 7. Marts :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites