Besvaret March 24, 2015 Ja okay.. :) er nogenlunde det samme her så sammenlagt. Prøver at finde ud af hvornår tiden er "rigtig" til at sove igen. Han kan sagtens gabe mange gange uden at være træt nok til at sove jo :) .. Har lige lagt ham til at sove nu, så har han ca været vågen 2 timer .. Tror indimellem jeg er for hurtig til at lægge ham igen fordi jeg tror han er træt.. Han spiser også ca 20 ad gangen.Når de er så små, kan to timer sagtens være for længe at være vågen og så ka de nemt blive overtrætte. At gabe er ikke nødvendigvis et træthedstegn, det ka ligeså godt betyde, at de keder sig :) Det er hvert fald værd at huske, når de bliver ældre..Jeg synes træthedstegnene er begrænsede i denne her alder faktisk. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 25, 2015 Når jeres baby vågner, og skal skiftes og have mad - hvor længe der så inden i lægger dem hen og sove igen? Det kommer an på hende... hvis hun sover lige efter at være blevet ammet får hun liv at sove der... men for tiden er hun møg stædig og længe vågen - mere end to timer.. og vi prøver virkelig men tror en del af det hænger sammen med at hun får luft i maven, og så spænder hun op og så er det sørme svært at bøvse... og derfor svært at sove.. men tiden går med amning, skiftning, bøvsning og snak med hende... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 25, 2015 Er der nogen af jer der oplever, at det begynder at nive i brystvorten, hvis jeres baby har ligget til længe? Sådan efter Ca 15 min? Og så er øm bagefter? Det synes jeg nemlig jeg bliver og det går fint i starten ellers.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 25, 2015 Ej hvor jeg faktisk glad og lettet over at mig og Klaudia skal være indlagt i 1-2 uger når hun nu er så lille som hun er, så vi kan få masser af hjælp. Hun prøver det med at amme men fordi hun er så lille så kan hun ikke rigtig få ordenlig fat, så vi bruger ammebrikker men har svært ved at finde teknikken, så er det rart med lidt hjalp. Jeg har os fået hjælp til udmalkning og fik da et snapseglas første gang jeg prøver. Dejligt at høre du har fået lidt ro på. Og hvis hun trives kommer i jo hjem før 2 uger. Nyd den hjælp du får og at der er ro på tingene. Det er ikke sjovt at være på sygehuset, men du skal ikke tænke på mad mv. Det giver måske lidt ro til at hun vokser sig stor og stærk. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 25, 2015 Det kommer an på hende... hvis hun sover lige efter at være blevet ammet får hun liv at sove der... men for tiden er hun møg stædig og længe vågen - mere end to timer.. og vi prøver virkelig men tror en del af det hænger sammen med at hun får luft i maven, og så spænder hun op og så er det sørme svært at bøvse... og derfor svært at sove.. men tiden går med amning, skiftning, bøvsning og snak med hende... Malene, du er jo ved at have et stort barn, og jeg tænkte på, om du kan huske hvornår i havde en god rytme med amning? Her spiser Lauge hver 2. time. Det er hårdt kun at få 1,5-2 timers ro ad gangen. Jeg ville gerne at han kunne tage nogle længere sovestunder. Når du oplever at det niver til slut under amningen, har hun så taget fat yderst på brystvorten? Det synes jeg, at jeg oplever når han er ved at være mæt. Måske gør det, at der ikke kommer så meget mælk ud, men de kan ligge og hygge sig? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 25, 2015 Malene, du er jo ved at have et stort barn, og jeg tænkte på, om du kan huske hvornår i havde en god rytme med amning? Her spiser Lauge hver 2. time. Det er hårdt kun at få 1,5-2 timers ro ad gangen. Jeg ville gerne at han kunne tage nogle længere sovestunder. Når du oplever at det niver til slut under amningen, har hun så taget fat yderst på brystvorten? Det synes jeg, at jeg oplever når han er ved at være mæt. Måske gør det, at der ikke kommer så meget mælk ud, men de kan ligge og hygge sig? Hmm.. jeg ved ikke om der har været en helt fast rytme på noget tidspunkt. Rimelig hurtigt synes jeg det var sådan at hun spiste omkring hver 3. Time og gym sov rigtig godt i løbet af dagen og så vekslede det lidt om hvordan hun sov om natten.. men generelt sob hun okay...Nu har det så ændret sig så hun viser tegn på sult et sted mellem 1 - 2 timer efter hun spiste sidst. Og jeg vil helst at der går i hvert fald 2 timer i mellem , så er begyndt at holde hende lidt hen.. og nogle gange så får hun alligevel lov før der er gået to timer... men hun sover som sagt ikke længere så godt om dagen men sover i nat 5 timer og 3 kvarter. Tror deres mønster ændres meget i den første tid og ved ikke hvornår det rigtig begynder at stabilisere sig... Omkring brystvorterne så synes jeg egentlig hun har fat over hele området som hun skal - eller egentlig ikke, hun er faktisk god til kun at tage fat om det yderste af vorten, så der forstår jeg godt at jeg kan blive lidt øm. Men de sidste par gange hvor det har nivet synes jeg egentlig hun har haft fat over hele området som hun skal.. det var derfor jeg undrede mig.. men det kan da godt være hun alligevel har haft forkert fat... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 25, 2015 Når de er så små, kan to timer sagtens være for længe at være vågen og så ka de nemt blive overtrætte. At gabe er ikke nødvendigvis et træthedstegn, det ka ligeså godt betyde, at de keder sig :) Det er hvert fald værd at huske, når de bliver ældre.. Jeg synes træthedstegnene er begrænsede i denne her alder faktisk. Ja synes jeg virkelig også :) Hvordan går det med jer som forældre? Nu er vi førstegangs, men vi forsøger ihærdigt at komme til at spise sammen middag og aften, det har da også kunne lade sig gøre et par gange, men selvom vi prøver at afpasse spisetiden til at han sover, så vågner han altid og er ked af det lige når maden står på bordet .. Det kan godt være lidt hårdt synes jeg , hvad med jer? :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 25, 2015 Ja synes jeg virkelig også :) Hvordan går det med jer som forældre? Nu er vi førstegangs, men vi forsøger ihærdigt at komme til at spise sammen middag og aften, det har da også kunne lade sig gøre et par gange, men selvom vi prøver at afpasse spisetiden til at han sover, så vågner han altid og er ked af det lige når maden står på bordet .. Det kan godt være lidt hårdt synes jeg , hvad med jer? :) Her vågner Julius også ofte lige når maden står på bordet. Hvis han er sulten ammer jeg selvfølgelig lige, men er han utilfreds, spiser jeg med ham på armen og er han glad, ligger han på sin dyne på bordet og kigger :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 25, 2015 Hmm.. jeg ved ikke om der har været en helt fast rytme på noget tidspunkt. Rimelig hurtigt synes jeg det var sådan at hun spiste omkring hver 3. Time og gym sov rigtig godt i løbet af dagen og så vekslede det lidt om hvordan hun sov om natten.. men generelt sob hun okay... Nu har det så ændret sig så hun viser tegn på sult et sted mellem 1 - 2 timer efter hun spiste sidst. Og jeg vil helst at der går i hvert fald 2 timer i mellem , så er begyndt at holde hende lidt hen.. og nogle gange så får hun alligevel lov før der er gået to timer... men hun sover som sagt ikke længere så godt om dagen men sover i nat 5 timer og 3 kvarter. Tror deres mønster ændres meget i den første tid og ved ikke hvornår det rigtig begynder at stabilisere sig... Omkring brystvorterne så synes jeg egentlig hun har fat over hele området som hun skal - eller egentlig ikke, hun er faktisk god til kun at tage fat om det yderste af vorten, så der forstår jeg godt at jeg kan blive lidt øm. Men de sidste par gange hvor det har nivet synes jeg egentlig hun har haft fat over hele området som hun skal.. det var derfor jeg undrede mig.. men det kan da godt være hun alligevel har haft forkert fat... Ja synes jeg virkelig også :) Tak for svaret. Jeg snakkede med min mor og hun sagde, at det var det samme med mig da jeg var helt spæd. Jeg vågnede også hver anden time. Der er ikke så meget at gøre ved det. Vi mødre må bare sove når det kan lade sig gøre. Jeg prøver også at trække tiden så der går to timer mellem, men ikke altid det lykkedes. Lige nu har han sovet 3 timer og sover stadig - det kunne være rart at han gjode det om natten :-) Luksus med 5 timers søvn. Det skal man vist bare nyde :-) Hvordan går det med jer som forældre? Nu er vi førstegangs, men vi forsøger ihærdigt at komme til at spise sammen middag og aften, det har da også kunne lade sig gøre et par gange, men selvom vi prøver at afpasse spisetiden til at han sover, så vågner han altid og er ked af det lige når maden står på bordet .. Det kan godt være lidt hårdt synes jeg , hvad med jer? :) Vi prøver at spise aftensmad sammen. Frokost bliver tit et stykke rugbrød når det lige passer ind. Vi prøver at passe aftensmaden ind til når han sover. Så vi spiser mellem kl. 18-20 :-) manden har stadig barsel til på mandag, så er de to uger gået. Fra mandag skal vi have ennrytme i vores nye hverdag. Vi har også nogle morgen hvis Lauge sove blevet lidt længere under dynen og bare holdt lidt om hinanden - lidt kæreste tid ;-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 25, 2015 Her elsker vi også morgenerne.. Som betød at olderne kom lige midt i (formiddags)-morgenmaden :D hehe.. Kunne være jeg skulle prøve det med at han får lov at kigge på når vi spiser. Pt har vi kun autostol og liften. Men måske skal man investere i en skråstol eller bare ligge ham på dynen som du skriver kami :) I nat gylpede han i en stor stråle ud midt i amningen. Ren hvid mælk. Ved ikke om han fik det galt i halsen eller han rent har overspist/fået for meget på en gang. Der har ikke været noget siden, udover han lige lavede sådan en opkastlyd da jeg ville give ham sutten, men der kom ikke noget heldigvis :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 25, 2015 Her elsker vi også morgenerne.. Som betød at olderne kom lige midt i (formiddags)-morgenmaden :D hehe.. Kunne være jeg skulle prøve det med at han får lov at kigge på når vi spiser. Pt har vi kun autostol og liften. Men måske skal man investere i en skråstol eller bare ligge ham på dynen som du skriver kami :) I nat gylpede han i en stor stråle ud midt i amningen. Ren hvid mælk. Ved ikke om han fik det galt i halsen eller han rent har overspist/fået for meget på en gang. Der har ikke været noget siden, udover han lige lavede sådan en opkastlyd da jeg ville give ham sutten, men der kom ikke noget heldigvis :) Puha. Her har vi også et par gange prøvet at Freya Mega gylper ud over det hele.. der ved jeg heller ikke hvad der har sat det i gang... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 25, 2015 Nu følger jeg ikke så meget med i det med tigerspring - har appen og bogen kommer med posten en af de næste par dage.. Men vil lige høre om det første spring kan give øget appetit? Eller er appetit spring noget helt andet der også kommer.. Freya spiser nemlig lige pludselig meget mere end hun plejer... så meget så hun faktisk tømmer mit bryst og jeg må lægge hende til det andet.. og så sover hun virkelig dårligt om dagen nu.. ved ikke om det hænger sammen... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 25, 2015 Her elsker vi også morgenerne.. Som betød at olderne kom lige midt i (formiddags)-morgenmaden :D hehe.. Kunne være jeg skulle prøve det med at han får lov at kigge på når vi spiser. Pt har vi kun autostol og liften. Men måske skal man investere i en skråstol eller bare ligge ham på dynen som du skriver kami :) I nat gylpede han i en stor stråle ud midt i amningen. Ren hvid mælk. Ved ikke om han fik det galt i halsen eller han rent har overspist/fået for meget på en gang. Der har ikke været noget siden, udover han lige lavede sådan en opkastlyd da jeg ville give ham sutten, men der kom ikke noget heldigvis :) Hvis I ikke har en skråstol, så lad vær med at bruge penge på en.! De er virkelig dårlige for baby. Så hellere lade ham ligge på dynen/et tæppe eller køb en sækkestol i stedet for. Dem må de ligge ubegrænset i og hjælper tilmed de små med at få en bedre fornemmelse for kroppen. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 25, 2015 Nu følger jeg ikke så meget med i det med tigerspring - har appen og bogen kommer med posten en af de næste par dage.. Men vil lige høre om det første spring kan give øget appetit? Eller er appetit spring noget helt andet der også kommer.. Freya spiser nemlig lige pludselig meget mere end hun plejer... så meget så hun faktisk tømmer mit bryst og jeg må lægge hende til det andet.. og så sover hun virkelig dårligt om dagen nu.. ved ikke om det hænger sammen... Tigerspring og appetitspring er to forskellige ting. Er I i en tiger periode nu? Her kan du se, hvornår der er appetitspring. Jeg kan ikke huske, hvor gammel Freya er nu? http://www.ammenet.dk/wiki/appetitspring Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 25, 2015 Hvis I ikke har en skråstol, så lad vær med at bruge penge på en.! De er virkelig dårlige for baby. Så hellere lade ham ligge på dynen/et tæppe eller køb en sækkestol i stedet for. Dem må de ligge ubegrænset i og hjælper tilmed de små med at få en bedre fornemmelse for kroppen. Okay :) vil da gerne investerer i sådan en sækkestol. Skal den så være i "baby" str? Eller er det bare en almindelig havde jeg nær kaldt det? :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 25, 2015 Okay :) vil da gerne investerer i sådan en sækkestol. Skal den så være i "baby" str? Eller er det bare en almindelig havde jeg nær kaldt det? :) Vi har en i babystørrelse, eller børnestørrelse. Vi har både til vores store pige (2,5 år) og til Julius i samme størrelse :) Den vi har kan f.eks. snildt være på spisebordet imens vi spiser osv. Så den er ikke gigantisk :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 26, 2015 Tigerspring og appetitspring er to forskellige ting. Er I i en tiger periode nu? Her kan du se, hvornår der er appetitspring. Jeg kan ikke huske, hvor gammel Freya er nu? http://www.ammenet.dk/wiki/appetitspring Perfekt! Tak :) Hun er 6 uger nu så det passer fuldstændig med et appetitspring. Så giver det mening hvorfor hun pludselig spiser så meget mere og oftere... nu har jeg det næsten bare dårligt med at jeg de sidste to dage har ladet hende vente hvis hun viste tegn på sult allerede før der var gået to timer siden sidst.. nå men så ved jeg nu det er normalt og at hun godt må.. :) Vi er ikke i hendes første tigerspring endnu. Det er først om Ca 10 dage.. det tæller man jo ud fra terminsdatoen.. som oprindeligt først var den 4. Marts.. er glad for det ikke ligger oveni hinanden. .. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 26, 2015 Tigerspring og appetitspring er to forskellige ting. Er I i en tiger periode nu? Her kan du se, hvornår der er appetitspring. Jeg kan ikke huske, hvor gammel Freya er nu? http://www.ammenet.dk/wiki/appetitspring Jeg takker også. Kan se de små kan have et appetitspring omkring de 7 dage. Det giver mening her Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 26, 2015 Her er lidt om tigerspring http://www.mama.dk/Baby/Naar-dit-barn-tager-et-tigerspring.aspx Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 26, 2015 Her er lidt om tigerspring http://www.mama.dk/Baby/Naar-dit-barn-tager-et-tigerspring.aspx Jeg har appen til iPhone. Ved min datter passede det altid med, at hendes tigerspring startede fire dage tidligere end appen mente. Det startede nærmest på klokslettet Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 26, 2015 Vi har en i babystørrelse, eller børnestørrelse. Vi har både til vores store pige (2,5 år) og til Julius i samme størrelse :) Den vi har kan f.eks. snildt være på spisebordet imens vi spiser osv. Så den er ikke gigantisk :) Hvor kan man få fat i sådan en henne? :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 26, 2015 Hvor kan man få fat i sådan en henne? :)Prøv at Google baby sækkestol, så kommer der en masse. Dem vi har, er lavet af en på min mors arbejde Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 26, 2015 Prøv at Google baby sækkestol, så kommer der en masse. Dem vi har, er lavet af en på min mors arbejde Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 26, 2015 https://www.bilka.dk/bolig/stole/saekkestole/disney-peter-plys-saekkestol-lysblaa/p/100066920?event=32&point=4 Sådan en? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 26, 2015 Ja, præcis :) Ved ik lige, hvordan størrelsen er i forhold til vores, men når den decideret er til de små, så må størrelsen være fin :) Jep, så må jeg have fat i den. Hehe :) Øj altså, det amning der.. Ved ikke hvordan vi bære os ad, men uanset hvor godt vi pakker os ind i stofbleer inden amningen starter, så er der bare mælk uber alles når vi er færdige! Del dette indlæg Link to post Share on other sites