Besvaret May 8, 2015 I går mærkede min mand også liv for første gang :7himmel Jeg har mærket det et par gange nu og særligt den sidste uge, har den været meget aktiv, så aktiv at jeg ikke behøver at ligge ned og trykke mine hænder ind til maven for at mærke det. I morges mærkede jeg det mens jeg sad og spiste morgenmad :wub Men i går sad jeg med mine hænder ind til nederste del af maven og så i venstre side synes jeg at mærke noget der sparkede. Tog hurtigt min mands hånd og placerede den der hvor jeg mærkede det. Han kiggede måbende på mig, men spurgte om det nu også kunne være det? Jeg blev selv i tvivl for i sidste uge lå baby i højre side, så jeg tog lige min angelsound for at høre hvor baby lå nu. Ganske rigtigt lå den lige der hvor vores hænder havde været :wub Det var en meeeget glad mand jeg havde i går :loveyou Hvor vildt!! Og hyggeligt:) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 8, 2015 Så har jeg også været til NF :7himmel Der lå en lille 6 cm lang (hoved-hale) baby og hoppede, sparkede og vinkede til os :wub Jeg er idag 12+2 ifølge TS, men terminen blev rykket 6 dage så nu er jeg 13+1 i dag! Så sprang vi lige en uge over :toot Termin er nu 11. november :yay Vi fejrede med at købe det første babytøj; to bodier og to bukser i str. 50 :wub og i morgen tidlig tager manden og jeg på forlænget weekend i Paris :loveyou Åh hvor dejligt! Tillykke med det og rigtig god tur:) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 8, 2015 I går mærkede min mand også liv for første gang :7himmel Jeg har mærket det et par gange nu og særligt den sidste uge, har den været meget aktiv, så aktiv at jeg ikke behøver at ligge ned og trykke mine hænder ind til maven for at mærke det. I morges mærkede jeg det mens jeg sad og spiste morgenmad :wub Men i går sad jeg med mine hænder ind til nederste del af maven og så i venstre side synes jeg at mærke noget der sparkede. Tog hurtigt min mands hånd og placerede den der hvor jeg mærkede det. Han kiggede måbende på mig, men spurgte om det nu også kunne være det? Jeg blev selv i tvivl for i sidste uge lå baby i højre side, så jeg tog lige min angelsound for at høre hvor baby lå nu. Ganske rigtigt lå den lige der hvor vores hænder havde været :wub Det var en meeeget glad mand jeg havde i går :loveyou Helt fantastisk. Glæder mig godt nok også til det sker her :7himmel Kan ikke huske hvornår, jeg kunne mærke min søn. Men mener først det var omkring uge 18. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 8, 2015 Min søn blev som beskrevet i mit indlæg under Nakkefoldsscanning helt vildt glad. Så meget at han lidt efter nyheden (hvor han også havde ringet til sin far og fortalt det) begyndte at græde af glæde - så vi hylede i kor :kuller Nå, men hvis man kunne tænke sig at se ham få nyheden, så er der en lille video på min Facebook væg, som jeg har gjort offentlig: https://www.facebook.com/CathrinMoerkeberg(ja, vi gik all in i går med statusopdateringer både min kæreste og jeg) Så kig I bare forbi :balloons Nu har min store bøf lige ringet fra sin "nye" mobil og sagt han kommer hjem, åhhh... smelte smelte :wub Rigtig god weekend! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 8, 2015 I går mærkede min mand også liv for første gang :7himmel Jeg har mærket det et par gange nu og særligt den sidste uge, har den været meget aktiv, så aktiv at jeg ikke behøver at ligge ned og trykke mine hænder ind til maven for at mærke det. I morges mærkede jeg det mens jeg sad og spiste morgenmad :wub Men i går sad jeg med mine hænder ind til nederste del af maven og så i venstre side synes jeg at mærke noget der sparkede. Tog hurtigt min mands hånd og placerede den der hvor jeg mærkede det. Han kiggede måbende på mig, men spurgte om det nu også kunne være det? Jeg blev selv i tvivl for i sidste uge lå baby i højre side, så jeg tog lige min angelsound for at høre hvor baby lå nu. Ganske rigtigt lå den lige der hvor vores hænder havde været :wub Det var en meeeget glad mand jeg havde i går :loveyou Hold da op...du er 2 dage længere henne end mig. Er da helt vildt misundelig haha. Hvor er det bare stort for jer begge. Kæmpe tillykke :wub Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 8, 2015 Så er det væltet ind i min e-boks her de sidste to dage, med datoer for undersøgelser på Roskilde sygehus. Så nu er jordmodertiden (skal lige laves om, da jeg er på ferie) næsten på plads, MD scanning og Ultralydsscanning også på plads. Og får en indkaldelse til noget lungefunktion, da jeg har astma. Så kalenderen bliver pænt fyldt op i disse dage. Jeg skal ned på posthuset i aften og hente min angelsound. Kan næsten ikke vente :kuller Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 8, 2015 Hold da op...du er 2 dage længere henne end mig. Er da helt vildt misundelig haha. Hvor er det bare stort for jer begge. Kæmpe tillykke :wub Jeg er også så glad for det, særligt når vi ikke har muligheden for at komme til scanning før sent, så man kan sige at baby hjalp os med at lade os vide at den er der :7himmel :balloons Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 8, 2015 Så er det væltet ind i min e-boks her de sidste to dage, med datoer for undersøgelser på Roskilde sygehus. Så nu er jordmodertiden (skal lige laves om, da jeg er på ferie) næsten på plads, MD scanning og Ultralydsscanning også på plads. Og får en indkaldelse til noget lungefunktion, da jeg har astma. Så kalenderen bliver pænt fyldt op i disse dage. Jeg skal ned på posthuset i aften og hente min angelsound. Kan næsten ikke vente :kuller Glæææææd dig, det er SÅ skønt at lytte til baby :loveshower Men hav tålmodighed, det kan sagtens være (meget) svært at finde og nogen gange så er den der ikke, så hvis det sker, så skal du ikke gå i panik, så skal du enten prøve at lægge anderledes eller vente nogle timer :) Den kan rykke sig så langt ind at det ikke er muligt at opfange lyden. Og så virker den slet ikke uden gel eller olie :) Jeg ved ikke om det er sådan på alle, men på min skal jeg skrue den ret højt op før jeg kan høre det tydeligt. Så jeg vil anbefale dig at tænde for apparatet før du lægger den på maven og hav lav volume, og når du så placerer den på maven så kan du gradvist skrue op. Der er nemlig ret meget støj og skarpe lyde fra din mave ved siden af og specielt når du bevæger den eller bevæger dig selv, fx ved at grine eller snakke. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 9, 2015 Hej piger Jeg havde en enkel graviditets test tilbage og har taget den til morgen hvor jeg er 10+6 (valmed) og nu viser den kun svagt pos hvor de sidste mange streger har været tydeligere end kontrol stregen :boo Nogen der kender til om dette er normalt og kan berolige mig en smule? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 9, 2015 Hej piger Jeg havde en enkel graviditets test tilbage og har taget den til morgen hvor jeg er 10+6 (valmed) og nu viser den kun svagt pos hvor de sidste mange streger har været tydeligere end kontrol stregen :boo Nogen der kender til om dette er normalt og kan berolige mig en smule? Det er noget med at når kroppen hae meget hcg, så bliver testene utydelige igen :kram Jeg ved ikke hvornår det sker, men hvis du er utryg, kan du evt købe en scanning? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 9, 2015 Det er noget med at når kroppen hae meget hcg, så bliver testene utydelige igen :kram Jeg ved ikke hvornår det sker, men hvis du er utryg, kan du evt købe en scanning? . Okay... Jeg er på arbejde hele weekenden så kan tidligst købe en trygheds scanning på mandag Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 12, 2015 Hej piger Jeg havde en enkel graviditets test tilbage og har taget den til morgen hvor jeg er 10+6 (valmed) og nu viser den kun svagt pos hvor de sidste mange streger har været tydeligere end kontrol stregen :boo Nogen der kender til om dette er normalt og kan berolige mig en smule? Først et stort :kram Jeg googlede lige, for syntes at kunne huske at HCG's primære funktion er i starten af graviditeten, hvorefter andre hormoner tager over. På dette LINK er der en graf der viser af HCG stiger i starten, topper og derefter falder ved ca, 10 uger... Jeg har desværre ikke flere teste liggende, ellers ville gerne prøve at tage en og se hvordan den ser ud (var til NF i torsdags, så ved at bebs har det godt) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 12, 2015 . Okay... Jeg er på arbejde hele weekenden så kan tidligst købe en trygheds scanning på mandag Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 12, 2015 Hvordan går det? :kram2. Jeg kaster stadig op og har besluttet mig for at tænke at så længe jeg ik bløder eller har ondt er alt fint Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 12, 2015 Vi var til kønsscanning i går, og scanningen viste at det er en lille dreng vi venter :) vi havde begge to en idé om det efter nakkefoldsscanningen, men der siger man jo at kønsdelene ligner hinanden meget endnu, men vi synes nu alligevel det så anderledes ud end med de to piger, og det havde vi jo så ret i :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 12, 2015 Vi var til kønsscanning i går, og scanningen viste at det er en lille dreng vi venter :) vi havde begge to en idé om det efter nakkefoldsscanningen, men der siger man jo at kønsdelene ligner hinanden meget endnu, men vi synes nu alligevel det så anderledes ud end med de to piger, og det havde vi jo så ret i :) Stort tillykke med en lille dreng :kuller Hvor er det fantastisk :wub Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 12, 2015 Stort tillykke med jeres dreng i maven :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 12, 2015 15 uger :loveshower :7himmel Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 12, 2015 Vi var til kønsscanning i går, og scanningen viste at det er en lille dreng vi venter :) vi havde begge to en idé om det efter nakkefoldsscanningen, men der siger man jo at kønsdelene ligner hinanden meget endnu, men vi synes nu alligevel det så anderledes ud end med de to piger, og det havde vi jo så ret i :) :7himmel Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 12, 2015 . Jeg kaster stadig op og har besluttet mig for at tænke at så længe jeg ik bløder eller har ondt er alt fint venter utålmodigt på indkaldelse til NF.. Er 11+2 idag Den må snart komme, kan godt forstå du er utålmodig :kram2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 13, 2015 Så er det endelig lykkes mig at finde hjertelyd et par gange :kuller Jeg har en bagudvendt livmoder, så Bassen ligger langt tilbage. De første par gange kunne jeg derfor ikke finde noget som helst. Men lyttede til rådene om at det kunne være svært. Og pludselig tonede kutteren frem. Så vildt at høre :7himmel Er ellers i gang med at pakke lidt sammen til cykelferie på Mallorca fra på fredag og en uge frem. Det bliver så dejligt at komme lidt ned i varmen! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 13, 2015 Vi skal have en lille pige :wub Scanningen var nok lige midt i hendes middagslur, for hun lå meget stile denne her gang, gav lidt på sig en gang i mellem :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 13, 2015 Vi skal have en lille pige :wub Scanningen var nok lige midt i hendes middagslur, for hun lå meget stile denne her gang, gav lidt på sig en gang i mellem :D Åhhhh kæmpe tillykke med hende. :wub Hvor må det være stort at vide :kram2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 13, 2015 Vi skal have en lille pige :wub Scanningen var nok lige midt i hendes middagslur, for hun lå meget stile denne her gang, gav lidt på sig en gang i mellem :D Stort tillykke :) Jeg glæder mig også til at finde ud af hvad maven gemmer :7himmel Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 13, 2015 Stort tillykke :) Jeg glæder mig også til at finde ud af hvad maven gemmer :7himmel Tak. :wub Det kan jeg godt forstå. Har du nogen ide om hvad den gemmer? ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites