Besvaret April 21, 2015 Ja jeg læste det godt, og jeg smører rundt om brysterne og så så vidt muligt undgår brystvorterne :-) Det er min første graviditet, så jeg er også spændt på om det virker mod strækmærker. Jeg tænker man kan ligeså godt gøre det end at lade være, så har man da forsøgt :D Ja, det er rigtigt! Krydser fingre for at det virker:) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 21, 2015 Jeg hører til Herlev efter de nye omlægninger. Min veninde, der bor under samme postnummer, hørte per automatik til på Riget og fødte der i december sidste år. Min læge sagde også, at det kunne være svært at få lov, men at vi lige så godt kunne prøve. Jeg er trods alt tættere på Hvidovre end Herlev. Men hvis jeg ikke får lov, går det nok. Vil bare ikke hele vejen til Hillerød, som nogle tilknyttet Herlev bliver sendt til. Så, der er vist bare tryk på alle steder her i hovedstaden ;) Ej det ville da være HELT tosset at skulle fra Frederiksberg til Hillerød for at føde! Er Riget egentlig ikke tættest på (selvom det er svært at få lov der) ? Min svigerinde bor på Frederiksberg, har ikke bil, så valgte at føde hjemme fordi transport til et hospital var besværgelig og lang. Jeg har jo ønsket Hillerød (hører til Herlev pt.) og har heller ikke hørt noget endnu. Jeg ringede til Hillerød i sidste uge og spurgte, og jm sagde at der godt kunne gå noget tid, men at jeg kunne ringe igen om en uge. Så prøver nok at ringe i morgen. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 21, 2015 Ej det ville da være HELT tosset at skulle fra Frederiksberg til Hillerød for at føde! Er Riget egentlig ikke tættest på (selvom det er svært at få lov der) ? Min svigerinde bor på Frederiksberg, har ikke bil, så valgte at føde hjemme fordi transport til et hospital var besværgelig og lang. Jeg har jo ønsket Hillerød (hører til Herlev pt.) og har heller ikke hørt noget endnu. Jeg ringede til Hillerød i sidste uge og spurgte, og jm sagde at der godt kunne gå noget tid, men at jeg kunne ringe igen om en uge. Så prøver nok at ringe i morgen. Jo, Riget er tættest, men tænkte mine muligheder for vandfødsel skulle med i overvejelserne ved valget. Jeg har hørt, at de har meget få fødestuer med mulighed for det på Riget. Og fra min adresse er der kun 0.5 km længere til Hvidovre plus det er UD af byen fremfor ind. Vi har ikke bil, så vi skal med taxa (6,5 km) - som i min bog egentlig ikke er det store, da jeg skulle køre næsten 40 km. til Aalborg for at føde min søn :blink Min kæreste har ikke lyst til en hjemmefødsel, da det er hans første gang og det er vigtigst for mig, at vi begge føler os trygge. Så det er ok. Så må jeg få lov til det, hvis/når der kommer en 3'er ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 21, 2015 Det er underligt jeg har slet ikke tænkt over det der med at I har længere afstand i Danmark og visse steder er mere travle end andre :blink :) Her i Nuuk tager det 5 minutter i bil uanset hvor du befinder dig for at komme til hospitalet :D Til gengæld er det så kun det ene hospital, så der er ikke rigtig noget valg eller alternativ :huh :) Med min søn skulle jeg have født på en fødegang ca. 10 km. fra bopæl, men da jeg gik over tid blev jeg overflyttet til Aalborg Sygehus, og der var så lige 30 km. ekstra oveni. Det var en laaaaaaang tur med veer :blink Heldigvis var jeg 7 cm. åben, da vi ankom, så blev ikke sendt tilbage :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 21, 2015 Jeg plejer at købe den i Matas. Den er dog ikke i alle Mataser, men jeg ved at den er i Frederiksbergcentret hvis du skulle bo i nærheden:) Nope... Bor på Bornholm.... ;) må lige tjekke Matas hjemmeside... eller var den jo billig nok det andet sted... :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 22, 2015 Kan ikke lige quote fra telefonen. Jo jeg har stadig nogle madvarer jeg ikke har lyst til, og kaffe lugter virkelig grimt. Jeg er også stadig oppe at tisse om natten. I Nordjylland skal man vente på de indkalder en til NF. Jeg har ringet i dag, men mine papirer var ikke kommet tilbage fra visitation. Men måske hun fik dem tilbage i dag eller i morgen <_< Ja ok, så er det bare at påkalde sig tålmodigheden - de skal jo have dig ind indenfor en vis tidsgrænse (13+6) Det må man formode de har styr på ;) Det der med at tisse om natten, ja, hele dagen... Det gør jeg også. Tænker bare ikke længere over det som et symptom, men en betingelse, grr :box Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 22, 2015 Ja ok, så er det bare at påkalde sig tålmodigheden - de skal jo have dig ind indenfor en vis tidsgrænse (13+6) Det må man formode de har styr på ;) Det der med at tisse om natten, ja, hele dagen... Det gør jeg også. Tænker bare ikke længere over det som et symptom, men en betingelse, grr :boxJeg kan se jeg har fået en SMS i går aftes kl 22.30 om at der er e brev fra region Nordjylland. Så nu skal jeg bare lige på en computer for at tjekke. Yay! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 22, 2015 Jeg kan se jeg har fået en SMS i går aftes kl 22.30 om at der er e brev fra region Nordjylland. Så nu skal jeg bare lige på en computer for at tjekke. Yay! Uuuh! :bunny Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 22, 2015 Uuuh! :bunnyIndkaldelse til JM! Øj jeg er skuffet ;) Nu håbede jeg lige! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 22, 2015 Indkaldelse til JM! Øj jeg er skuffet ;) Nu håbede jeg lige! Æv! Men trods alt et skridt i den rigtige retning... De må da godt lige få fingeren ud af :numse :whistling Skal du føde på Aalborg? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 22, 2015 Jo, Riget er tættest, men tænkte mine muligheder for vandfødsel skulle med i overvejelserne ved valget. Jeg har hørt, at de har meget få fødestuer med mulighed for det på Riget. Og fra min adresse er der kun 0.5 km længere til Hvidovre plus det er UD af byen fremfor ind. Vi har ikke bil, så vi skal med taxa (6,5 km) - som i min bog egentlig ikke er det store, da jeg skulle køre næsten 40 km. til Aalborg for at føde min søn :blink Min kæreste har ikke lyst til en hjemmefødsel, da det er hans første gang og det er vigtigst for mig, at vi begge føler os trygge. Så det er ok. Så må jeg få lov til det, hvis/når der kommer en 3'er ;) Det med vandfødsel har du nok ret i... Og ja UD af byen er nemmere end IND, specielt i bil! ;) Jeg er slet ikke til hjemmefødsel, kan sagtens se hvorfor nogle gerne vil, JEG synes bare det er lettere på et hospital. Så skal jeg bare møde op ;) Har også altid følt mig meget tryg og hjemme på hospitaler :rolleyes Hvor nogle mest har dårlige minder om død og sygdsom så er hospitaler for mig en arbejdsplads med dygtige og søde folk (min mor er sygeplejerske og jeg arbejder på Riget :P ) Jeg ringede til Jordmodersekretariatet på Hillerød i dag og spurgte om de havde fået mine papirer, og det havde de endnu ikke :( De var ret meget bagud, sagde jm, men jeg ville ikke få indkaldelse til jm før efter NF lige meget hvad, så der er tid endnu. 1. jm besøg er i uge 13-16 (som der står i deres materiale) men det var forskubbet sagde hun fordi de var bagud, så det blir nok tidligst i uge 16 gætter jeg på. Så det er bare at vente :rolleyes Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 22, 2015 Det med vandfødsel har du nok ret i... Og ja UD af byen er nemmere end IND, specielt i bil! ;) Jeg er slet ikke til hjemmefødsel, kan sagtens se hvorfor nogle gerne vil, JEG synes bare det er lettere på et hospital. Så skal jeg bare møde op ;) Har også altid følt mig meget tryg og hjemme på hospitaler :rolleyes Hvor nogle mest har dårlige minder om død og sygdsom så er hospitaler for mig en arbejdsplads med dygtige og søde folk (min mor er sygeplejerske og jeg arbejder på Riget :P ) Jeg ringede til Jordmodersekretariatet på Hillerød i dag og spurgte om de havde fået mine papirer, og det havde de endnu ikke :( De var ret meget bagud, sagde jm, men jeg ville ikke få indkaldelse til jm før efter NF lige meget hvad, så der er tid endnu. 1. jm besøg er i uge 13-16 (som der står i deres materiale) men det var forskubbet sagde hun fordi de var bagud, så det blir nok tidligst i uge 16 gætter jeg på. Så det er bare at vente :rolleyes Der har jeg det så lige omvendt, men jeg er bestemt heller ikke vant til hospitaler. Har kun selv været "indlagt" i forbindelse med 1. fødsel ellers kun været i blodbankerne (hvilket ikke er pisse fedt, da jeg hader nåle, men gør det alligevel) og når familiemedlemmer har født eller været syge. Heldigvis meget få. Dog minder Herlev mig om min morfars kræftforløb. Så det er ikke helt de gode historier derfra. GID jeg havde det anderledes. Er slet ikke i tvivl om, at personalet er skide dygtige og kun ofre for besparelse og overbelastning generelt. Irriterende med overflytningerne og ventetid, men mon ikke vi når det hele allesammen. Vildt alligevel de ikke har dine papir. Her tog det en uge fra læge sendte til jeg fik brev fra Hvidovre - og det syntes jeg var lang tid :blink :rolleyes Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 22, 2015 Der har jeg det så lige omvendt, men jeg er bestemt heller ikke vant til hospitaler. Har kun selv været "indlagt" i forbindelse med 1. fødsel ellers kun været i blodbankerne (hvilket ikke er pisse fedt, da jeg hader nåle, men gør det alligevel) og når familiemedlemmer har født eller været syge. Heldigvis meget få. Dog minder Herlev mig om min morfars kræftforløb. Så det er ikke helt de gode historier derfra. GID jeg havde det anderledes. Er slet ikke i tvivl om, at personalet er skide dygtige og kun ofre for besparelse og overbelastning generelt. Irriterende med overflytningerne og ventetid, men mon ikke vi når det hele allesammen. Vildt alligevel de ikke har dine papir. Her tog det en uge fra læge sendte til jeg fik brev fra Hvidovre - og det syntes jeg var lang tid :blink :rolleyes Det er total crazy i visitationen tror jeg! "Vi modtager papirer fra visitationen hver dag" - øh okay, men jeg fik lavet vj for en måned siden ;) De er ved at udvide jm konsultaterne i Hørsholm og andre steder, så måske er det derfor de er bagud? Aner det ikke, må bare vente :) Jeg hører jo ikke til Hillerød endnu, men pr. 1/6 gør jeg bestemt. Og i det her tempo når jeg ikke til JM før 1/6 det er helt sikkert! Min farfar døde også af kræft på Herlev, men jeg var ikke derude under forløbet, kun til aller sidst da vi var der da han døde. Min mor har arbejdet på Hillerød i al den tid jeg kan huske, så har stort set kun været der fordi vi har skulle hente noget på hendes kontor, sige hej o.lign, så det er ganske hyggeligt sted for mig. Jeg kan fx også rigtig godt lide politi :rolleyes Elsker at komme hjem fra en lang rejse og se lufthavnspolitiet i pas-kontrollen. Min far er politimand så den blå uniform der symboliserer noget rart for mig :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 22, 2015 Æv! Men trods alt et skridt i den rigtige retning... De må da godt lige få fingeren ud af :numse :whistling Skal du føde på Aalborg? Ja enten Aalborg eller Hjørring. Vi har længere til Hjørring, men det tiltaler mig mere end Aalborg ;) Indtil videre er der valgt Aalborg. Lægen sagde at jeg altid kunne ændre mit valg :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 22, 2015 Endelig! et ubesvaret opkald fra sygehuset. Fik ringet tilbage, og har nu tid til NF på mandag :glad Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 22, 2015 Det er total crazy i visitationen tror jeg! "Vi modtager papirer fra visitationen hver dag" - øh okay, men jeg fik lavet vj for en måned siden ;) De er ved at udvide jm konsultaterne i Hørsholm og andre steder, så måske er det derfor de er bagud? Aner det ikke, må bare vente :) Jeg hører jo ikke til Hillerød endnu, men pr. 1/6 gør jeg bestemt. Og i det her tempo når jeg ikke til JM før 1/6 det er helt sikkert! Min farfar døde også af kræft på Herlev, men jeg var ikke derude under forløbet, kun til aller sidst da vi var der da han døde. Min mor har arbejdet på Hillerød i al den tid jeg kan huske, så har stort set kun været der fordi vi har skulle hente noget på hendes kontor, sige hej o.lign, så det er ganske hyggeligt sted for mig. Jeg kan fx også rigtig godt lide politi :rolleyes Elsker at komme hjem fra en lang rejse og se lufthavnspolitiet i pas-kontrollen. Min far er politimand så den blå uniform der symboliserer noget rart for mig :D Ej, hvor sjovt! Min far er Major i Artilleriet, så jeg kender så godt til den med tryghed ved uniformer. Her var/er den bare grøn. Elskede da jeg var lille og han kom hjem fra øvelser med feltrationer. Så fik min søster og jeg lov til at dele. Det bedste var, når der var mini Nutellaer tilbage og små kiks :P Når det er sagt, så er jeg faktisk meget lidt fan af idéen om en hær. Men kan godt lide at vi er trygge i DK specielt pga. politiets arbejde. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 22, 2015 Endelig! et ubesvaret opkald fra sygehuset. Fik ringet tilbage, og har nu tid til NF på mandag :glad FEDT!!! :balloon Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 22, 2015 FEDT!!! :balloon Vildt fedt! :glad Det er lige snart!! :yay Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 22, 2015 Ja enten Aalborg eller Hjørring. Vi har længere til Hjørring, men det tiltaler mig mere end Aalborg ;) Indtil videre er der valgt Aalborg. Lægen sagde at jeg altid kunne ændre mit valg :) Man skal følge sin mavefornemmelse. Men kan tale varmt om Aalborg. Jeg havde en rigtig fin fødsel der. De var søde og meget kompetente. De handlede hurtigt, da min søn ikke trak vejret ordentligt fra start. Selvom det var voldsomt, han blev taget "fra mig" med det samme, så er jeg ikke i tvivl om, de gjorde det rigtige. De havde heller ikke travlt med at udskrive hverken ham eller mig - og jeg fik en fin 6 mands stue helt for mig selv i tre hele dage :D Ved ikke om der var fødestop pga. hedebølgen! Puha, det var varmt. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 22, 2015 Man skal følge sin mavefornemmelse. Men kan tale varmt om Aalborg. Jeg havde en rigtig fin fødsel der. De var søde og meget kompetente. De handlede hurtigt, da min søn ikke trak vejret ordentligt fra start. Selvom det var voldsomt, han blev taget "fra mig" med det samme, så er jeg ikke i tvivl om, de gjorde det rigtige. De havde heller ikke travlt med at udskrive hverken ham eller mig - og jeg fik en fin 6 mands stue helt for mig selv :D Jeg tror jeg ser på det når jeg er længere henne. Er der nu snestorm, tror jeg ikke turen til Hjørring er sjov med veer ;) Men nu ser vi :) Der er jo laaang tid til november ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 22, 2015 Jeg tror jeg ser på det når jeg er længere henne. Er der nu snestorm, tror jeg ikke turen til Hjørring er sjov med veer ;) Men nu ser vi :) Der er jo laaang tid til november ;) Nej, det tror jeg bestemt heller ikke :wee Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 22, 2015 Endelig! et ubesvaret opkald fra sygehuset. Fik ringet tilbage, og har nu tid til NF på mandag :glad Er du mon den første fra November terminsgruppen som skal til NF? Jeg kan ikke lige mindes om nogen har meldt en tidligere dato ud? Vildt at det er ved at være NF-tid herinde!!! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 22, 2015 Jeg har først tiden tirsdag... baaaah... synes der er sååååååå længe til... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 22, 2015 Er du mon den første fra November terminsgruppen som skal til NF? Jeg kan ikke lige mindes om nogen har meldt en tidligere dato ud? Vildt at det er ved at være NF-tid herinde!!!Det ved jeg faktisk ikke om jeg er? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 22, 2015 Det ved jeg faktisk ikke om jeg er? Det skulle lige være HippieSoul, Pdkj, FruLB eller Steenholdt måske...De har termin først. :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites