Guest

Endnu et dumt spørgsmål

44 indlæg i dette emne

Jeg kan slet ikke tåle frisk ananas, og da slet ikke syv :lol

Del dette indlæg

Det skal eftersigende være 7 hele ananas spist på meget kort tid (fortalte min JM mens vi ventede på veer ved Mi.) ;)

7 HELE ANANAS!?!?! Du godeste, det kan jeg altså ikke få ned :D.

Jeg har forsøgt mig med at tale fornuft til ham i dag. Holdt et lille møde hvor vi diskuterede fordele og ulemper ved at komme ud. Desværre endte det med, der var flere "for" end "imod" at blive derinde, og han slog mig hånligt i blæren efter sejren... Så nu ved jeg ikke rigtigt, hvad vi skal stille op. Sex er jo godt, og jeg bilder G ind, I alle sammen anbefaler orgasmer som igangsætter :).

Kan man selv pirke til livmoderhalsen (altså ens mand/kone), for at få den til at åbne sig?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nej det er hormoner. Det bedste du kan gøre er alt hvad der får dig til at slappe af, kombineret med lidt gå ture. Når du får veer kan de stimuleres via brystvorterne, det udløser faktisk mildt ve stimulerende hormon. Men der sker intet hvis der ikke er veer på vej allerede. Tålmodighed... Selv om det er svært

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså en JM kan jo lave hindeløsning men det tror jeg man skal være professionel for.

Det kræver også livmodermunden er ca en finger åben.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det skal eftersigende være 7 hele ananas spist på meget kort tid (fortalte min JM mens vi ventede på veer ved Mi.) ;)

Bare det ikke er med skræl på så :lol

Del dette indlæg

Annonce ♥

7 er også pænt mange :D Ligesom det også kræver pænt meget sæd for mængden og koncentrationen kan sætte en fødsel igang (igen udfra hvad JM fortalte ved min sidste fødsel, vi havde god tid til at snakke de første 3 timer ;) )

Ved min første havde vi sex stort set hver eller hver 2. Dag fra uge 37, hun blev født 41+3, den dag hvor vi skulle have været til igangsættelses samtale :) Vi skulle være der kl. 9.30, men da jeg skulle tisse om natten gik vandet og 30 min. Senere kom veerne, kl. 13.35 er hun født. Jeg tror, at det gjorde en forskel, at roen havde sænket sig i min krop, jeg havde forliget mig med tanken om, at jeg skulle sættes igang og sådan var det. Også skete det jo så af sig selv. Jeg var indrømmet pænt frustreret og småked forinden, fordi andre med termin på samme dag (BBM :P) havde født om søndagen, 1 uge over termin, og andre med senere terminer havde også "overhalet" :rolleyes

Under alle omstændigheder, så skal det nok gå :kiss Det er langt fra alle som får vestorm af vedrop osv. Og ellers så klarer man det også, selvom man kan nå at blive pokkers presset. Det finurlige er, at mange (jeg var i hvert fald) klar til en omgang mere ved nr. 1 og efter nr. 2, så er det ikke fødslen der siger stop for en nr. 3, men det faktum, at min krop er elendig til at være gravid OG at vi ikke har mod på endnu en hård periode med usikkerhed mm.

Rigtig god fødsel når der sker, BSB :bd

Del dette indlæg

Annonce ♥

Bare det ikke er med skræl på så :lol

:D Pyha.. Så er det da først umuligt :P

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg gik også i fødsel af mig selv, den dag jeg havde tid til igangsættelse.

Pakkede først tasken til sygehuset dagen inden..

Tror det passer det med at det sker når kroppen "slapper af"..

Del dette indlæg

Annonce ♥

7 er også pænt mange :D Ligesom det også kræver pænt meget sæd for mængden og koncentrationen kan sætte en fødsel igang (igen udfra hvad JM fortalte ved min sidste fødsel, vi havde god tid til at snakke de første 3 timer ;) )

Ved min første havde vi sex stort set hver eller hver 2. Dag fra uge 37, hun blev født 41+3, den dag hvor vi skulle have været til igangsættelses samtale :) Vi skulle være der kl. 9.30, men da jeg skulle tisse om natten gik vandet og 30 min. Senere kom veerne, kl. 13.35 er hun født. Jeg tror, at det gjorde en forskel, at roen havde sænket sig i min krop, jeg havde forliget mig med tanken om, at jeg skulle sættes igang og sådan var det. Også skete det jo så af sig selv. Jeg var indrømmet pænt frustreret og småked forinden, fordi andre med termin på samme dag (BBM :P) havde født om søndagen, 1 uge over termin, og andre med senere terminer havde også "overhalet" :rolleyes

Under alle omstændigheder, så skal det nok gå :kiss Det er langt fra alle som får vestorm af vedrop osv. Og ellers så klarer man det også, selvom man kan nå at blive pokkers presset. Det finurlige er, at mange (jeg var i hvert fald) klar til en omgang mere ved nr. 1 og efter nr. 2, så er det ikke fødslen der siger stop for en nr. 3, men det faktum, at min krop er elendig til at være gravid OG at vi ikke har mod på endnu en hård periode med usikkerhed mm.

Rigtig god fødsel når der sker, BSB :bd

Taaaak - også for det gode svar :-).

Også Tak til jer andre, I er vildt gode! Nu elsker jeg hele verden igen :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sorry ØB :D

Og jeg er meget enig i det med, at man er klar til at føde igen, når nr 1 er kommet ud, og at det er selve graviditeten, der kan få en til at tvivle på, om man skal have flere. Sådan har/havde jeg det i hvert fald også :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg havde en rigtig god fødsel selv om jeg blev sat i gang :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad skulle være så slemt ved at blive sat i gang?:-)

Jeg fik ve-drop under min pressefase fordi at mine veer var meget korte, og gjorde præcis hvad den skulle, så mine veer blev lidt længere så jeg bedre kunne presse... Så hvis veas-droppet skulle være slemt ville jeg ikke være så bekymret for igangsættelse :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg var selv meget imod at blive sat igang, ønskede at naturen skulle klare det osv. Men det var alligevel en kæmpe lettelse at få de ve stimulerende piller og der endelig skete noget, alle de der fine gør-det-selv råd virkede jo ikke en pind, zoneterapi, fodbade, gå ture, sex, ananas, hindbærbladthe, ve kage, chilii, no no no ingen målbar effekt! (men zoneterapien var dejlig og kagen smagte godt...). Med ve-pillerne gik det jo fint, der var sket lidt fremgang hver gang jeg blev undersøgt, stille og roligt (indtil de tog vandet, men det er også fordi jeg ikke kan finde ud af at føde stille og roligt). Hvis jeg skal ha flere børn vil jeg tigge og be om at blive sat igang med ve stimulerende piller omkring termin, hellere det end ulidelig uendelig (føles det som) overtid, nøj jeg syns det var tortur på alle måder.

Jeg har så ingen erfaring med ve-drop men jeg skal hilse og sige at de veer kroppen selv laver heller ikke er sjove, og de kan også godt være koblede hvis man er uheldig. Men derfor kan man nu godt have en god fødselsoplevelse alligevel.

:goodluck

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad skulle være så slemt ved at blive sat i gang?:-)

Jeg fik ve-drop under min pressefase fordi at mine veer var meget korte, og gjorde præcis hvad den skulle, så mine veer blev lidt længere så jeg bedre kunne presse... Så hvis veas-droppet skulle være slemt ville jeg ikke være så bekymret for igangsættelse :-)

Puhh, det provokerer mig alligevel lidt at du skriver sådan! At ve-drop ikke var slemt for dig, men i stedet hjalp på den helt rigtige måde er skønt. Men det er ikke ens betydende med at det er sådan for alle. Jeg er selv et eksempel på en lang (og ikke særlig fed) igangsættelse, som startede med stikpiller torsdag morgen, blev til ballonkateter lørdag aften, prikket vand søndag middag og efterfølgende ve-drop med dertilhørende ve-storm og deraf nødvendig epidural.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Puhh, det provokerer mig alligevel lidt at du skriver sådan! At ve-drop ikke var slemt for dig, men i stedet hjalp på den helt rigtige måde er skønt. Men det er ikke ens betydende med at det er sådan for alle. Jeg er selv et eksempel på en lang (og ikke særlig fed) igangsættelse, som startede med stikpiller torsdag morgen, blev til ballonkateter lørdag aften, prikket vand søndag middag og efterfølgende ve-drop med dertilhørende ve-storm og deraf nødvendig epidural.

Var også mest en konstatering at det ikke behøver være skidt at få ve-drop. :-) så at gå og blive møgbekymret over det er da synd, da det selvfølgelig ikke er en positiv oplevelse for alle. Men hjælper jo også mange, ellers brugte man det jo slet ikke :-)

Bare synd man ikke på forhånd kan se hvordan det virker på den enkelte.

Og så var jeg nysgerrig over hvad de egentlig gjorde som var meget værre ved igangsættelse end at starte selv. Om der var andet end ve-drop, som jeg ikke kender til.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Man behøver jo ikke nødvendigvis få ve drop bare fordi man bliver sat i gang.

Jeg fik piller og 4 timer senere kunne de tage vandet og jeg fik selv veer :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg fik også kun stikpiller, da jeg blev sat i gang. En god oplevelse. Det jeg var mest ked af var, at jeg ikke fik oplevelsen af at gå i gang selv, og det er jo en minor, så at sige ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg blev sat i gang med hindeløsning fredag morgen. Fredag eftermiddag hindeløsning og piller. Lørdag morgen piller igen og igen lørdag eftermidag. Lørdag aften gik slimproppen og kort efter gik vandet for fuld hammer. Vi ringede til fødegangen og fik besked på at komme ind, og mens jeg sad i bilen startede veerne. Jeg var indstillet på, at igangsættelse kunne tage tid, så jeg oplevede det ikke som frygteligt at skulle frem og tilbage mellem hjem og hospital.

Hos mig blev veerne aldrig helt regelmæssige og kom i klynger, og jeg var forpint. Om det skyldtes at jeg var sat i gang, eller om det havde været sådan alligevel, det er jo ikke til at vide med sikkerhed. Jeg vil ikke gå for meget i detaljer, for der er alligevel ikke to ens fødsler, men jeg nåede igennem epidural, anden smertelindring (kan ikke huske hvad) og senere ve-drop, og da jeg nåede til at måtte presse efter 17 timer var der ikke mere energi tilbage og presseveerne var for korte, så det endte med sugekop, hvilket gav en del bristninger. Jeg er mere nervøs for sugekoppen end igangsættelse, når jeg tænker tilbage. Havde jeg troet lidt mere på mig selv, så havde jeg nok også fået hende ud uden koppen, så mit råd er at forsøge at undgå koppen, hvis der er tvivl, om den er nødvendig. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg havde altså også en rigtig god fødsel selvom jeg blev sat i gang. Jeg fik først at vide at jeg skulle have ve drop (efter mislykket forsøg på at tage vandet) men jeg spurgte om der var andre muligheder. Jeg var MEGET selvsikker i at det var MIN fødsel og ikke jordemoderens.

Alt gik efter planen (bortset fra 9 forskellige jordemødre men det gjorde nu ikke noget de var skide søde og lydhøre) lige indtil det hele gik i stå og det blev vedrop, peniselin (pga lang vand afgang), epidural, hård kop og en "trussel" om AKS hængende over hovedet. Men det havde jo INTET med igangsættelsen at gøre og jeg blev hørt hele vejen igennem og jeg havde overskud til at spørge og alt var bare så roligt omkring mig.

Jeg syntes igangsættelse har den fordel at man kan tage det roligt, man kan tage det sidste LAAAAAANGE bad man har mulighed for i et par måneder :p man kan spise robust inden, man kan fylde væske depoter, man kan komme fra et hjem der ikke vidner om panik når man kommer hjem, man kan (måske) få sovet og hvis ikke man selv kan, så kan ens partner i det mindste. Så jeg ser det ikke som noget der er skidt!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER