Sofiee

Ingefær og graviditet

11 indlæg i dette emne

Hvordan er det nu lige det er?

Jeg er helt med på at ingefær-piller frarådes når man er gravid, pga risiko for abort og fosterskader, men hvad med vand med ingefær i? Er det ok, eller er det også skidt?? :)

Del dette indlæg

Så vidt jeg husker er det ikke ret meget man må få. Drak en smule vand med ingefær i med CE men blev frarådet for meget af det :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så vidt jeg husker er det ikke ret meget man må få. Drak en smule vand med ingefær i med CE men blev frarådet for meget af det :(

jeg er nemlig i tvivl om hvor meget der er okay, for der er delte meninger når man læser på nettet :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min svenske JM har rådet mig til at drikke ingefær"vand" pga kvalmen, men det giver mig bare en væmmelig halsbrand oveni uden at gøre synderlig forskel på kvalmen

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad er det, ingefær gør? :unsure Jeg har spist syltet ingefær til sushi et par gange i graviditeten og ikke tænkt videre over det :unsure

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ingefær skulle hjælpe mod kvalme :)

Jeg prøvede det i går aftes i juice, og om det var ingefæren der hjalp v ed jeg ikk, men kvalmen forsvandt i hvert fald :)

Så nu overvejer jeg at prøve ingefær i vand, såfremt det er okay som gravid :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

På FB i min første graviditet var der nogle der skrev ingefær i vand/spise ingefær som råd til mig- det fik 2 af mine FB-læge-venner op af stolen og de advarede mod det :) Kan ikke huske begrundelsen, og kan heller ikke finde præcis det opslag på min profil <_<

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hapset fra sundhed.dk

- Ingefær kan være en nyttig tillægsbehandling ved kvalme og opkastninger efter operation

- Sundhedsstyrelsen fraråder brug af ingefær som naturmedicin til gravide med kvalme, men gravide må gerne bruge ingefær i te og madlavning

Se her: https://www.sundhed.dk/borger/sygdomme-a-aa/sundhedsoplysning/medicininformationer/alternativ-medicin/ingefaer/

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg blev også anbefalet ingefær i vand/mad på sygehuset mod kvalmen, men advaret kraftigt imod ingefærpiller - noget med mængder. Så tror det er ok at spise det :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min bror undersøgte det, da jeg lå med voldsom kvalme i starten (han er kemiker og har adgang til diverse forskningsdatabaser).

Han fandt frem til at man med god ro i sindet kan spise op til 10-15g. i døgnet :) og man skal op på mange gange den dosis før der reelt er grund til bekymring :)

Kan ikke huske hvor mange stykker det ca. svarer til af det, man får ved sushi, men jeg kunne sagtens spise sushi uden at overskride grænsen (afhænger selvfølgelig af præcist hvor meget ingefær man hælder indenbords)..

Så du kan roligt putte det i vand og drikke det. Der skal du godt nok drikke meget, før det svarer til 15g. ren ingefær :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tusind tak for alle jeres svar! :)

Så tror jeg altså godt jeg tør fortsætte med at drikke vand med ingefær i - det er jo heller ikk meget ingefær der kommer i, så det skulle vel nok gå :)

Endnu engang tak for svar!  :tak

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER