Oprettet February 22, 2015 Ja jeg er pisse bekymret igen. I mandags hvor jeg var 11+0 havde jeg været til en tidlig scanning og bebsen så fint ud. Samme aften frøs jeg rigtig meget, jeg spændte meget op. Det kunne ikke have skadet baby vel? For at få varmen varmede jeg en hvedepude til at have med mig under dynen. Jeg lægde det ikke på maven bare ved siden af mig. Gør det noget? Nå når jeg på det tidspunkt hvor man burde mærke efter livmoderen toppen har jeg prøvet febrilsk at mærke efter. Er der noget forkert i det? Hjælp, :huug Hvad siger I? Er der grund til bekymring? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 22, 2015 Der skal rigtig meget til før baby tager skade, rent fysisk er den godt beskyttet i livmoderen. Men hårdhændet massage af livmoderen er faktisk en gammel abort metode fra Indien jeg har hørt om, så det ville jeg nok holde mig fra. Men at mærke efter livmoderen, det gør jordemødrene jo også, og det er ikke farligt. Jeg gætter dog på der nok går et par uger endnu, før din livmoder vokser op over skambenet så du selv kan mærke den. Lige det elektriske varmetæppe ville jeg holde mig fra i starten af graviditeten. Det afgiver en meget svag stråling, som jeg ikke ville udsætte mit meget lille foster for. Hellere et godt uldtæppe og en varmedunk. Dejligt med et kig ind til din baby, du er jo næsten ovre den "kritiske" del af graviditeten, så håber du kan slippe bekymringerne og nyde resten af graviditeten. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 22, 2015 :kram Jeg synes ikke det lyder spor bekymrende :kram2 1. Baby burde bestemt kunne holde til at du fryser og spænder. Ellers var der nok gået mange babyer til henover vinteren ;) 2. Jeg kender ikke lige hvedepuder, men da jeg var gravid med min søn fik jeg på et tidspunkt nogle helt vanvittige mavesmerter. Der hældte vi næsten-kogende vand på en stor flaske og pakkede den ind i er håndklæde og så havde jeg den på maven som lindring. Jeg ved ikke, om det kan være små-usundt for baby med for meget varme, men jeg har aldrig hørt om nogen, der tog skade af det, og min søn lever i hvert fald i bedste velgående. :) Og du havde jo ikke engang puden på maven. 3. Jeg kan heller ikke mærke, hvor livmoderen går til. Det er sådan noget jordemødre kan ;) Og at du har mærket efter, tror jeg bestemt også at baby kan tåle. JM tager da i hvert fald også godt fat engang imellem, synes jeg :) Så jeg tror slet ikke, du behøver at være bange overhovedet :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 22, 2015 Åh jeg læste da helt forkert, du skrev hvedepude. Det lyder helt ufarligt :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 22, 2015 Åh mange tak for jeres svar. Så kan jeg berolige mit sind indtil NF. Mht hvedepuden er en man varmer op i microovnen og fungere ligesom en varmedunk. Og vildt at massage er blevet brugt til at fremprovokere aborter. Heldigvis har jeg ikke gjort så hårdt, går ud fra at hvis jeg ikke har ondt så er alt som det skal :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 22, 2015 Åh jeg læste da helt forkert, du skrev hvedepude. Det lyder helt ufarligt :) :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 22, 2015 :kram Jeg synes ikke det lyder spor bekymrende :kram2 1. Baby burde bestemt kunne holde til at du fryser og spænder. Ellers var der nok gået mange babyer til henover vinteren ;) 2. Jeg kender ikke lige hvedepuder, men da jeg var gravid med min søn fik jeg på et tidspunkt nogle helt vanvittige mavesmerter. Der hældte vi næsten-kogende vand på en stor flaske og pakkede den ind i er håndklæde og så havde jeg den på maven som lindring. Jeg ved ikke, om det kan være små-usundt for baby med for meget varme, men jeg har aldrig hørt om nogen, der tog skade af det, og min søn lever i hvert fald i bedste velgående. :) Og du havde jo ikke engang puden på maven. 3. Jeg kan heller ikke mærke, hvor livmoderen går til. Det er sådan noget jordemødre kan ;) Og at du har mærket efter, tror jeg bestemt også at baby kan tåle. JM tager da i hvert fald også godt fat engang imellem, synes jeg :) Så jeg tror slet ikke, du behøver at være bange overhovedet :kram :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 22, 2015 Din krop skal nok udligne temperaturen lige meget om det er koldt eller varmt så bebsen ligger og hygger ved ca 37 grader....den ligger godt beskyttet derinde så man skal være noget hårdhændet hvis der skal ske noget med babyen..... Når det er sagt så tror jeg et er meget almindeligt at være nervøs især i starten, som du ved var jeg til ekstra tryghedsscanning så sent som i går fordi jeg synes jeg havde flere smerter end ellers, men spunken havde det jo fint derinde så alt er godt... Jeg ser frem til at man kan begynde at mærke babyen for det giver lidt en tryghed at når der er bevægelse er alting godt i mit hoved Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 22, 2015 Din krop skal nok udligne temperaturen lige meget om det er koldt eller varmt så bebsen ligger og hygger ved ca 37 grader....den ligger godt beskyttet derinde så man skal være noget hårdhændet hvis der skal ske noget med babyen..... Når det er sagt så tror jeg et er meget almindeligt at være nervøs især i starten, som du ved var jeg til ekstra tryghedsscanning så sent som i går fordi jeg synes jeg havde flere smerter end ellers, men spunken havde det jo fint derinde så alt er godt... Jeg ser frem til at man kan begynde at mærke babyen for det giver lidt en tryghed at når der er bevægelse er alting godt i mit hoved Jeg glæder mig også til at kunne mærke at den bevæger sig. :) det er i hvert fald et bevis på at den vokser som den skal :wub Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 22, 2015 Jeg glæder mig også til at kunne mærke at den bevæger sig. :) det er i hvert fald et bevis på at den vokser som den skal :wub Jeg har fået sådan en doppler af en veninde der var færdig med hendes så om nogen uger kan vi forhåbentlig hører hjertelyd hjemme i stuen, det giver lidt tryghed indtil der kommer bevægelse Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 22, 2015 Jeg har fået sådan en doppler af en veninde der var færdig med hendes så om nogen uger kan vi forhåbentlig hører hjertelyd hjemme i stuen, det giver lidt tryghed indtil der kommer bevægelse Har også bestilt en dopler. Nu må den snart komme. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 22, 2015 De første 3 mdr i mine graviditeter frøs jeg helt vildt. Jeg læste mig frem til at det er en normal ting under graviditet. Din livmoder er stadig så lille i dit bæknet at du nok ikke kan mærke den helt endnu. Del dette indlæg Link to post Share on other sites