Camilla_krøier

Gravidforsikring

10 indlæg i dette emne

Jeg har fået nogen forskellige brochure om gravidforsikringer af min svenske JM, må indrømme jeg aldrig havde hørt eller tænkt på det..... Har I det?

Del dette indlæg

Det har jeg aldrig hørt om.... :) Hvad går det ud på?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Aldrig hørt om det. Mon ikke det er et svensk fænomen?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tror kun det findes i Sverige.

basisforsikringen er gratis, så der er ikke nogen grund til ikke at tegne den og så kan man tilkøbe udvidelser.

Kan ikke huske det, men basisen dækker visse ting i forbindelse med sygdom osv.

Dog skal man lige være opmærksom på at den kun gælder efter uge 20 er det vist.

Jeg tegnede bare en basisforsikring hos det forsikringsselskab jeg havde i forvejen, men havde heldigvis aldrig brug for den.

Men forsikringsselskabet sendte mig så automatisk et tilbud på en børneforsikring omkring termin, som jeg kunne tegne hvis jeg havde lyst. For mig det en fordel fordi det tænkte jeg slet ikke selv på på det tidspunkt

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tror kun det findes i Sverige.

basisforsikringen er gratis, så der er ikke nogen grund til ikke at tegne den og så kan man tilkøbe udvidelser.

Kan ikke huske det, men basisen dækker visse ting i forbindelse med sygdom osv.

Dog skal man lige være opmærksom på at den kun gælder efter uge 20 er det vist.

Jeg tegnede bare en basisforsikring hos det forsikringsselskab jeg havde i forvejen, men havde heldigvis aldrig brug for den.

Men forsikringsselskabet sendte mig så automatisk et tilbud på en børneforsikring omkring termin, som jeg kunne tegne hvis jeg havde lyst. For mig det en fordel fordi det tænkte jeg slet ikke selv på på det tidspunkt

Ja jeg tænker jeg lige hører med vores eget selskab om de har det, det kan jo ikke skade og når det så er gratis så er det jo bare bonus

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har ikke.

I min tid ved Codan tilbød vi gratis mor/barn forsikring (til de tosser der havde fået en babybox fra babysam :p) som gjaldt i graviditeten og noget tid efter fødslen. Jeg husker absolut ikke indholdet i den, men det var ret så ligegyldigt. Ellers deler man den ikke ud gratis. Man skulle i øvrigt have en assurandør på besøg for at give et tilbud på husstandens forsikringer. Det var hele meningen med at tilbyde den.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg tror også at det er et forholdsvis svensk fænomen. Jeg er i hvert fald stødt på det en del gange allerede. Kan ikke lige gennemskue om prisen er et engangsbeløb eller... ? Det giver vel egentlig ikke så meget mening med en løbende præmie i mine øjne, med mindre der er en udløbsdato for forsikringen, når det nu er en "gravid"forsikring? Den gratis del tænker jeg absolut er værd at tage med. Hvad den betalte del angår, har jeg ikke sat mig nok ind i det endnu, til at kunne tage ordentlig stilling til det.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror også at det er et forholdsvis svensk fænomen. Jeg er i hvert fald stødt på det en del gange allerede. Kan ikke lige gennemskue om prisen er et engangsbeløb eller... ? Det giver vel egentlig ikke så meget mening med en løbende præmie i mine øjne, med mindre der er en udløbsdato for forsikringen, når det nu er en "gravid"forsikring? Den gratis del tænker jeg absolut er værd at tage med. Hvad den betalte del angår, har jeg ikke sat mig nok ind i det endnu, til at kunne tage ordentlig stilling til det.

Som jeg forstår det er det et engangsbeløb da babyen jo skal have børneforsikring når den først er herude... I samme ombæring opdagede jeg så også at min egen livsforsikring fra mit gamle arbejde faktisk lige er løbet ud...ups det skal vi da vist lige have styr på....

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER